Gå til innhold

Den O'store tempetråden

Amatariel

Anbefalte innlegg

Minni29 skrev (8 timer siden):

Hei. Trekant betyr at du har tatt temp til feil tid. Det kan være en festedipp, eller tidlig mens. Men det ser du fort i morgen om tempen blir høy igjen 🤔

Er du sikker på at du har lagt inn noe på dpo4? 

39EB6817-EA50-457A-ABFA-11E1014F1F36.thumb.jpeg.2a2e7428b5133e3c4a64f11c87bcef9c.jpeg

heldigvis gikk den opp igjen😆 men ikke like høyt som før dippen. Så det blir spennende å se om det gir større sjanse for mens.

jeg tenkte på cycle day 4🤔 prikken er der men charten har hoppet over den(stiplet linje).

men som sagt så har det vært umulig å tempe til samme tid og få 3 timer sammenhengende søvn🙈 Så ingenting er egentlig gyldig😆 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Møysa skrev (29 minutter siden):

39EB6817-EA50-457A-ABFA-11E1014F1F36.thumb.jpeg.2a2e7428b5133e3c4a64f11c87bcef9c.jpeg

heldigvis gikk den opp igjen😆 men ikke like høyt som før dippen. Så det blir spennende å se om det gir større sjanse for mens.

jeg tenkte på cycle day 4🤔 prikken er der men charten har hoppet over den(stiplet linje).

men som sagt så har det vært umulig å tempe til samme tid og få 3 timer sammenhengende søvn🙈 Så ingenting er egentlig gyldig😆 

Jeg legger til samme tid uansett om det er 2 timer til og fra. Jobber 3delt turnus så rimelig umulig å få til samme tidspunkt.  Men leste på en amerikansk side at kroppen sin basaltemp er på det laveste ved 4-5 timer søvn. Så da tror jeg tempen uansett blir rett om man har nokk søvn. Dpo 4 har du sikkert huket av for boksen temperature discarded, står rett under der du fører inn temperatur.  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.11.2022 den 10.23):

Dagens temp men vet ikke om den er rett da jeg var våken 1,5 time før. Sto ikkr opp men ble ikke tre timer søvn før. Ikm idag-senest søndag. Bruker å ligge på 36.60 når mens kommer. Mulig temp faller imorgen. 

F2A153C7-00F0-4D2A-A2D2-FC7867E49991.png

Anonymkode: d1e2d...a96

Hvordan har det gått?❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7151515E-F575-4B10-91D0-1B96FC966503.thumb.jpeg.b66e50058a65654ded8a3b914fc68af4.jpeg

kjenner at jeg er så sykt spent nå! Tok en test i dag, men den var nok negativ. Så ikke hvit strek som vanlig(i forrige mnd), men det var heller ikke noen strek der heller🤔 Men jeg prøvde LH strips og den hadde økt siden i går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møysa skrev (40 minutter siden):

Hvordan har det gått?❤️

Takk for spørsmål. Ikke mens enda, men menssmerter siden inatt. Litt forvirret rundt måling da jeg har hatt et par netter med mye oppvåkning og ikke fått tempet rett. Tempet for tidlig inatt (ca 1,5 time før) og var på over 36,7. Det samme skjedde igår men da var den 36,9 til normalt tidspunkt. Orket ikke tempe til normalt tidspunkt imorrest, var sikker på at mensen kom da. Hvis den ikke kommer i løpet av morgendagen skal jeg kjøpe en test 😀

Anonymkode: d1e2d...a96

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møysa skrev (2 timer siden):

7151515E-F575-4B10-91D0-1B96FC966503.thumb.jpeg.b66e50058a65654ded8a3b914fc68af4.jpeg

kjenner at jeg er så sykt spent nå! Tok en test i dag, men den var nok negativ. Så ikke hvit strek som vanlig(i forrige mnd), men det var heller ikke noen strek der heller🤔 Men jeg prøvde LH strips og den hadde økt siden i går.

Åhhh, er så spennende å følge med andre ! Er kun 6dpo i dag, men føler det er en evighet til 12dpo 🙈 har alltid tatt tester fra 9dpo, men denne runden skal jeg ikke ta så tidlig.  Blir så skuffet hver gang den er negativ, pluss at jeg får sein hcg økning så tidligere har æ ikke fått positiv test før 12-16dpo. Må hold oss oppdatert!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært så veldig aktiv her, men etter over 2 år med prøving sitter jeg her med en positiv test ❤️ og må bare dele det med noen. Vi hadde bestemt oss for å gi opp prøvinga om det ikke gikk før nyttår, og på nest siste pp gikk det altså endelig :o :D❤️  

Anonymkode: 88eb0...4af

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg har ikke vært så veldig aktiv her, men etter over 2 år med prøving sitter jeg her med en positiv test ❤️ og må bare dele det med noen. Vi hadde bestemt oss for å gi opp prøvinga om det ikke gikk før nyttår, og på nest siste pp gikk det altså endelig :o :D❤️  

Åhhh så artig! Er du langt på vei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Ååå! Gratulerer så mye🥰 Utrolig koselig å leste om positive historier mens man er i dpo-land☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minni29 skrev (På 26.11.2022 den 21.16):

Åhhh, er så spennende å følge med andre ! Er kun 6dpo i dag, men føler det er en evighet til 12dpo 🙈 har alltid tatt tester fra 9dpo, men denne runden skal jeg ikke ta så tidlig.  Blir så skuffet hver gang den er negativ, pluss at jeg får sein hcg økning så tidligere har æ ikke fått positiv test før 12-16dpo. Må hold oss oppdatert!

Ja! Two week wait føles så enormt lenge ut. Men skjønner godt at du venter. Tror kanskje jeg må forlenge venteperioden før testing neste prøveperiode. For testen i dag var skikkelig negativ; 10dpo. Men LH-stripsen var litt mørkere i dag, da er det jo et lite håp😆 Og «festedippen» er det andre håpet😆

Endret av Møysa
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møysa skrev (8 minutter siden):

Ja! Two week wait føles så enormt lenge ut. Men skjønner godt at du ventet. Tror kanskje jeg må forlenge venteperioden før testing neste prøveperiode. For testen i dag var skikkelig negativ; 10dpo. Men LH-stripsen var litt mørkere i dag, då det er jo et lite håp😆 Og «festedippen» er det andre håpet😆

Lh strips? Aldri hørt om. Æ blir alltid super opptimist og utvikler litt innbilt svangerskap mot mensen 🙈 får masse typiske graviditetstegn.  Så min kropp er ikke til å stole på...

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Minni29 said:

Åhhh så artig! Er du langt på vei? 

Er vel ca 3+5 :)

29 minutter siden, Møysa said:

Ååå! Gratulerer så mye🥰 Utrolig koselig å leste om positive historier mens man er i dpo-land☺️

Tusen takk! Ja, syns selv det var så koselig og ga litt ekstra håp når jeg leste om andre som fikk det til ette langtidsprøving ❤️ 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minni29 skrev (19 timer siden):

Lh strips? Aldri hørt om. Æ blir alltid super opptimist og utvikler litt innbilt svangerskap mot mensen 🙈 får masse typiske graviditetstegn.  Så min kropp er ikke til å stole på...

Haha, jeg får også mye mer symptomer på graviditet når jeg vil være gravid😆

LH strips er visst en dårlig ide for å se etter graviditet, fant jeg ut i går😆 Men de kan vise graviditet, men er visst ikke regnet som en god ide siden de ikke er ment for det. 
i dag tok jeg siste lh-strips og den var ikke noe mørkere og tempen i dag hadde sunket kraftig. Så det ser ut som det ikke gikk denne mnd😅2B71EDFC-62B7-4592-8F87-D46A98DC3486.thumb.jpeg.21664edeeeb28a37bf50cb37af67e180.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag stupte tempen min på 10dpo, aldri hatt så kort lutealfase.  Får garantert mensen iløpet av dagen 😪 

Bilde med 2 tidligere måneder tok jeg bilde av I går, før jeg mista VIP tilgangen. 

Screenshot_20221129_063235_FF App.jpg

Screenshot_20221128_223152_FF App.jpg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minni29 skrev (48 minutter siden):

I dag stupte tempen min på 10dpo, aldri hatt så kort lutealfase.  Får garantert mensen iløpet av dagen 😪 

Bilde med 2 tidligere måneder tok jeg bilde av I går, før jeg mista VIP tilgangen. 

Screenshot_20221129_063235_FF App.jpg

Screenshot_20221128_223152_FF App.jpg

Oi, ja, det var kort luthealfase. Jeg skulle til å si at det kanskje var festedipp, men så ser jeg at de andre chartene dine endte på nesten samme måte🥺 Da bærer det kanskje over på å prøve på en septemberbaby? 
De har vært veldig populære i min svigerfamilie😆 Og min siste unge er også septemberbarn. Så hadde tenkt til å hoppe over den mnd nå hvis det ikke gikk denne gangen. 

Men i dag fikk jeg et lite håp om at det gikk. Charten ser ikke så lovende ut, men jeg fikk en svak strek på babyplan sin tidligtest ved ca 3.10 minutter. Så får vi se om den ender i kjemisk eller blir til en liten augustbaby🤔

C92ECF2B-8D36-4A85-BC88-78B9B0376753.thumb.jpeg.6133db017d3e7554fa2693c19402a9da.jpeg879D101B-6E4C-472B-806D-8278ADDCA5EC.thumb.jpeg.382267b28c82018e75a1af6718a5b698.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møysa skrev (40 minutter siden):

Oi, ja, det var kort luthealfase. Jeg skulle til å si at det kanskje var festedipp, men så ser jeg at de andre chartene dine endte på nesten samme måte🥺 Da bærer det kanskje over på å prøve på en septemberbaby? 
De har vært veldig populære i min svigerfamilie😆 Og min siste unge er også septemberbarn. Så hadde tenkt til å hoppe over den mnd nå hvis det ikke gikk denne gangen. 

Men i dag fikk jeg et lite håp om at det gikk. Charten ser ikke så lovende ut, men jeg fikk en svak strek på babyplan sin tidligtest ved ca 3.10 minutter. Så får vi se om den ender i kjemisk eller blir til en liten augustbaby🤔

C92ECF2B-8D36-4A85-BC88-78B9B0376753.thumb.jpeg.6133db017d3e7554fa2693c19402a9da.jpeg879D101B-6E4C-472B-806D-8278ADDCA5EC.thumb.jpeg.382267b28c82018e75a1af6718a5b698.jpeg

Jupp, tvilsomt at det er en festedipp i dag. Våknet med litt hetetokter som jeg alltid får når mens kommer. 

September baby 🤞 ikke at jeg har stor trua 😅

Din graf ser jo utrolig lovende ut! Å den streken ser jeg, så 🤞🤞🤞 for deg at det går bra 😊

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ting er ikke helt på plass etter MA enda (oktober)... dette er andre syklus etter, og jeg blir ikke helt klok på det her.

Hadde sterke el tester dag 16 og 17, men ikke helt positive, men så gikk tempen opp nok til at ff satte el. Så gikk tempen ned igjen og jeg fikk veldig sterk el test 22, og så har tempen steget igjen. Så jeg tenker at el må jo ha vært 23?  (Markert grønt ved el testene slik at det er lettere å se)

Nesten redd for å bli gravid igjen nå, for måneden jeg ble gravid så var det sen eggløsning og mye tull, så tenker det var dårlig egg.. mistet i uke 10, men fostersekken stoppet å vokse i uke 7 og var en blighted ovum. Så redd for at samme skal skje igjen...:(

1091028701_Screenshot_20221129-115213_FFApp.thumb.jpg.b5bf07660c621e9e94888da767446112.jpg

Anonymkode: 6ab93...9f1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ting er ikke helt på plass etter MA enda (oktober)... dette er andre syklus etter, og jeg blir ikke helt klok på det her.

