AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #1 Skrevet 25. september 2020 Noen fler her som skal opp i vekt? Jeg skal opp ca 6 kg. Er pr idag akkurat på grensen til undervektig, med BMI på 18. Er 173 cm og veier 53,8 kg. Ønsket er å ligge på ca 60 kg. Trener tre dager i uken med fokus på styrke, har også en passe aktiv jobb. Syntes det er mye mat og det er helt greit, men man blir jo fryktelig mett! Noen som har tips til å få i seg mer næring? Flere her som prøver å få opp i vekt? For meg ser en dag slik ut hva måltid angår. Frokost: To grove skiver med smør, pålegg (gulost, makrell i tomat kjøttpålegg) Ett glass appelsinjuice og ett glass smoothie (evt sjokolademelk) Mellom: En håndfull usaltet nøtter og en banan. Eller en skyr og en banan Lunsj: To grove skiver med smør og proteinrikt pålegg. En frukt, eller ett glass smoothie. Middag: Alt fra kylling wok, pasta med kjøttsaus, taco i helgene, kjøttkaker med poteter og grønnsaker, rikelig med saus. I helgen spiser jeg litt sjokolade. Men det tar tiiiiiid å gå opp. Har faktisk gått ned en kg siden jeg startet for to uker siden. Noen som har noen tips til meg? Jeg blir fryktelig mett av det jeg spiser nå. Anonymkode: 0de54...e4f 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #2 Skrevet 25. september 2020 Skyr synes jeg er utrolig mettende, på en ubehagelig måte. Jeg synes også usaltede nøtter ikke er noe godt. Du kunne prøvd å variere frokost og lunsj - ha som mål å aldri spise akkurat det samme på skivene til de to måltidene samme dag, eller bytte ut det ene med grøt (gjerne med smørøye eller peanøttsmør), eller wraps, eller frokostblanding, eller knekkebrød, eller omelett, eller nudler, osv osv. Anonymkode: 467b8...5a6 1
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #3 Skrevet 25. september 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen fler her som skal opp i vekt? Jeg skal opp ca 6 kg. Er pr idag akkurat på grensen til undervektig, med BMI på 18. Er 173 cm og veier 53,8 kg. Ønsket er å ligge på ca 60 kg. Trener tre dager i uken med fokus på styrke, har også en passe aktiv jobb. Syntes det er mye mat og det er helt greit, men man blir jo fryktelig mett! Noen som har tips til å få i seg mer næring? Flere her som prøver å få opp i vekt? For meg ser en dag slik ut hva måltid angår. Frokost: To grove skiver med smør, pålegg (gulost, makrell i tomat kjøttpålegg) Ett glass appelsinjuice og ett glass smoothie (evt sjokolademelk) Mellom: En håndfull usaltet nøtter og en banan. Eller en skyr og en banan Lunsj: To grove skiver med smør og proteinrikt pålegg. En frukt, eller ett glass smoothie. Middag: Alt fra kylling wok, pasta med kjøttsaus, taco i helgene, kjøttkaker med poteter og grønnsaker, rikelig med saus. I helgen spiser jeg litt sjokolade. Men det tar tiiiiiid å gå opp. Har faktisk gått ned en kg siden jeg startet for to uker siden. Noen som har noen tips til meg? Jeg blir fryktelig mett av det jeg spiser nå. Anonymkode: 0de54...e4f Kan vel være veldig lurt å logge det du spiser, og regne ut hvor mye du må være i overskudd for å gå opp..? Anonymkode: 2fd1a...ef2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #4 Skrevet 25. september 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan vel være veldig lurt å logge det du spiser, og regne ut hvor mye du må være i overskudd for å gå opp..? Anonymkode: 2fd1a...ef2 Ja, har regnet på at jeg ligger sånn ca på 2500 kcal om dagen. Så kommer helgekosen i tillegg, så er nok fort oppe i 2600 kcal daglig i løpet av uken. Aner jo ikke eksakt hvor mye jeg forbrenner. Men hittil virker det som om jeg må spise ennå litt mer. Noe som er vanskelig. Anonymkode: 0de54...e4f
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #5 Skrevet 25. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, har regnet på at jeg ligger sånn ca på 2500 kcal om dagen. Så kommer helgekosen i tillegg, så er nok fort oppe i 2600 kcal daglig i løpet av uken. Aner jo ikke eksakt hvor mye jeg forbrenner. Men hittil virker det som om jeg må spise ennå litt mer. Noe som er vanskelig. Anonymkode: 0de54...e4f Ja, det skjønner jeg... kanskje lurt å investere i eg god pulsklokke? Som forteller deg hvor mye du forbrenner i løpet av en dag. Jeg skal ned i vekt, men uansett, handler jo om å få oversikt over kalorier inn/ut. Jeg har bestilt meg ei pulsklokke, gleder meg til å ta den i bruk. Tror det vil gi enda bedre oversikt enn bare å logge alt man spiser og regne ut på nett hva man forbrenner. Anonymkode: 2fd1a...ef2
