Heisann1234 Skrevet 30. oktober 2022 #2341 Del Skrevet 30. oktober 2022 Chickpea skrev (6 minutter siden): Etter å ha sluttet på Cerazette og gått å ventet på eggløsning/menstruasjon siden midten av august fikk jeg endelig en slags menstruasjon nylig, da etter 62 dager. Den syklusen ble riktignok uten eggløsning og menstruasjonen ble mye lettere (mindre blod) og mindre smerter enn en vanlig menstruasjon pleier å være hos meg. Har følt meg litt motløs mot slutten av den syklusen for at eggløsning aldri så ut til å komme, men ble veldig glad da jeg en form for mensen dukket opp. Her er charten min fra den syklusen: Så nå håper jeg på en mer normal syklus med eggløsning denne syklusen. Tenker å begynne med EL-tester fra i morgen som blir syklusdag 9. Sånn ser charten foreløpig ut: Lykke til! Skjønner at man føler seg og motløs og venter. Disse pillene altså.. har ikke tenkt å begynne på de igjen for å si det slik. Jeg fikk og mye lettere blødninger etter pilleslutt, vet ikke hva det kan bety men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 30. oktober 2022 #2342 Del Skrevet 30. oktober 2022 Chickpea skrev (34 minutter siden): Etter å ha sluttet på Cerazette og gått å ventet på eggløsning/menstruasjon siden midten av august fikk jeg endelig en slags menstruasjon nylig, da etter 62 dager. Den syklusen ble riktignok uten eggløsning og menstruasjonen ble mye lettere (mindre blod) og mindre smerter enn en vanlig menstruasjon pleier å være hos meg. Har følt meg litt motløs mot slutten av den syklusen for at eggløsning aldri så ut til å komme, men ble veldig glad da jeg en form for mensen dukket opp. Her er charten min fra den syklusen: Så nå håper jeg på en mer normal syklus med eggløsning denne syklusen. Tenker å begynne med EL-tester fra i morgen som blir syklusdag 9. Sånn ser charten foreløpig ut: Hei. Jeg sluttet faktisk med prevensjon for over 2år siden pågrunn av alvorlige celleforandringer som førte til konisering av livmorstappen. Vi har egentlig i alle år hoppet av i svingen læll om jeg gikk på prevensjon. Så vi har brukt den teknikken og unngått sex fra 3 dager før eggløsning til 2 dager etter eggløsning etter jeg sluttet på prevensjon. Uansett om vi ikke går inn for å prøve så er planen å ikke hopp av i svingen, å jeg skal ikke følge med når eggløsning er for å unngå presse med å tving fram sex. Mensen min normaliserte seg 2 måneder etter jeg sluttet på prevensjon, da hadde jeg gått fast på nuva ring i 10år, å droppet mensen kun i ferien. Valgte å aldri starte opp med prevensjon igjen siden jeg fikk sexlyst tilbake, mer energi og depresjon forsvant. Som jeg har forstått det så er det veldig individuelt hvor fort syklusen stabiliserer seg etter lang periode på prevensjon. Håper din syklus kommer på rett kjør nå 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickpea Skrevet 1. november 2022 #2343 Del Skrevet 1. november 2022 Heisann1234 skrev (På 30.10.2022 den 12.54): Lykke til! Skjønner at man føler seg og motløs og venter. Disse pillene altså.. har ikke tenkt å begynne på de igjen for å si det slik. Jeg fikk og mye lettere blødninger etter pilleslutt, vet ikke hva det kan bety men. Ja samme her, ikke tenkt å begynne på disse pillene flere ganger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickpea Skrevet 1. november 2022 #2344 Del Skrevet 1. november 2022 Minni29 skrev (På 30.10.2022 den 13.30): Mensen min normaliserte seg 2 måneder etter jeg sluttet på prevensjon, da hadde jeg gått fast på nuva ring i 10år, å droppet mensen kun i ferien. Valgte å aldri starte opp med prevensjon igjen siden jeg fikk sexlyst tilbake, mer energi og depresjon forsvant. Som