Gå til innhold

Er sår hals et luftveissymptom?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er sår hals et luftveissymptom, og gjør dermed at man skal holde seg hjemme?

dersom man er forkjøla skal man jo holde seg unna folk,(Karantene) men dvs at man kan gå en tur ute? Det er bare hvis man har bekreftet korona man skal være i isolasjon og ikke gå ut i det hele tatt?

Anonymkode: 86ea0...1df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sår hals er et luftveissymptom, men mange av oss har sår hals av og på nesten hele tiden.. Om du i tillegg er slapp, har hodepine etc, så har du symptomer på lufteveisinfeksjon. 

Anonymkode: a3697...f56

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sår hals er et luftveissymptom, men mange av oss har sår hals av og på nesten hele tiden.. Om du i tillegg er slapp, har hodepine etc, så har du symptomer på lufteveisinfeksjon. 

Anonymkode: a3697...f56

Jeg har ikke sår hals hele tiden. Så da er spørsmålet om det i seg selv nå er nok symptom til å måtte være hjemme 

Skrevet

Må man bestille test med en gang om man bare er litt sår i halsen, eller bør man se an en dag eller to og se om det blir noe mer eller vedvarer?

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må man bestille test med en gang om man bare er litt sår i halsen, eller bør man se an en dag eller to og se om det blir noe mer eller vedvarer?

De anbefaler vel at du ser an formen noen dager og hvis du ikke blir bedre så bestiller du time for test 😊

Skrevet
5 timer siden, GulSitron skrev:

De anbefaler vel at du ser an formen noen dager og hvis du ikke blir bedre så bestiller du time for test 😊

OK. Men hvis det er korona så kan det jo forsåvidt også gå over etter et par dager..

men man kan altså ha enkelte lette slike symptomer og likevel ikke teste seg,?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK. Men hvis det er korona så kan det jo forsåvidt også gå over etter et par dager..

men man kan altså ha enkelte lette slike symptomer og likevel ikke teste seg,?

Man er vel ikke pålagt å teste seg? 

Skrevet
1 minutt siden, Thyra skrev:

Man er vel ikke pålagt å teste seg? 

Nei. Men tenker om det er lurt/noe vits med såpass lite symptom. Samtidig er det skummelt hvis man kan ha så lite symptom og så føle at nå er det gått over, og så har det kanskje ikke det, og så er man smittet,

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men tenker om det er lurt/noe vits med såpass lite symptom. Samtidig er det skummelt hvis man kan ha så lite symptom og så føle at nå er det gått over, og så har det kanskje ikke det, og så er man smittet,

Man kan jo være smittet med null symptomer. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Thyra skrev:

Man kan jo være smittet med null symptomer. 

Ja men hvis man har symptomer, så må det da være noen mer typiske symptomer som feber og hoste? Holder det med sår hals likesom? Er det i det hele tatt vanlig å ha det?

Skrevet
4 minutter siden, MorTil2 skrev:

https://helsenorge.no/koronavirus

Her får du alle svarene.

Ja der står det sår hals tett nese osv. Men på skjemaet til fhi står det at sår hals sjelden er et symptom,,, så litt vanskelig å skjønne seg på, tenkte kanskje det var noen er inne med faktiske erfaringer

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja der står det sår hals tett nese osv. Men på skjemaet til fhi står det at sår hals sjelden er et symptom,,, så litt vanskelig å skjønne seg på, tenkte kanskje det var noen er inne med faktiske erfaringer

OK. Min erfaring er at jeg går med småsår hals både sommer og vinter, så for meg er det normalen og ikke noe jeg ville testet meg for om det var det eneste ubehaget jeg hadde. Om du ikke til vanlig har sår hals, så kan det jo hende at det er begynnelsen på noe. Sjansen for at det er corona er liten, men en test er fort gjort, og ihvertfall her jeg bor, er svaret tilgjengelig etter 24 timer. Poenget med økt testing er å fange opp de som ellers ville gått under radaren pga milde symptomer, og dermed hindre videre spredning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...