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #6 Skrevet 25. september 2020 Slet med det samme, men har nå klart å legge på meg 4 kg og er normalvektig med en BMI på 19.5! Det tok tid... På apoteket har de ulike produkter de gir til folk med ekstra næringbehov. Jeg synes de smaker ganske dårlig, men du kan jo prøve. https://www.apotek1.no/produktserier/tine-e-beriket-mat-og-drikke Ellers hjelper det å drikke kalorier. Og heller olje på det meste. Jeg bakte egne rundstykker med mye smør, olje etc. Og brukte mye helmelk og fløte i matlaging. Anonymkode: 40e21...2d8
Camillapb Skrevet 30. september 2020 #7 Skrevet 30. september 2020 Frokost og lunch: spis 3 skiver med det du bruker. Det ene mellommåltidet hvor du spiser nøtter- Spis 2 never
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2020 #8 Skrevet 2. oktober 2020 På 25.9.2020 den 7.47, AnonymBruker skrev: Noen fler her som skal opp i vekt? Jeg skal opp ca 6 kg. Er pr idag akkurat på grensen til undervektig, med BMI på 18. Er 173 cm og veier 53,8 kg. Ønsket er å ligge på ca 60 kg. Trener tre dager i uken med fokus på styrke, har også en passe aktiv jobb. Syntes det er mye mat og det er helt greit, men man blir jo fryktelig mett! Noen som har tips til å få i seg mer næring? Flere her som prøver å få opp i vekt? For meg ser en dag slik ut hva måltid angår. Frokost: To grove skiver med smør, pålegg (gulost, makrell i tomat kjøttpålegg) Ett glass appelsinjuice og ett glass smoothie (evt sjokolademelk) Mellom: En håndfull usaltet nøtter og en banan. Eller en skyr og en banan Lunsj: To grove skiver med smør og proteinrikt pålegg. En frukt, eller ett glass smoothie. Middag: Alt fra kylling wok, pasta med kjøttsaus, taco i helgene, kjøttkaker med poteter og grønnsaker, rikelig med saus. I helgen spiser jeg litt sjokolade. Men det tar tiiiiiid å gå opp. Har faktisk gått ned en kg siden jeg startet for to uker siden. Noen som har noen tips til meg? Jeg blir fryktelig mett av det jeg spiser nå. Anonymkode: 0de54...e4f Jeg skal opp ganske mange kilo og mine tips er - Blande inn kokosolje og peanøttsmør i smoothie - Lage pålegg med avocado og valnøtter - Mellommåltid.Nøtter og tørket frukt, dadler med peanøttsmør,riskaker med peanøttsmør og banan - Lager egne energibarer med peanøttsmør,havregryn,kokosolje,frø og kjerner,nøtter og tørket frukt - Blander inn 30 ml av denne (https://www.fresenius-kabi.com/no/produkter/fresubin-5kcal-shot ) sauser,gryteretter, etc) - Bruker mye pasta til middag og blander inn produkter med høyt næringsnivå typ soltørka tomater i olje,oliven,avocado etc Anonymkode: b6c76...c67
Leanne Skrevet 3. oktober 2020 #9 Skrevet 3. oktober 2020 Nå vet jeg ikke hva du bruker å ha i smoothien din, men kan det være måter å få den mer næringsrik på? ha i f.eks - avokado (Finnes frossen avokado som egner seg ypperlig til smoothie) - proteinpulver (fås kjøpt på apoteket) - rått egg - cottage cheese - valnøtter Bruk smoothie som drikke i tillegg til måltid. Vi som prøver å gå ned i vekt lager gjerne en mettende smoothie som vi bruker som erstatning til måltid. I ditt tilfelle er det vel lurt å ha både mat + smoothie😊 Lykke til 😊
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #10 Skrevet 3. oktober 2020 On 9/25/2020 at 8:52 AM, AnonymBruker said: Ja, har regnet på at jeg ligger sånn ca på 2500 kcal om dagen. Så kommer helgekosen i tillegg, så er nok fort oppe i 2600 kcal daglig i løpet av uken. Aner jo ikke eksakt hvor mye jeg forbrenner. Men hittil virker det som om jeg må spise ennå litt mer. Noe som er vanskelig. Anonymkode: 0de54...e4f Sikker på det? I mitt hode er kostholdet ditt ca 2000kcal. hva med avokado? , valnøtter , bruke mer olivenolje over maten eks Anonymkode: 5d22a...93e
vintage Skrevet 3. oktober 2020 #11 Skrevet 3. oktober 2020 Jeg skal opp noen kilo, og fant ut at jeg egentlig trente bort kaloriene jeg spiste. Trengte ikke justere så mye, noen nøtter/mandler, en proteinbar og ei brødskive ekstra, så var jeg i overskudd. 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2020 #12 Skrevet 3. oktober 2020 På 25.9.2020 den 11.29, AnonymBruker skrev: Ja, det skjønner jeg... kanskje lurt å investere i eg god pulsklokke? Som forteller deg hvor mye du forbrenner i løpet av en dag. Jeg skal ned i vekt, men uansett, handler jo om å få oversikt over kalorier inn/ut. Jeg har bestilt meg ei pulsklokke, gleder meg til å ta den i bruk. Tror det vil gi enda bedre oversikt enn bare å logge alt man spiser og regne ut på nett hva man forbrenner. Anonymkode: 2fd1a...ef2 Har du god oversikt over hvilke klokker som er gode på dette? Jeg har en polar (husker ikke helt hva den heter, men a40?), ikke av de dyreste så vet ikke om den er god på slike målinger. Har mest brukt den som skritteller🙈 Men det var et godt tips, jeg skal/vil opp i vekt. Anonymkode: 7c949...a81
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå