Gå til innhold

Hva mener dere om mGtOw?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For dere som ikke er kjent med mGtOw fra før, det er en gjeng bitre menn som er voksne (i 30- og 40-årene) som aldri fått seg noe og derfor har bestemt seg for å sitte og skrive en masse stygge og hatske ting om kvinner.

Det er en høyreekstrem (sjokk!) bevegelse som lærer menn å hate kvinner fordi de selv aldri er blitt til noe, aldri har gjort noe meningsfullt av sine liv.

Men going their own way: the rise of a toxic male separatist movement

https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2020/aug/26/men-going-their-own-way-the-toxic-male-separatist-movement-that-is-now-mainstream

 

Eksempelvis sprer de hat mot kvinner som ikke er anorektiske.

 

8lf92fvz8zo51.png?width=640&crop=smart&a

spy0kg169zo51.png?width=640&crop=smart&a

z3ju16mb9zo51.png?width=640&crop=smart&a

 

Hva tenker dere om menn som er så triste og tapere at de sitter og sprer hat mot kvinner fordi de selv ikke gidder å ta seg sammen og gjøre noe av livene sine?

Anonymkode: 4cd99...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker selvfølgelig at de bør få hjelp til å få et sunt og naturlig forhold til kvinner. Men dette er ikke egentlig noe nytt. De har eksistert i alle år. Det er bare pga internet at de blir lagt merke til i dag. Før bodde de i en gammel tømmerhytte i skogen, isolert fra mennesker. De isolerer seg fra mennesker i dag og, bare ikke på nettet. Men når det er sagt så har det blitt bare flere og flere kvinner også, som gjør akkurat det samme. 

Anonymkode: 531ad...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner sprer ikke hat om menn eller rakker ned på menn for utseendet deres. Nei, kvinner gjør ikke det samme. Det er jo noen få som rakker ned på andre kvinner, fordi de er selv så konservative. Men de er som regel sammen med menn som ikke er bra for dem.

Anonymkode: 4cd99...555

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt flest menn som gjør dette, men det har de siste årene blitt flere kvinner enn tidligere som isolerer seg, sitter på nettet å troller og sprer hat. Kvinner angriper både menn og kvinner, menn angriper kvinner. Det ser man her inne på kg også. 

Anonymkode: 531ad...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke gruppen godt nok til å ha none sterke meninger, men av det jeg har lest virker den ene fremstillingen å være at dette er en gruppe menn som fokuserer på selvforbedring i en periode uten å fokusere på kvinner mens den andre er noe tilsvarende trådstarters fremstilling. Jeg tviler på at noen av delene er den fulle sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit egentlig tenker jeg. Har ikke sett spesielt nært på bevegelsen, men den består nok av menn som har fått nok, eventuelt av menn som ikke når opp på kvinnefronten. Da finner de samhold og støtte i samholdet i gruppen/bevegelsen.

Er selvfølgelig ikke fan av ekstremistene. Dette gjelder før øvrig i de fleste områder og grupper (feminisme, veganisme, osv). Ekstremistene stikker seg fram i media og gir resten dårlig rykte.

Alt i alt, helt greit. Gir for øvrig mindre konkurranse om kvinnene når mindre mannfolk er på markedet! 😄

Anonymkode: b1f8b...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.9.2020 den 1.52, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om menn som er så triste og tapere at de sitter og sprer hat mot kvinner fordi de selv ikke gidder å ta seg sammen og gjøre noe av livene sine?

At denne typen demonisering ikke gir noe?

Det du linker til, er ikke pent, men er en reaksjon på den emosjonelle oppmerksomhetskulturen som kvinner i så stor grad promoterer idag. Det er ikke sånn sett hat mot kvinner. Det er hat mot "Se så flink jeg er ; FØL noe sammen med meg!"

Og den kommer i et bakteppe der rasjonalitet og lojalitet er under angrep.

Jeg bekymrer meg over MGTOW, for det er ikke samfunnsmessig strukturelt sundt, men det er en naturlig utvikling i en verden der man ikke har balanse mellom feminine og maskuline verdier. 

Hvis jeg var ung i dag og viste det jeg vet i dag, ville jeg gått den veien? antagelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel bare innsett at menn og kvinner ikke er ment for å leve sammen... Som jeg dessverre med noen unntak nesten har begynt å tro på selv.