jeg har forstått det så er det veldig individuelt hvor fort syklusen stabiliserer seg etter lang periode på prevensjon. Håper din syklus kommer på rett kjør nå 😊 Skremmende hvor mye disse pillene kan påvirke ting altså. Skjønner godt at du aldro startet opp igjen med prevensjon da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 1. november 2022 #2345 Del Skrevet 1. november 2022 Chickpea skrev (1 time siden): Ja samme her, ikke tenkt å begynne på disse pillene flere ganger? Nei, jeg hadde gått på de i 7 år før jeg sluttet for å prøve. Trodde i utgangspunktet at jeg tålte de godt, men merket først etter slutt at eksempelvis lysten hadde blitt negativt påvirket overtid, nå kjente jeg skikkelig lyst rundt eggløsning for eksempel. Jeg observerte også forandringer i blødningene mine som pillene hadde "skjult". Etterhvert blir jeg å gå for mer naturlige metoder. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 2. november 2022 #2346 Del Skrevet 2. november 2022 Beklager på forhånd🙈 I går hadde jeg pittelitt brun utflod I trusa en gang, ingenting på papiret. Fikk også en del mensenmurring på kvelden. Men i går var jeg kun 8 dpo cd22. I dag når jeg våknet så hadde jeg brun utflod når jeg tørket meg og i do. Er det seriøst mensen som kommer så tidlig? Har hatt fast syklus på 27-28 dager i 2 år, å en lutealfase på 13-14 dager. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickpea Skrevet 2. november 2022 #2347 Del Skrevet 2. november 2022 Nå ser det endelig ut til at det begynner å skje noe her. Fikk positiv eggløsningstest i går med peak sent på kvelden, negativ i dag. Så spørs om jeg har eggløsning i dag. Synes det var litt tidlig med eggløsning på syklusdag 11, men forrige syklus var jo også uten eggløsning så kanskje det har spilt inn?Blir spennende å følge med på temp de neste dagene. Håper vi var truffet på aksjelegging. Satser på en siste innsats i kveld 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 2. november 2022 #2348 Del Skrevet 2. november 2022 Chickpea skrev (9 minutter siden): Nå ser det endelig ut til at det begynner å skje noe her. Fikk positiv eggløsningstest i går med peak sent på kvelden, negativ i dag. Så spørs om jeg har eggløsning i dag. Synes det var litt tidlig med eggløsning på syklusdag 11, men forrige syklus var jo også uten eggløsning så kanskje det har spilt inn?Blir spennende å følge med på temp de neste dagene. Håper vi var truffet på aksjelegging. Satser på en siste innsats i kveld 😊 Oj så spennende! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickpea Skrevet 4. november 2022 #2349 Del Skrevet 4. november 2022 Minni29 skrev (På 2.11.2022 den 9.52): Beklager på forhånd🙈 I går hadde jeg pittelitt brun utflod I trusa en gang, ingenting på papiret. Fikk også en del mensenmurring på kvelden. Men i går var jeg kun 8 dpo cd22. I dag når jeg våknet så hadde jeg brun utflod når jeg tørket meg og i do. Er det seriøst mensen som kommer så tidlig? Har hatt fast syklus på 27-28 dager i 2 år, å en lutealfase på 13-14 dager. Hvordan går det med deg? Du er vel på 11 Dpo i dag? Fant du noe ut av spottingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickpea Skrevet 4. november 2022 #2350 Del Skrevet 4. november 2022 Nå har temperaturen min skutt til værs de to siste dagene, så regner med FF setter kryss på meg i morgen. Jeg har riktignok vært så spent på tempen at jeg har sovet skikkelig dårlig de to siste nettene, veldig irriterende 🙃 Våknet mye opp og sovet urolig. I går tempet jeg til vanlig tid som er 6.30, men i dag våknet jeg kl 5 og tempet da. Fikk temp på 36.64. Aldri hatt så høy temp før. Ble bare liggende å vri meg uten å få