Gå til innhold

Ny katt

AnonymBruker

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en kattunge på fire måneder. En jentekatt. Nå har jeg begynt å tenke tanken på at det kanskje hadde vært fint for henne å ha en kattevenn å bo sammen med. Jeg lurer derfor på hva som er det beste kjønn, for at de skal gå godt overens? Og er det best med en kattunge til, eller en voksen katt? 

Jeg tenker også på at det vil bli veldig trist for den gjenværende katten dersom den ene skulle omkommet. Men sånn er vel kanskje kattelivet?

Hadde kanskje vært ideelt å hatt to stykker fra samme kull, men nå var alle søskenene solgt. 

Noen som har tips, egne erfaringer? 

Anonymkode: 1da5f...570

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en venn som har to hunnkatter og de hater hverandre. Og generelt ut ifra mine erfaringer vil det nok være lettere med to kastrerte hanner eller en hann og hun hvor begge er kastrert/sterilisert.. men noen katter har også litt bedre kjemi enn andre!

Anonymkode: a3123...45b

• Liker 1
Skrevet

Motsatt kjønn går vanligvis best overens om de ikke er i familie med hverandre, har jeg lest i Braastads bok «Katten». En ung katt vil passe best siden de har omtrent samme energinivå og interesser på det samme stadium i livet.

Vi har to hunnkatter selv som vi tok til oss i voksen alder. De pleier å være gode venner, men den yngste av dem er mer dominant og de ryker i tottene til hverandre innimellom. 

Lykke til! Jeg håper det blir fint, og legg gjerne inn et bilde av kattene her inne! 😻

Anonymkode: b8f55...455

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...