Anonymkode: 3a1b8...5ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle tro at med en tittel som men going their own way, at de fokuserte mere på selvrespekt, selvutvikling, selvtillitsbygging, selvstendighet og utvikling av gode mannerelasjoner. Men istedenfor så fortsetter de bare å sitte bak skjermen og henge seg opp i kvinner. Det burde hett "men not going anywhere" . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt at flere og flere menn har fått opp øynene for dette. Er godt forståelig at en del feministiske kvinner er skremt nå - dere har bodd i deres egen lala-land der dere trodde at alle menn skal nå legge seg på knærne foran dere. Og nei, menn tenner ikke på når de hører rabiate kvinner si "Future is Female". 

Noen av disse MGTOW og lignende bevegelser har nok sin andel av medlemmer som er høyreorienterte. Eller mer konservative. 

Men ikke alle. Jeg er selv på venstresiden og er sikkert i mindretall fordi det forventes at menn på venstresiden skal jo bøye seg helt ned for kvinner, så en kan si det slik at jeg personlig faller mellom to stoler. Jeg kan dele fint bekymringen blant flere temaer MGTOW-folkene diskuterer, men jeg kommer ALDRI i livet mitt til å stemme på et høyreorientert parti fordi jeg ser på helhetsbildet av samfunnet og selv om jeg ikke liker den ekstreme feminismen vi har nå om dagen, så liker jeg enda mindre høyreorienterte partier som ønsker å ødelegge sosialdemokratiet og gjøre Norge om til et land der bare de rike mennene skal trives. De rike har det allerede veldig godt i Norge som det er, og vi trenger ikke å gjøre det enda behageligere for dem. 

Min kritikk av feminismen som venstreorientert mann er på sin plass. For eksempel, jeg tør ikke si offentlig eller blant venner at det ikke er bra i det hele tatt at så mange menn har begynt å falle ifra - og da mener jeg ALLE menn med alle etniske bakgrunn. Jeg er ikke som de høyreorienterte mennene som bare tenker på "hvite menn". Jeg tenker på ALLE menn som faller ifra, for eksempel på videregående skole og som faller ifra på høyere utdanning også. 

Jeg liker ikke retningen at det hele tiden skal fokuseres på "Female Power" i Norge, når kvinner nå har mer enn nok makt i Norge som det er. Ca 61% av alle som tar høyere utdanning er kvinner. Hvis jeg hadde foreslått nå at vi bør innføre 50 / 50 kjønnskvoter, så blir jeg vel slaktet ned for å være en "bitter Incel mann" og bla bla. Sier jeg enda mer fakta, nemlig at kvinner får flere kjønnspoeng enn det menn gjør med tanke på andre studier, så hagler det "Incel" angrep fra rabiate feminister hele veien. 

I motsetning til noen av disse MGTOW-folkene som digger "sterke menn" og kanskje til og med har idioter som Trump som forbilde lurer bare seg selv, for de kommer aldri til å bli Trump selv, selv om det er fantasien deres. Jeg, derimot, som en vanlig / standard mann vet at jeg faller mellom to stoler. Jeg tjener INGENTING på å tilbe "sterke menn" som har milliarder av Dollar, og jeg tjener heller ingenting på at kvinner bare blir mer og mer ekstreme og har ellers helt sinnssyke idiotiske og urealistiske krav til vanlige menn at en har lyst å spy. 

Så for å oppsummere: jeg spyr liker mye av pro-Trump menn som jeg gjør av ekstreme feminister og "Future is Female" folket. 

Langt ifra alt er "hatsk" når det gjelder det MGTOWs sier, for eksempel her har vi en god kritikk av hun konservative Fox News dama som selv syter over menn og har sagt at "Menn er søppel". Hun blir slakta helt ned, for man ser dobbeltmoralen hennes. Hun fant seg en Barbie Ken / Captain America type, og babler noe om i videoen sin at man "må jo ikke se sånn ut". Og er nå sur for at hun ble mest sannsynlig dumpet av han. Det er bare til å le av hele dama.

