Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det når man har en million, to millioner eller mer?

Anonymkode: 9d98d...630

Skrevet

Når man har minst én million selvfølgelig.

• Liker 4
Skrevet

Minst 1.000.000 norske kroner, så er man millionær i norske kroner.

Anonymkode: eb141...334

Skrevet

Alle er millionærer.

Anonymkode: 021af...61c

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

En som har minst 1 million på konto. 

Skrevet
11 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Nei, når du trekker gjelden din fra verdiene dine og får mer enn en million så er du millionær. Det vil si veldig mange som eier bolig de har betalt litt ned på. 

Anonymkode: 86b0f...4d8

• Liker 6
Skrevet
14 minutter siden, Catalina Culès said:

Røkke er milliardær, men han har nok ikke så mye som en milliard på konto.

Anonymkode: f3751...3d3

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, når du trekker gjelden din fra verdiene dine og får mer enn en million så er du millionær. Det vil si veldig mange som eier bolig de har betalt litt ned på. 

Anonymkode: 86b0f...4d8

yes, formue på en million. kan være om du eier en bolig som er verdt 4 millioner men har bare 3 millioner i gjeld, da har du en million i formue og er dermed millionær.

Ganske vanlig å være millionær i Norge

Anonymkode: e06fb...dae

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Røkke er milliardær, men han har nok ikke så mye som en milliard på konto.

Anonymkode: f3751...3d3

Han har milliarder tilgjengelig som kapital, f.eks. som aksjer...

Anonymkode: 364e3...0e7

Skrevet

Synes det blir litt rart å bruke "millionær" om man har bare 1 million i verdier etter gjeld selv om det jo er riktig i ordets forstand. En million norske kroner er ikke verdt så mye, må nesten begynne å si "euromillionær" slik at man skjønner det er snakk om noen med god råd.

Skrevet (endret)
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det når man har en million, to millioner eller mer?

Anonymkode: 9d98d...630

Man er millionær når man har 1 million i cash - da er man kanskje kriminell også men 🤣 - eller har  1 million på bankonto.  ? 

Altså ikke millionær i ordets rette forstand om "tittelen" forutsetter at du selger hus, bil, båt, møbler og klær og da muligens sitter igjen med 1 mill.

Endret av Jr.Garcon
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

yes, formue på en million. kan være om du eier en bolig som er verdt 4 millioner men har bare 3 millioner i gjeld, da har du en million i formue og er dermed millionær.

Ganske vanlig å være millionær i Norge

Anonymkode: e06fb...dae

Nei, du er ikke millionær når pengene er bundet opp i kapital.

Et mer interessant perspektiv er desom du har en bolig verdt 4 millioner, men bare har 3 millioner i gjeld og selger for å leie. Er man da millionær? 🙂 

Skrevet

Jeg sitter i nedbetalt enebolig som er verd ca 2 mill, men har kun ca 500 000 i tilgjengelig kapital på konto, og anser meg ikke som millionær, men « halvmillionær»...

Anonymkode: 10670...862

• Liker 2
Skrevet
12 timer siden, Jr.Garcon skrev:

Man er millionær når man har 1 million i cash - da er man kanskje kriminell også men 🤣 - eller har  1 million på bankonto.  ? 

Altså ikke millionær i ordets rette forstand om "tittelen" forutsetter at du selger hus, bil, båt, møbler og klær og da muligens sitter igjen med 1 mill.

2 timer siden, Perseus skrev:

Nei, du er ikke millionær når pengene er bundet opp i kapital.

Et mer interessant perspektiv er desom du har en bolig verdt 4 millioner, men bare har 3 millioner i gjeld og selger for å leie. Er man da millionær? 🙂 

Jeg mener det ikke er så enkelt.

Vi eier 3 boliger, salgsverdien på disse vil vel være ca 11 millioner.
Vi har samtidig lån på 4 millioner. Har nok fond, aksjer, sparing og fleksibilitet på rammelånet til å kunne fremprodusere 1 million på konto på en uke.

Grovt sett kunne vi solgt alt og satt igjen med 7-8 millioner.

Om man mener at en person med 1 million på konto og ingen gjeld er mer "millionær" enn oss, så utvanner det litt hva ordet "millionær" er ment å bety - det er greit det er et tall i tittelen, men det meningen er jo opprinnelig "en som er rik".

Når det er sagt er det i disse dager mange "millionærer" om man måler slik, så mange at begrepet har mistet sin verdi. Målt etter dagens samfunn er man ikke spesielt rik om man er millionær (jeg vet at det kan virke som et provoserende utsagn på de som har svært lite, men det er slik det er)

Anonymkode: 71642...75b

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når det er sagt er det i disse dager mange "millionærer" om man måler slik, så mange at begrepet har mistet sin verdi. Målt etter dagens samfunn er man ikke spesielt rik om man er millionær (jeg vet at det kan virke som et provoserende utsagn på de som har svært lite, men det er slik det er)

Jeg tenker at man er millionær dersom man har en anstendig bolig og bil uten gjeld samt minst en million på konto som er tilgjengelig til enhver tid, uten å leve sparsommelig.

Men hva en millionær er eller ikke, det er egentlig irrelevant. Det er ikke noe stort å være millionær lenger.

Skrevet

Er ikke alle millionær hver lønningsdag? Mange liker å tro det virker det som😂😂😂

• Liker 2
Skrevet (endret)

Når man hat nedbetalt bolig/eiendom og fortsatt over 1 mill på konto og at denne millionen lett kan vokse eller tjenes opp igjen uten mye om og men. Samt mulighet for et forbruk som ikke styres av hva som er på kontoen eller ikke. 

I mine øynene er du ikke millionær med 1 mill på konto om du likevel har 3 mill i lån liksom. 

Endret av addict
Skrevet

Når man går i pluss med en million (altså når det som står på konto/aksjefond osv) overstiger eventuell gjeld med en million?

Jeg regner meg som "millionær" ut fra den logikken, men regner meg ikke dermed som "rik", kun som en med god økonomi. 

Anonymkode: db753...8dd

Skrevet

Når man har 10 millioner på konto.

Anonymkode: 66512...48e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...