sove noe mer og lese litt på mobilen etterhvert. For morro skyld tok jeg ny temp rundt mellom kl. 7.30-8. Den var på 36.47. Syntes det var veldig rart at den var lavere enn tempen jeg tok kl 5, burde jo vært høyere siden den ble tatt senere og jeg hadde vært våken lenge..? Noen som har noen tanker om dette? Kan også nevnte at jeg har følt meg syk i går og i dag (våkna med kraftig hodepine i går, veldig ømme lymfekjertler og vond hals. I dag litt mindre vond hals, ikke hodepine, men litt redusert allmenntilstand. Ikke noe feberfølelse da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 4. november 2022 #2351 Del Skrevet 4. november 2022 Chickpea skrev (2 timer siden): Hvordan går det med deg? Du er vel på 11 Dpo i dag? Fant du noe ut av spottingen? Den var kun den dagen, nå er utfloden hvit igjen. Testa negativt på tidlig graviditetstest i dag. Så lure på om det var en gjennomblødning bare.. Så forventer egentlig at mensen er rett rundt hjørnet 😑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 4. november 2022 #2352 Del Skrevet 4. november 2022 Chickpea skrev (1 time siden): Nå har temperaturen min skutt til værs de to siste dagene, så regner med FF setter kryss på meg i morgen. Jeg har riktignok vært så spent på tempen at jeg har sovet skikkelig dårlig de to siste nettene, veldig irriterende 🙃 Våknet mye opp og sovet urolig. I går tempet jeg til vanlig tid som er 6.30, men i dag våknet jeg kl 5 og tempet da. Fikk temp på 36.64. Aldri hatt så høy temp før. Ble bare liggende å vri meg uten å få sove noe mer og lese litt på mobilen etterhvert. For morro skyld tok jeg ny temp rundt mellom kl. 7.30-8. Den var på 36.47. Syntes det var veldig rart at den var lavere enn tempen jeg tok kl 5, burde jo vært høyere siden den ble tatt senere og jeg hadde vært våken lenge..? Noen som har noen tanker om dette? Kan også nevnte at jeg har følt meg syk i går og i dag (våkna med kraftig hodepine i går, veldig ømme lymfekjertler og vond hals. I dag litt mindre vond hals, ikke hodepine, men litt redusert allmenntilstand. Ikke noe feberfølelse da). Synes grafen ser veldig bra ut, men kan hende den er blitt litt påvirket av urolig søvn. Vil fortsatt tro tempen hadde vært høy, kanskje ikke like høy men nok til å tyde på en eggløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 4. november 2022 #2353 Del Skrevet 4. november 2022 EmilyK skrev (På 28.10.2022 den 11.11): Jeg er en dag foran deg (5 DPO). Min temp er ikke like mye opp som forrige syklus, så håper ikke det er et dårlig tegn. Ikke så kjent med FF, men ser ikke charten din veldig fin ut? Krysser fingrene for oss begge ❤️ Hvordan går det med deg? Tror ikke det gikk måneden her, men lyktes du ? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 4. november 2022 #2354 Del Skrevet 4. november 2022 Chickpea skrev (4 timer siden): Nå har temperaturen min skutt til værs de to siste dagene, så regner med FF setter kryss på meg i morgen. Jeg har riktignok vært så spent på tempen at jeg har sovet skikkelig dårlig de to siste nettene, veldig irriterende 🙃 Våknet mye opp og sovet urolig. I går tempet jeg til vanlig tid som er 6.30, men i dag våknet jeg kl 5 og tempet da. Fikk temp på 36.64. Aldri hatt så høy temp før. Ble bare liggende å vri meg uten å få sove noe mer og lese litt på mobilen etterhvert. For morro skyld tok jeg ny temp rundt mellom kl. 7.30-8. Den var på 36.47. Syntes det var veldig rart at den var lavere enn tempen jeg tok kl 5, burde jo vært høyere siden den ble tatt senere og jeg hadde vært våken lenge..? Noen som har noen tanker om dette? Kan også nevnte at jeg har følt meg syk i går og i dag (våkna med kraftig hodepine