Gå til innhold

Smerter under sex

Fremhevede innlegg

Skrevet

Når det går en stund mellom sex (mer enn halvannen uke) får jeg en del smerter under penetrering. Sørger for mye forspill, at jeg er våt, bruker glidemiddel. Det blir bedre etter en stund, men det henger ofte igjen på den måten at jeg blir anspent igjennom sexen og det blir ikke noe spesielt bra. Når det har vært vondt gruer jeg meg til neste gang, og da blir det en stund til, noe som øker sjansen for at det gjør vondt da også.. Er det normalt at det er så vondt? 

Anonymkode: 90176...d3a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tilsvarende og gikk til lege. Fikk anbefalt å ta en skikkelig soppkur, med vaginaltabletter og krem over flere dager. 

Det funket for meg. 

Absolutt ikke sikkert det hjelper deg, men det skader kanskje ikke å prøve?

Det er jo ihvertfall noe å utelukke før man tenker i retning av vaginisme osv. 

Anonymkode: 038f6...ba1

Skrevet

Jeg ville gått til en gynekolog, så kan legen sjekke om alt er som det skal, om det handler om at du spenner deg, om du har sopp, rifter, annet som kan gjøre vondt.

Finnes masse kremer og medisiner som kan hjelpe, men det er viktig at en lege kan hjelpe deg med å finne riktig hjelp . Har erfart at gynekologer er verdt hver eneste krone, fastlegene kan ikke alltid så mye om dette.

Anonymkode: d3f99...a4b

Skrevet

Tror ikke jeg har sopp, men har hatt tendens til UVI.. Er veldig lite lysten på å dra til en gynekolog eller å ta dette opp med fastlegen. Jeg vet at legen er vant med slikt, men det er ikke jeg og jeg kjenner ikke fastlegen min så godt. Når jeg har sex jevnt så merker jeg ingenting..

Anonymkode: 90176...d3a

Skrevet

Ta en tur til gynekolog ja! Jeg hadde det sånn som deg. Det jeg hadde var irriterte slimhinner pga hormonprevansjon. Fikk en østrogen krem og piller så ble det mye bedre etterpå :) 

Anonymkode: 4ea09...487

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...