Hadde sterke el tester dag 16 og 17, men ikke helt positive, men så gikk tempen opp nok til at ff satte el. Så gikk tempen ned igjen og jeg fikk veldig sterk el test 22, og så har tempen steget igjen. Så jeg tenker at el må jo ha vært 23?  (Markert grønt ved el testene slik at det er lettere å se)

Nesten redd for å bli gravid igjen nå, for måneden jeg ble gravid så var det sen eggløsning og mye tull, så tenker det var dårlig egg.. mistet i uke 10, men fostersekken stoppet å vokse i uke 7 og var en blighted ovum. Så redd for at samme skal skje igjen...:(

1091028701_Screenshot_20221129-115213_FFApp.thumb.jpg.b5bf07660c621e9e94888da767446112.jpg

Hei, jeg forstår deg godt. Føler etter en sa i uke 8 og en i uke 4, gjør at jeg tenker det verste hver PP, å kan Google meg grønn og finner gjerne mange grunner på hvordan det kan gå galt igjen. Før hadde jeg en spenthet og likte prøveperioden,  nå vil jeg bare ha det overstått og helst kommet til 4 måned på et blunk🙈

Ut ifra grafen din kan det være at kroppen din har prøvd å sluppet et egg, men ikke fått det til. Men kan også være at eggløsningtesten 22 var feil. Droppet I temp 22 kan også være festedipp. Forstår hvorfor du blir forvirret av grafen din 🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Minni29 said:

Hei, jeg forstår deg godt. Føler etter en sa i uke 8 og en i uke 4, gjør at jeg tenker det verste hver PP, å kan Google meg grønn og finner gjerne mange grunner på hvordan det kan gå galt igjen. Før hadde jeg en spenthet og likte prøveperioden,  nå vil jeg bare ha det overstått og helst kommet til 4 måned på et blunk🙈

Ut ifra grafen din kan det være at kroppen din har prøvd å sluppet et egg, men ikke fått det til. Men kan også være at eggløsningtesten 22 var feil. Droppet I temp 22 kan også være festedipp. Forstår hvorfor du blir forvirret av grafen din 🤔

Ja kjenner veldig på det samme. Er jo vanlig, men det hjelper jo ikke på hvordan man føler det uansett! Var liksom så vondt å glede seg skikkelig til første ultralyd, så plutselig få nyheten om at det som var der ikke kunne måles en gang.. fikk til og med kjeft for å ha kommet for tidlig selv om jeg prøvde å forklare at jeg 100% vet når jeg hadde el og at jeg skulle vært nesten 8 uker på vei.

Er så forvirrende ja! For livmorstappen var åpen og myk rundt første tempøkning, og lukket og hardere nå rundt 22/23, men tok 3 dager med el tester, hvorav en var peak og de to andre sterke...så føler det ikke kan være noe feil med testene heller! Har også hatt el smerter av og på den siste uken, selv i dag 🤪🤪 om tempen dropper igjen i morgen så gir jeg bare opp for denne syklusen 🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Ja kjenner veldig på det samme. Er jo vanlig, men det hjelper jo ikke på hvordan man føler det uansett! Var liksom så vondt å glede seg skikkelig til første ultralyd, så plutselig få nyheten om at det som var der ikke kunne måles en gang.. fikk til og med kjeft for å ha kommet for tidlig selv om jeg prøvde å forklare at jeg 100% vet når jeg hadde el og at jeg skulle vært nesten 8 uker på vei.

Er så forvirrende ja! For livmorstappen var åpen og myk rundt første tempøkning, og lukket og hardere nå rundt 22/23, men tok 3 dager med el tester, hvorav en var peak og de to andre sterke...så føler det ikke kan være noe feil med testene heller! Har også hatt el smerter av og på den siste uken, selv i dag 🤪🤪 om tempen dropper igjen i morgen så gir jeg bare opp for denne syklusen 🤪

Jeg hadde ultralydtime i uke 8, begynte å blø samme dag jeg hadde timen. Fikk ikke avlyst timen, så valgte å dra uansett. Men jeg viste at det ikke gikk, men gud kor vondt det var å få det bekreftet.

Utrolig rart å ufølsomt av din gynekolog å si noe slikt. Om jeg blir gravid igjen så kommer jeg til å bestille time i uke 7-8 igjen. Det er betryggende å vite at alt står bra til. 

Jeg hadde faktisk sterke eggløsnings smerter/smerter i eggstokkene nesten hver dag fra eggløsning og frem til mens både første og andre måned etter siste aborten. Tredje runden nå så har jeg hatt litt smerter rundt eggløsning og litt i dag etter temp drop. Tror kroppen min først har kommet seg i pp3 etter aborten, mulig din også er i ubalanse? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...