AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Må man ha time med psykolog på video nå? Kan man ikke møte psykologen? Jeg har veldig behov for å møte en psykolog. Video er ikke trygghet for meg. Anonymkode: 3368a...f94
Humle Brumle Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 (endret) De har starta med vanlige samtaler nå. Helt siden mai ellerno tror jeg? Endret 23. september 2020 av Humle Brumle
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 3 minutter siden, Humle Brumle skrev: De har starta med vanlige samtaler nå. Helt siden mai ellerno tror jeg? Vet ikke jeg. Jeg må ha hjelp nå, og da må jeg møte mennesker. Men ikke vits å finne hjelp, hvis det er skjerm jeg skal snakke til. Kan du finne det ut? Kan jeg møte psykolog? Anonymkode: 3368a...f94
Humle Brumle Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vet ikke jeg. Jeg må ha hjelp nå, og da må jeg møte mennesker. Men ikke vits å finne hjelp, hvis det er skjerm jeg skal snakke til. Kan du finne det ut? Kan jeg møte psykolog? Anonymkode: 3368a...f94 Hvis du trenger akutt hjelp så må du ringe legevakten. Hvis ikke det er akutt så bestiller du time hos fastlege for å forklare situasjonen for å få henvisning. Eller så kan du gå privat. Bare søk psykolog nær meg så kommer det sikkert masse treff på Google. Men nei jeg kan ikke finne dette ut for deg. Det må du gjøre selv.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 Er du virkelig psykisk syk så får du henvendelse fra fastlege. Det er opp til hver enkel dps om hvilket tilbud du vil få, oppmøte eller video. De har begynt opp med vanlig oppmøte, men om de anser deg som en såpass mild sak, så kan de kanskje be om video. Er du ikke syk nok så får du gå privat. Men privat er en helt annen sak. Har hørt at flere ønsker video enn fysisk oppmøte, og det er ikke opp til deg å bestemme. Anonymkode: 0e7c5...3e4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er du virkelig psykisk syk så får du henvendelse fra fastlege. Det er opp til hver enkel dps om hvilket tilbud du vil få, oppmøte eller video. De har begynt opp med vanlig oppmøte, men om de anser deg som en såpass mild sak, så kan de kanskje be om video. Er du ikke syk nok så får du gå privat. Men privat er en helt annen sak. Har hørt at flere ønsker video enn fysisk oppmøte, og det er ikke opp til deg å bestemme. Anonymkode: 0e7c5...3e4 Man kan også bli henvist til privat psykolog med driftsavtale! Dps er ikke det eneste alternativet! Anonymkode: 7e63f...901
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke jeg. Jeg må ha hjelp nå, og da må jeg møte mennesker. Men ikke vits å finne hjelp, hvis det er skjerm jeg skal snakke til. Kan du finne det ut? Kan jeg møte psykolog? Anonymkode: 3368a...f94 Med en slik innstilling så funker det i hvertfall ikke. Anonymkode: 0e7c5...3e4
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man kan også bli henvist til privat psykolog med driftsavtale! Dps er ikke det eneste alternativet! Anonymkode: 7e63f...901 Privat med avtale er det samme som privat, og som jeg sier, mange av dem ønsker mer video og mindre fysisk oppmøte. For det er ofte snakk om små kontorer med svært få behandlere, og noen ganger bare 1. Sier jo seg selv at bedriften går til grunne når de får smitte som fører til at alle må ha hjemmekontor. Dps har langt flere behandlere, så akuttpasienter kan få andre om det trengs og alle andre vil få video/telefon timer. De private kan lage sine egne regler (til en viss grad) og si at de kun ønsker video, mens dps må følge det offentlige. Privat med avtale og dps er samme ulla. Får du avslag på dps på grunn av plass mangel så får du hos privat med avtale. Privat uten avtale er for dem som ikke er syk nok til offentlig hjelp. Anonymkode: 0e7c5...3e4
Fru2020 Skrevet 23. september 2020 #9 Skrevet 23. september 2020 Jeg går på DPS og har det som videoavtale. Det var veldig utrygt i starten, men går bedre nå. Men om jeg fikk velge så hadde jeg valgt vekk video. Hvis du virkelig trenger hjelp nå er det vel bedre med video enn ingenting?
Wilma89 Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 Psykologen min gjør begge deler. Har hjemmekontor to dager i uken. Får jeg time da, snakker vi på zoom. Ellers møtes vi som vanlig. Du må nesten ta kontakt med den psykologen du skal snakke med å høre. Er det helt akutt må du ta kontakt med legevakt. I Oslo har man både psykiatrisk legevakt og sosial ambulant akuttjeneste som kan bistå i akuttsituasjoner, og videre hjelpe til med henvisning til psykolog for videre oppfølging.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #11 Skrevet 23. september 2020 1 time siden, Wilma89 skrev: Psykologen min gjør begge deler. Har hjemmekontor to dager i uken. Får jeg time da, snakker vi på zoom. Ellers møtes vi som vanlig. Du må nesten ta kontakt med den psykologen du skal snakke med å høre. Er det helt akutt må du ta kontakt med legevakt. I Oslo har man både psykiatrisk legevakt og sosial ambulant akuttjeneste som kan bistå i akuttsituasjoner, og videre hjelpe til med henvisning til psykolog for videre oppfølging. sorry men blir feil å be noen om å gå snarveien via akutt, dessuten så blir de useriøse kuttet ut og kaster bort tiden til folk. Fastlegen er riktig vei å gå for å få en henvendelse til psykolog, ikke akutt! Anonymkode: 0e7c5...3e4
Wilma89 Skrevet 23. september 2020 #12 Skrevet 23. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: sorry men blir feil å be noen om å gå snarveien via akutt, dessuten så blir de useriøse kuttet ut og kaster bort tiden til folk. Fastlegen er riktig vei å gå for å få en henvendelse til psykolog, ikke akutt! Anonymkode: 0e7c5...3e4 Det kommer jo helt an på hvor akutt det er
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #13 Skrevet 23. september 2020 10 minutter siden, Wilma89 skrev: Det kommer jo helt an på hvor akutt det er Så klart, men det er absolutt ingenting her i tråden som tilsier at Ts er i en reell akutt situasjon. Er det snakk om akutt selvmordsfare så er det akutt. For alle så er det "akutt" når man først spør om hjelp. Ja, det er surt og tungt å stå opp til 8 uker i helsekø, men slik er det for alle! man kan ikke prøve å snike i køen ved å misbruke en ordning som er for de som faktisk er akutt. Så legevakt og ambulant teamet er ikke riktig veien å gå bare fordi å få en henvendelse. Denne er ikke bare til deg altså, men til mange her inne på kg. ser støtt og stadig at folk ber andre om å oppsøke akutt-tilbud, bare for å få en helt ordinær henvendelse. TS må dra til fastlegen og be om en henvendelse. Dersom dps på hennes (eller hans) område kun har timer på video, så må hun spørre om å få en henvendelse til privat med avtale som har fysisk oppmøte. Ikke oppsøke noe akutt-tilbud uten grunn. Man kan også spørre dps om tilrettelagt, hvor man kanskje starter med fysisk oppmøte også supplere med video annenhver gang. Alt ettersom hva de gjør på akkurat det stedet. Anonymkode: 0e7c5...3e4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå