Gå til innhold

Hvem skal være forlover?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tre venninner jeg anser som veldig nære, selv om vi har sporadisk kontakt.

1. Barndomsvenninne siden barneskolen. Vokste litt fra hverandre og hadde lite kontakt på ungdsomsskolen/VGS, men fant tilbake for ca 4 år siden. Tror ikke hun hadde valgt meg som forlover.

2. Venninne fra VGS, eneste jeg har holdt kontakten med fra VGS. Gode venninner, har delt alt alltid. Hun bor i utlandet. 

3. Venninne fra ungdomsskolen, mistet kontakt på VGS men tok opp kontakten når jeg flyttet hjem etter studier. Vært ganske nære siste årene,  men tror ikke hun hadde valgt meg som forlover. 

Anonymkode: c696d...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det viktig om de selv ville ha valgt deg som forlover? :) Det tenker i alle fall ikke jeg på. Noen har bestevenninner hvor det kun er de to, som da sannsynligvis ville valgt hverandre, andre har flere nære venninner (der er jeg selv). 

Jeg er selv usikker på hvem jeg skal spørre. Jeg prøver å tenke på hvem som ville kanskje syns det er ok. Jeg kommer for eksempel ikke til å spørre venninna mi som er alenemor med små barn først. Heller ikke venninna mi med sterk sosial angst, eller hun med baby på tidspunktet vi gifter oss. Samtidig så tenker jeg på type bryllup, vi skal ha et lite bryllup i tinghuset, og så på restaurant. Jeg har ikke tenkt å be om eller forvente utdrikningslag, og forloveren min vil heller ikke måtte holde tale siden vi har det på restaurant. Eneste oppgaven hun vil få er å signere dokumenter :) Så personen som blir min forlover får ikke den store jobben forlovere ofte har i større bryllup.

Vet ikke om det hjelper deg, men det er slik jeg tenker.

Anonymkode: 80bdd...6b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt valg stod mellom en venninne lik din nr. 2; eneste jeg er nær siden barndommen og nå bor hun i utlandet,  og min søster og min svigerinne. 

Venninne ble ikke valgt fordi jeg ønsker å kunne samarbeide litt med forlover under planlegging, skape gode minner og lufte ideer og stressende tanker. Dersom hun flytter til Norge igjen snart så spør jeg henne sporenstreks, men det skjer nok ikke. Svigerinne har fått baby. Så jeg spurte søster. Søster er verdens beste, positiv, hjelpsom, glad i folk og romantikk. Så et perfekt valg. Svigerinne er også svært positiv og engasjert i bryllupet. Jeg vurderer å spørre svigerinne etterhvert også, og da ha 2 forlovere. Litt fordi jeg vil gi henne æren som takk for engasjementet og mye fordi hun er en god venn som jeg vet jeg alltid har, selv om hun skulle skille seg fra min bror i en hypotetisk fremtid. Men jeg ser det litt an, akkurat nå føles det liksom nok med én forlover. 

Venninne og svigerinne er uansett invitert til brudefølget sammen med flere andre kvinnelige kjenninger, alle jeg har spurt om å være brudepike har vært hylende glade for det, det overrasket meg litt. De skal jo bare se pene ut på bilder, men jeg tror å få en tittel i et bryllup gjør at folk syns det er litt deres dag også😁

Anonymkode: 80c81...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...