i går, veldig ømme lymfekjertler og vond hals. I dag litt mindre vond hals, ikke hodepine, men litt redusert allmenntilstand. Ikke noe feberfølelse da). Woho! Men sånn basert på utfloden og eggløsningstestene så kan det absolutt være at stigningen kommer fra eggløsning, kan også hende at du sov dårlig nettopp pga progesteronutskillelse 😀 Lykke til ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EmilyK Skrevet 4. november 2022 #2355 Del Skrevet 4. november 2022 Minni29 skrev (7 timer siden): Hvordan går det med deg? Tror ikke det gikk måneden her, men lyktes du ? 😊 Jeg fikk positiv test i går, så nå håper jeg den blir hele veien denne gangen 🥰 Håper det snart går for deg også❤️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 5. november 2022 #2356 Del Skrevet 5. november 2022 EmilyK skrev (6 timer siden): Jeg fikk positiv test i går, så nå håper jeg den blir hele veien denne gangen 🥰 Håper det snart går for deg også❤️ Åhhhh så artig å høre! Gratulerer😊!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickpea Skrevet 5. november 2022 #2357 Del Skrevet 5. november 2022 EmilyK skrev (13 timer siden): Jeg fikk positiv test i går, så nå håper jeg den blir hele veien denne gangen 🥰 Håper det snart går for deg også❤️ Ååh gratulerer! 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickpea Skrevet 5. november 2022 #2358 Del Skrevet 5. november 2022 Minni29 skrev (21 timer siden): Den var kun den dagen, nå er utfloden hvit igjen. Testa negativt på tidlig graviditetstest i dag. Så lure på om det var en gjennomblødning bare.. Så forventer egentlig at mensen er rett rundt hjørnet 😑 Åh kjedelig med negativ test. Heldigvis er ikke alt håp ute enda 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chickpea Skrevet 5. november 2022 #2359 Del Skrevet 5. november 2022 Nå skjønner jeg veldig lite. Tempen min ble 36.41 i dag så fikk røft kryss av FF. Men da jeg sto opp begynte jeg å kjenne mensmurringer i mage og korsrygg og ikke så lenge etterpå så jeg eggløsningsslim når jeg var på do. FF ble da usikker og gjorde krysset om til stiplet. Har jeg ikke hatt eggløsning likevel på syklusdag 11? Skulle jo tro det mtp temperaturstigningen... Nå er jeg redd det er i dag istedenfor. Ikke hatt noe sex de siste dagene siden jeg heller ikke har følt meg helt i form. Nå sitter jeg her med mensmurringer hvertfall. Litt redd for at tempstigningen nå har vært pga halsbetennelsen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni29 Skrevet 5. november 2022 #2360 Del Skrevet 5. november 2022 Chickpea skrev (3 minutter siden): Nå skjønner jeg veldig lite. Tempen min ble 36.41 i dag så fikk røft kryss av FF. Men da jeg sto opp begynte jeg å kjenne mensmurringer i mage og korsrygg og ikke så lenge etterpå så jeg eggløsningsslim når jeg var på do. FF ble da usikker og gjorde krysset om til stiplet. Har jeg ikke hatt eggløsning likevel på syklusdag 11? Skulle jo tro det mtp temperaturstigningen... Nå er jeg redd det er i dag istedenfor. Ikke hatt noe sex de siste dagene siden jeg heller ikke har følt meg helt i form. Nå sitter jeg her med mensmurringer hvertfall. Litt redd for at tempstigningen nå har vært pga halsbetennelsen.... Tror du muligens har fått striplet linje fordi temperaturen sank igjen, men den sank ikke under linjen så det er godt mulig eggløsningdag stemmer. Du har jo uansett hatt sex få dager i forveien, så er jo godt mulig dere traff. Vet ikke hvor lenge dere har prøvd? Men de to gangene vi faktisk fikk det til, så hadde vi sex 2 dager før eggløsning 😊 tror også det er derfor vi ikke fikk det til nå, vi var litt for seint ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå