Gå til innhold

venner og nye bekjente


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Er en jente i starten av 30 årene, som faktisk begynner å kjenne på ensomhet. Dette har sneket seg inn på meg over de siste årene, og jeg innrømmer at det er kommet til et punkt hvor jeg ser at jeg blir nødt til å gjøre noe med dette selv. Har ofte følt på at det oppleves veldig kunstig og faktisk også ganske deperat å gå inn for hobbyer for å få vennskap. Tenker at vennskap komemr av seg selv, når du møter på personer som det klaffer med uansett. Men problemet mitt virker til å være at der jeg kjenner kjemi, blir det ikke gjengjeldt. Det er jo litt kleint og flaut, men dette er trenden. 

Jeg oppfatter meg selv som en veldig sosial person, og liker å snakke med andre,derfor er det så merkelig å oppleve at jeg ikke føler jeg har nok venner. Hvor mange venner er det vanlig å ha egentlig? Har 2 nære og kansje opptil 5 bekjente,sistnevnte er de jeg er kun på hils med, og ellers er ikke jeg involverti deres liv og omvendt. Dette er personer som jegh ar prøvd å finne tonen med, som ikke har ønkset å ta dette videre(de har vørt ganske så kalde og dermed avvisende og korte på responser jeg har gitt ut).

Er litt redd for 1) at jeg er blitt for gammel for enkelte(skummelt å innrømme,men må vel gå utifra at dette rett og slett er fakta for enkelte) Er singel trener masse og har ellers ingen ansvar/plikter som går utover fleksilbilitet i livet. Føler mye handler om flaks også? Å møte på de riktige menneskene som du klaffer med? 

Har hørt at de som har mange venner,er også flinke til å  "please" ,ikke det at det er en rolle ,men skulle så gjerne visst hva som skulle til. Har inntrykk av at det er så mye enklere for gutter, at de bare kan gå bort til hverandre å si "hei" også er det igang, mens for jenter så er det mye mer komplisert? Hva tenker andre her? 

Noen med innspill til hvordan du kan bli bedre kjent med andre? Er heller ikke så lett å komme i kontakt med andre heller, skal starte opp nye ting nå,hvoedsakelig for min egen del(går litt ut på karriere også) men lurer sånn på hva andre gjør, de som har sånn 10 stk som de bare kan melde sånn tilfeldig,og få positiv respons,nesten på sparket eller alltid har noen å melde,fordi de kjenner mange på den måten?

Vondt når ensomheten ikke er selvvalgt altså..

Håper på noen kloke tips og råd! :)

Anonymkode: 41105...50d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke helt om jeg klarer å svare på det du lurer på. Men jeg har flere bekjente som jeg kunne tenkt å bli nærmere venner med, men jeg er litt sjenert i starten og tør ikke spørre om å møtes eller legge til på snap. For noen kan jeg nok virke avvisende, men jeg er rett og slett sjenert. I tillegg har jeg mann og barn og er derfor mye opptatt med mitt, og lite tid til nye potensielle venner. 

Hvor i landet bor du?

Anonymkode: c457a...fcf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har to nære. Det høres veldig fint ut.

For å starte vennskap, kan du f.eks invitere noen naboer eller noen som du såvidt kjenner til en "bli bedre kjent kveld". Jeg tror jeg ville laget middag og sagt at jeg laget middag. Det er koselig å sitte sammen og spise.

Spør en du liker om dere skal gå en liten tur sammen. Synes en liten tur er grei, i hvert fall i starten av et bekjentskap. Så kan dere se om dette er noe dere vil gjøre flere ganger, kanskje videre ta initiativ til teater eller shopping eller kanskje fjelltur?

Liker du en hobby, matlaging, strikking, annet håndarbeid, tegne, male, lage noe. Kanskje gå på noe kurs, treffe andre, ta initiativ 

Meld deg på språk kurs og inviter til å studere sammen hjemme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Det er litt vanklig med hobbyer, for hvis det ikke klaffer, blir det på en måte kkleint å fortsette der Hovedsaklig bare det å finne hobbyer som jeg ønsker å bruke tid på å lære... skal studere fremover, så håepr det går seg til der etterhvert :)

Anonymkode: 41105...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...