 

Anonymkode: 59e68...ade

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Saph said:

Skulle tro at med en tittel som men going their own way, at de fokuserte mere på selvrespekt, selvutvikling, selvtillitsbygging, selvstendighet og utvikling av gode mannerelasjoner. Men istedenfor så fortsetter de bare å sitte bak skjermen og henge seg opp i kvinner. Det burde hett "men not going anywhere"

Synlige mgtow gjør dette. Det er en prossess. Først må man erkjenne virkeligheten, så få ut bitterheten, før man til slutt går videre og blir mgtow i begrepets rette forstand. Så du har en god blanding av de som erkjenner og innser realitetene om menn og kvinner og reagerer på det, og de som etterhvert kommer over det og lever som mgtows uten at noen legger merke til dem. Så utenfra ser det gjerne ut som det er sutremenn med kvinneforakt, men det egentlig er det en form for selvrealisering for menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, kotlin skrev:

Synlige mgtow gjør dette. Det er en prossess. Først må man erkjenne virkeligheten, så få ut bitterheten, før man til slutt går videre og blir mgtow i begrepets rette forstand. Så du har en god blanding av de som erkjenner og innser realitetene om menn og kvinner og reagerer på det, og de som etterhvert kommer over det og lever som mgtows uten at noen legger merke til dem. Så utenfra ser det gjerne ut som det er sutremenn med kvinneforakt, men det egentlig er det en form for selvrealisering for menn.

Hva er så galt med å ha dame og et vanlig liv? Hva slags ting er bedre å gjøre på fritiden sin? 

Anonymkode: f8a22...d07

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva er så galt med å ha dame og et vanlig liv? Hva slags ting er bedre å gjøre på fritiden sin? 

Anonymkode: f8a22...d07

Det er ikke noe galt i det så lenge man er klar over hva man gir slipp på og hva man egentlig er for henne. Hvis man syns det er verdt det, så er det bare å få seg dame. Problemet er bare det når man innser hvordan kvinner egentlig ser på menn og hva man egentlig er for dem, mister mange menn lysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kotlin skrev:

Det er ikke noe galt i det så lenge man er klar over hva man gir slipp på og hva man egentlig er for henne. Hvis man syns det er verdt det, så er det bare å få seg dame. Problemet er bare det når man innser hvordan kvinner egentlig ser på menn og hva man egentlig er for dem, mister mange menn lysten.

Hva er menn for kvinner? Hva gir menn slipp på? Uten dame og sex hadde livet mitt vært trist. 

Anonymkode: f8a22...d07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kotlin skrev:

Synlige mgtow gjør dette. Det er en prossess. Først må man erkjenne virkeligheten, så få ut bitterheten, før man til slutt går videre og blir mgtow i begrepets rette forstand. Så du har en god blanding av de som erkjenner og innser realitetene om menn og kvinner og reagerer på det, og de som etterhvert kommer over det og lever som mgtows uten at noen legger merke til dem. Så utenfra ser det gjerne ut som det er sutremenn med kvinneforakt, men det egentlig er det en form for selvrealisering for menn.

Å sitte på nett og bryte ned kvinner er ikke selvrealisering. Selvrealisering er en positiv ting. Det finnes ikke noe positivt i å ødelegge andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, jeg hadde helst sett at de bare gikk sine egne veier med verdighet, altså uten å syte, hetse og bebreide kvinner og bli gjennomsyret av bitterhet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Jeg er lite for alle slike bevegelser. At menn vil leve uten kvinner, barn og familie er helt greit det, men mange av disse sitter og dyrker bitterhet mot kvinner og har svært usunne og stygge holdninger mot kvinner. 

Kommer de seg videre i det hele tatt? Om dette liksom skal være en prosess. En prosess man kan stille spørsmål ved om er særlig sunn eller positiv. 

En prosess der man sitter på internett og snakker dritt om kvinner og er direkte ufin og slem er ikke noe jeg klarer å forstå. Man kan jo også spørre seg om hvor sanne disse betraktningene deres om menn og kvinner er. Om man ikke lykkes med kvinner så er det nok lett å bare lese og høre på ting som støtter synet man har på ting.

Å være kritisk er ikke akkurat det disse driver med synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Saph said:

Å sitte på nett og bryte ned kvinner er ikke selvrealisering. Selvrealisering er en positiv ting. Det finnes ikke noe positivt i å ødelegge andre. 

Forsto du ikke det at det er de få som ikke klarer å komme over bitterheten sin du ikke legger merke til, mens de som lever som mgtow i begrepets rette fortsand er usynlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er menn som oppfører seg som duster og henger ut kvinner fordi de ikke får ha seg.
Hallo, hvor dust er det, tror de virkelig at de får seg av å oppføre seg slik?

Anonymkode: 0e2dd...ab8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...