Gå til innhold

Ufattelig svak - hvor begynner jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en liten og spe dame med null muskler, bokstavelig talt. Slanket meg mye for vel et år siden, og da røk også musklene. Jeg har ganske god styrke i beina pga mye jogging og fjellgåing, men armene er en vits. Hvor begynner jeg? Det er så ille at jeg har problemer med å bære handleposer med f.eks brus i fordi jeg har ingen muskelkraft i armene. Samtidig mistenker jeg at jeg ikke får i meg nok fett og proteiner, når jeg bærer en handlepose føles det som om jeg skulle bære mange kg og blir ufattelig sliten!

Anonymkode: ead78...6b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begynn med en god pt. Les en om det og Google deg frem til en pt som er spesielt god på muskelvekst og styrketrening. Jeg kan love deg at det er vel verdt pengene! Kanskje det holder med 5-10 timer for at du får et godt grunnlag og en god treningsrutine Innarbeidet 👍🏻 Men bruk litt tid på å finne riktig pt, det er mitt beste tips.   

Anonymkode: c415b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i tillegg ville jeg vurdert å benytte appen «my fitnesspal» (evt. Lifesum) i en periode for å kartlegge hva du spiser og hvor mye du faktisk får i deg. Det er veldig lærerikt og man får et mer realistisk bilde av hva man faktisk spiser ila en dag 👍🏻😊 jeg bruker den ikke nødvendigvis for å telle kalorier, men mer til å lære om hva de ulike matvarene inneholder av næringsstoffer i tillegg til kalorier.

Anonymkode: c415b...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styrkeøvelser for armer med feks strikk, eller lette vekter, begynn med 1 kg. 

Når det føles lett, øk antallet kilo eller flere repetisjoner. Styrketrening er gøy fordi du gjerne får rask progresjon i starten, som gir masse motivasjon.

Mange øvelser på youtube.💪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med lette vekter/kroppsvekt,

feks. Armhevinger på knærne, skulderpress, biceps curl, triceps press. Søk opp på Google.

Anonymkode: 7f693...d77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2020 den 13.45, AnonymBruker skrev:

Jeg er en liten og spe dame med null muskler, bokstavelig talt. Slanket meg mye for vel et år siden, og da røk også musklene. Jeg har ganske god styrke i beina pga mye jogging og fjellgåing, men armene er en vits. Hvor begynner jeg? Det er så ille at jeg har problemer med å bære handleposer med f.eks brus i fordi jeg har ingen muskelkraft i armene. Samtidig mistenker jeg at jeg ikke får i meg nok fett og proteiner, når jeg bærer en handlepose føles det som om jeg skulle bære mange kg og blir ufattelig sliten!

Anonymkode: ead78...6b3

Hei. Er  akkyeat samne situasjon som deg. Veldig veldig svak og holder på å trene meg opp. Har kun hatt 1 økt men merker forskjell allerede. Søk opp øvelser mot vonde hofter og på YouTube finner du en video med en fysio. Der er det sånn 10-15 reputisjoner av hver øvelse men har selv gjort 6. 

Endret av vikki96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også skikkelig svak i armer og skuldre, og har slitt med diverse betennelser o.l. Begynte med manualer på en halv kg og gjorde enkle, basic øvelser, økte vektene gradvis. Nå er jeg sterkere, friskere og har synlige muskler i armene. Man får fort resultater når man begynner på et dårlig nivå, så der er det positive med det. Strikk kan også være et greit hjelpemiddel. 

Anonymkode: 8be8c...635

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppsvektøvelser er jo en veldig fin start. Slynger og strikk er jo lett å bruke også hjemme. Kanskje du kunne prøve yoga? 

 Ellers anbefaler jeg deg å snakke med en instruktør/PT dersom du har tilgang til dette på et treningssenter. Da får du satt opp et program tilpasset deg og ditt utgangspunkt. Og spis NOK! 

Det er fort gjort å få belastningsskader dersom man begynner rett på med noe helt nytt uten å rådføre seg litt. 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å se litt hva Funkygine gjør. Hun har også utførlige programmer og filmer ute som illustrerer godt. Så sparer du pengene ved bruk av pt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...