AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #1 Skrevet 23. september 2020 Er det bare fordi det smaker godt? Eller bare fordi det er "inn" i tiden? De har jo omtrent ikke koffein, hvert fall mye mindre enn kaffe. Og de fleste er sukkerfrie for dem som måtte mene at de får energi av sukker. Anonymkode: 4f627...d1b
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #2 Skrevet 23. september 2020 Min har 32mg/100ml koffein, og 15g sukker pr 100ml. Det er så mye koffein at dersom jeg drikker to, får jeg skjelvinger og hjertebank. I tillegg ser jeg godt forskjell på de sukkerfrie og de med sukker. Hva snakker du egentlig om? Anonymkode: 0b00a...463 9
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #3 Skrevet 23. september 2020 Jeg drikker det av og til fordi det smaker godt. Anonymkode: aa6f4...9b3 6
Peanut Skrevet 23. september 2020 #4 Skrevet 23. september 2020 Drikker Monster, hovedsakelig fordi det smaker godt (de uten sukker vel og merke) og det gir liten pepp ^^, Drikker ca 1-2 om dagen <_< i tillegg til 3-4 kopper kaffe <_< Er ikke det nok koffein så vet ikke jeg hva er 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #5 Skrevet 23. september 2020 De har mindre koffein pr dl, ja, men om man drikker mye av det, får man jo like mye som kaffe, og mere til.. Det er det som er greien med det, at det er mer mengdedrikk enn kaffe er. Ikke alle liker kaffe. Noen liker smaken av det. Noen får energikick av det. Anonymkode: 66338...c72 3
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #6 Skrevet 23. september 2020 Jeg var ekstremt avhengig av redbull, kunne drikke to store bokser til dagen. Kan ikke huske at jeg ble så mye mer våken av det, var heller at det smakte godt og at jeg følte jeg "fortjente" det. Et evig pengesluk og veldig usunt. Har klart å slutte nå og er veldig glad for det. Nå må jeg bare klare å ikke starte igjen. Lager meg heller en iskaffe hjemme. Anonymkode: eef96...fbb 1
Nuith Skrevet 23. september 2020 #7 Skrevet 23. september 2020 Jeg drikker en liten boks energidrikk når jeg er trøtt og det er lenge til leggetid. Om effekten er reell eller placebo er ikke så viktig når jeg føler at det virker. Bruker 20-30 kr dagen på drikke alt inkludert - energidrikk, kaffe, juice, smoothie. Drikker ikke brus eller melk. Blir ikke fryktelig mye sukker/kalorier. Synes ikke det er så ille for lommeboka heller.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #8 Skrevet 23. september 2020 Smaker godt og man får sin koffein. En boks Monster gir 150mg koffein ~ en kaffekopp. Anonymkode: f87de...7ff 1
Gjest EmKay Skrevet 23. september 2020 #9 Skrevet 23. september 2020 Jeg synes ikke det er spesielt godt, men jeg liker ikke kaffe, og noen ganger har jeg behov for litt ekstra energi. F.eks. når jeg kjenner meg veldig trøtt og kjører bil.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #10 Skrevet 23. september 2020 Jeg drikker redbull ett par ganger i uka, rett og slett fordi jeg synes det smaker godt. Om det er lite eller mye koffein i spiller ingen rolle da det ikke fungerer på meg uansett. Anonymkode: d7c40...8c8 1
Gjest Skrevet 23. september 2020 #11 Skrevet 23. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det bare fordi det smaker godt? Eller bare fordi det er "inn" i tiden? De har jo omtrent ikke koffein, hvert fall mye mindre enn kaffe. Og de fleste er sukkerfrie for dem som måtte mene at de får energi av sukker. Anonymkode: 4f627...d1b Jeg drikker det fordi jeg synes det smaker godt, og det kan gi en liten energiboost. Det er masse koffein i det, og de andre virkemidlene som f.eks. taurin gjør koffeinet mer potent enn koffeinet i en vanlig kopp med trakterkaffe. Nei, de fleste er ikke sukkerfrie. Det er omtrent 50/50.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #12 Skrevet 23. september 2020 Jeg unner meg en redbull eller tre i året, fordi det smaker godt. Drikker det langt sjeldnere enn jeg egentlig ønsker pga energien i det. Og nei, sukkerfri er ikke et alternativ. Drikker kaffe til daglig og redbull gir ikke meg noe ekstra boost. Anonymkode: 9e526...977
Blue Berry Skrevet 23. september 2020 #13 Skrevet 23. september 2020 Jeg elsker smaken og føler at det hjelper på begynnende hodepine. Får litt energi. Har gått fra RB til battery no calories. Mye billigere og for meg så smaker de nok så likt
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #14 Skrevet 23. september 2020 Jeg begynte å drikke energidrikk i en eksamensperiode i starten av studietiden. Drakk det aldri før studenttiden. Holdt på slik et par eksamensperioder, men på et eller annet tidspunkt gikk jeg over til å drikke det mer regelmessig. Følte det var forfriskende og at det hjalp med lese- og skrivemotivasjonen. I tillegg synes jeg det smaker godt. Det ble rett og slett en vane å drikke energidrikk. Har kuttet kraftig ned på forbruket de siste ukene. Anonymkode: 37c9f...205 1
fiskennemo Skrevet 23. september 2020 #15 Skrevet 23. september 2020 Jeg er ikke noe stor fan av brus, men jeg unner meg en energidrikk hver dag på vei til jobb. Drikker det fordi det er godt.
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #16 Skrevet 23. september 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Er det bare fordi det smaker godt? Eller bare fordi det er "inn" i tiden? De har jo omtrent ikke koffein, hvert fall mye mindre enn kaffe. Og de fleste er sukkerfrie for dem som måtte mene at de får energi av sukker. Anonymkode: 4f627...d1b Hva med å finne ut av fakta før man skriver dette? Finnes mange varianter uten sukker, faktisk flere uten sukker i Norge nå. Og som regel drikker man en hel boks, og da er det ikke mye mindre koffein enn kaffe. Anonymkode: 7f457...3a6 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #17 Skrevet 23. september 2020 Tragisk at voksne mennesker kan være så dumme i hodet. Når har vel Nocco greiene på instagram ødelagt mye av dette også. Anonymkode: 3134a...a1c 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #18 Skrevet 23. september 2020 Jeg skjønte aldri hvorfor folk drakk energidrikker før, men jeg kjøpte det en gang jeg skulle sitte mye med lekser og følte meg litt sliten og trøtt, synes det hjalp veldig med energien så nå har det bare blitt en vane at jeg kjøper med en monster når jeg har mye å gjøre på universitetet. Drikker kun kaffe på morningene, synes ikke det er godt ut mot ettermiddagen/på kvelden, da synes jeg energidrikke smaker mye bedre. Anonymkode: 6b090...1f3 1
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #19 Skrevet 23. september 2020 Det har ingenting med "energi" å gjøre. Det er bare en slags hype. De med sukker gir kroppen mye "energi" i form av tomme kalorier den ikke trenger. Koffeinen kan kanskje være oppkvikkende. Men det er ikke pga. dette jeg drikker det. Jeg drikker det fordi det smaker godt, akkurat som om det skulle vært vanlig brus. Men drikker de i hovedsak fordi magen reagerer på aspartam som er i all vanlig lettbrus, mens de sukkerfrie energidrikkene ofte har acesulfam potassium og sukralose istedenfor aspartam som søtning. Anonymkode: 3a7d3...16b
Gjest Skrevet 23. september 2020 #20 Skrevet 23. september 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har ingenting med "energi" å gjøre. Det er bare en slags hype. Så klart har det med det å gjøre. Kaffe gir jo også en form for energi. Er jo derfor mange drikker kaffe eller energidrikk før trening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå