Gå til innhold

HELSEKORT!

Fremhevede innlegg

Gjest Trolletrine
Skrevet

Bare et lite,men kjempenyttig tips for alle som skal utenlandsk.Skaff dere helsekort!Det betyr at hvis du blir syk/skadet i utlandet,betaler du kun den egenandelen som innbyggerne i landet gjør(betyr at du slipper å legge ut penger selv).Bare husk at du må likevel ha vanlig reiseforsikring!Men kortet er gratis og du får det ved å sende en sms til 26626 med teksten KORT + personnr.Da får du det i posten om 14 dager :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Bare et lite,men kjempenyttig tips for alle som skal utenlandsk.Skaff dere helsekort!Det betyr at hvis du blir syk/skadet i utlandet,betaler du kun den egenandelen som innbyggerne i landet gjør(betyr at du slipper å legge ut penger selv).Bare husk at du må likevel ha vanlig reiseforsikring!Men kortet er gratis og du får det ved å sende en sms til 26626 med teksten KORT + personnr.Da får du det i posten om 14 dager :)

Ja, smart tips! TROR det kun gjelder for reiser i Europa vel og merke!

Skrevet

EØS land gjelder det i. Kan bestilles på www.trygdeetaten.no også

Skrevet

Men obs:

"Begrensninger

Du får stønad etter reglene som gjelder i oppholdslandet

Du har rett til dekning av utgifter til helsetjenester etter reglene i landet hvor du oppholder deg. Hvis de som bor i landet må betale egenandeler, må du også gjøre det.

Helsetrygdkortet dekker ikke ekstra utgifter til hjemreise fordi du er blitt syk eller utsatt for en ulykke. Slike utgifter dekkes likevel innenfor Norden.

Ønsker du å sikre deg mot utgifter som trygden i oppholdslandet ikke dekker, eller merutgifter ved hjemreise, må du kjøpe en reiseforsikring som dekker slike utgifter."

Fra trygdeetaten. Så reiseforsikring er et MUST uansett.

Skrevet

Jeg bestilte fra trygdeetaten både til meg, mannen min og sønnen min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...