Gå til innhold

Flue i lungene?

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen er dette for slags kommentar for en som har opplevd noe slikt?

Anonymkode: f39c5...ded

Dette! Drive å tulle sånn når den stakkars flua akkurat har opplevd sitt livs største traume 😭

Ts: dersom du bekymrer deg veldig kan du ringe legevakten. De skal kunne komme med råd og veiledning.

Anonymkode: 0d48e...a6c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette! Drive å tulle sånn når den stakkars flua akkurat har opplevd sitt livs største traume 😭

---

Anonymkode: 0d48e...a6c

:unsure:

Skrevet

Dersom du har aspirert, så er den i lungene. Kanskje får du deg en aspirasjonspneumoni (lungebetennelse), noe som kan skje dersom man får mat, drikke, bakterier fra spytt o.l. i lungene. 

Anonymkode: 424f1...39f

Skrevet

Ts.. tro meg, hvis du har dratt en møll/flue ned i lungene så ville du virkelig kjent det. Den ville satt seg fast lenge før den nådde helt ned i lungevevet og dermed blokkert en stor del av lungen, altså ville du vært tungpustet. (Lungen er som en svamp, ikke som en pose)... Mest sannsynlig åkte flua ned spiserøret, og da er det ingen fare;)

Anonymkode: 3b2d6...988

Skrevet
På 25.9.2020 den 23.47, AnonymBruker skrev:

Ts.. tro meg, hvis du har dratt en møll/flue ned i lungene så ville du virkelig kjent det. Den ville satt seg fast lenge før den nådde helt ned i lungevevet og dermed blokkert en stor del av lungen, altså ville du vært tungpustet. (Lungen er som en svamp, ikke som en pose)... Mest sannsynlig åkte flua ned spiserøret, og da er det ingen fare;)

Hvordan skal den åke ned i spiserøret? Man må aktivt svelge for at inngangen til spiserøret skal åpne seg. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal den åke ned i spiserøret? Man må aktivt svelge for at inngangen til spiserøret skal åpne seg. 

Du, jeg vet ikke, jeg var ikke der da flua ble slukt. Men jeg vet hvertfall at man ikke får en flue på størrelse med en møll ned i lungene/luftveiene uten å bli tungpustet eller ha følelsen av å kveles. Da er spiserøret eneste alternativ, hvis den ble slukt i det hele tatt.

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du, jeg vet ikke, jeg var ikke der da flua ble slukt. Men jeg vet hvertfall at man ikke får en flue på størrelse med en møll ned i lungene/luftveiene uten å bli tungpustet eller ha følelsen av å kveles. Da er spiserøret eneste alternativ, hvis den ble slukt i det hele tatt.

TS må i såfall ha svelget for at den skal ned i spiserøret. 

Jeg har sett personer dra både drikke og mat ned i lungene, både med umiddelbar hoste, ingen hoste og varierende grad av tungpust. Så det er selvsagt mulig å få en lite flue inn i luftveiene uten store pustevansker. 

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS må i såfall ha svelget for at den skal ned i spiserøret. 

Jeg har sett personer dra både drikke og mat ned i lungene, både med umiddelbar hoste, ingen hoste og varierende grad av tungpust. Så det er selvsagt mulig å få en lite flue inn i luftveiene uten store pustevansker. 

En liten flue er sikkert mulig. Som ts skrev i HI så var ikke dette en liten flue, men en stor en, på størrelse med en møll. Jeg vet ikke om du har sett en møll noen gang? Den vil gi pustebesvær, jo. 

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten flue er sikkert mulig. Som ts skrev i HI så var ikke dette en liten flue, men en stor en, på størrelse med en møll. Jeg vet ikke om du har sett en møll noen gang? Den vil gi pustebesvær, jo. 

Har du noen gang sett aspirasjon live? Vet du hvor store mengder som kan ned i luftveiene uten stort ubehag? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...