Gå til innhold

Gutt, har lyst på jentebunad


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har egentlig aldri hatt særlig dragning mot jenteklær eller noe slik, er ikke skeiv, ikke trans, men har alltid, eller i hvert fall så lenge jeg kan huske hatt lyst på en damebunad. Eneste som har holdt meg tilbake er at mange har veldig sterke følelser rundt bunader og jeg er redd noen kan reagere negativt og bli fæle om jeg for eksempel bruker bunad på 17 mai eller noe. 

Hva tenker folk, er det å gå for langt? For jeg syntes vel at det burde være helt greit i 2020 og krysse kjønnsgrensen litt. 

Anonymkode: d0d45...f4a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen kommer garantert til å komme med slengbemerkninger, dessverre er det noen som skal mene noe om alle andre. Jeg hadde kanskje sett en ekstra gang, men jeg personlig bryr meg fint lite om hva folk går med. Men folk kommer automatisk til å sette deg i bås som «transe» eller «født i feil kropp» 

Anonymkode: d8a5a...562

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har lyst på bunad til dame, så kjøp deg det! Livet er for kort til å tenke over hva andre mener, gjør det som gjør deg glad🤗 

Anonymkode: d65c7...867

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Jeg personlig blir i veldig glad når jeg ser folk gå med akkurat det de vil. Om det ser litt uvanlig ut, samme det. Folk som lever som de ønsker gjør meg lykkelig 😁

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Plengionika said:

Kjør på! Jeg personlig blir i veldig glad når jeg ser folk gå med akkurat det de vil. Om det ser litt uvanlig ut, samme det. Folk som lever som de ønsker gjør meg lykkelig 😁

Om en gutt kan gå i damebunad kan jeg kle meg som en hund eller en slange kan jeg ikke? Det er jo så in i disse dager å være noe annet enn det man egentlig er. 

 

Anonymkode: 9e405...878

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om en gutt kan gå i damebunad kan jeg kle meg som en hund eller en slange kan jeg ikke? Det er jo så in i disse dager å være noe annet enn det man egentlig er. 

 

Anonymkode: 9e405...878

Ja selvfølgelig. Hvorfor ikke? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er trist at tradisjoner og normer skal begrense folk. Jeg synes det er trist at så mange ting skal være forbeholdt det ene kjønnet. 

For å dra temaet litt ut, forbi bunad: når folk føler at de er føst i feil kropp, er det ofte fordi de føler seg mer hjemme i det som tradisjonelt er forbeholdt det andre kjønnet. Om en mann vil bruke kjoler og sminke, ha lange negler, så er han dame. Hva om han ønsker å være mann, bare med disse tingene? Hvorfor kan ikke det være greit? Hvorfor stemple som trans?

Optimalt har vi bare to kjønn, og kjønn er kun fysisk. Innover eller utovertiss. De som ønsker det, kan endre kjønn. 

Alt annet, som går under mentalt eller sosialisert kjønn, burde viskes ut. Vi skulle ikke hatt disse båsene i det hele tatt. Både innovertiss og utovertiss kan være maskulin. Eller feminin. Eller variere etter dagsform. Å være mann burde ikke være en følelse. Du kan fint være mann selv om du vil kle deg i kjole. Du kan være kvinne i dress og med kort hår. Fysisk kjønn definerer ikke person. 

De som faktisk er trans, en som føler seg som kvinne men som er født med penis, ville personen hatt problemer med en garderobe der alle har penis men ingen dømmer? Der han fint kunne møtt andre med penis og kjole? Der ingen hadde lettet et øyelokk av en blondetruse og løspupper?

 

Min konklusjon til TS: gå i bunad. Finn den du synes er finest, uavhengig av geografi og tilhørighet. Bær den med rak rygg. Du er med på å presse grenser, og forhåpentligvis med det gjøre samfunnet vårt mer åpent og aksepterende. 

Anonymkode: d3566...019

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan du gjøre som du vil». Kjør på. Men må si jeg nok hadde blitt veldig overrasket over mann i kvinnebunad. 

Anonymkode: 30d6d...64f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starter med å beklage frekkheten min.

Har ikke dere menn som liker å gå i dameklær noe annet forum å være på? Hvorfor må dere spamme et kvinneforum med dette? Føler annenhver post i det siste handler om menn i dameklær

Anonymkode: 44020...da5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Starter med å beklage frekkheten min.

Har ikke dere menn som liker å gå i dameklær noe annet forum å være på? Hvorfor må dere spamme et kvinneforum med dette? Føler annenhver post i det siste handler om menn i dameklær

Anonymkode: 44020...da5

Er dette virkelig et problem for deg

Anonymkode: be5e4...ca9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Starter med å beklage frekkheten min.

Har ikke dere menn som liker å gå i dameklær noe annet forum å være på? Hvorfor må dere spamme et kvinneforum med dette? Føler annenhver post i det siste handler om menn i dameklær

Anonymkode: 44020...da5

Det er ikke greit å være frekk, selv om man annonserer det på forhånd med en tilgjort beklagelse.

Damer i herrebunad ville blitt applaudert her på KG. Så da må nesten andre veien være greit også. Om du ts føler deg komfortabel med å gå med dame bunad er det bare å gjøre det. Men en muskuløs mann, med skjegg, ville jeg synes var rart å se i damebunad. Om du er litt mer androgyn i kroppen og utseende generelt, tror jeg at du ville kunne gjøre det uten at noen faktisk la merke til det. 

Anonymkode: 42195...266

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en litt dyr investering... må innrømme at jeg har vanskelig for å se for meg en helt hetero mann som har lyst på noe så feminint som en damebunad er. For meg blir det rart, men alt er jo lov idag og skal applauderes. Så kjør på, det er dine penger!

Anonymkode: 96a06...dd8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati

Hvor bor du? Dess mindre sted, dess mer stirring. Gjør du det i Oslo vil folk bry seg mindre, gjør du det på Modalen med 500 innbyggere vil alle 499 stirre. Men så spørs det da, hvor mye bryr du deg om at folk reagerer? Jeg har blitt mer dramatisk i klesstilen dess eldre jeg har blitt. Det endret seg spesielt etter jeg hadde en episode der jeg kunne dødd. Nå tenker jeg at jeg gir faen i smålige mennesker som gir en faen i hva folk klær seg i. Jeg klær meg slik jeg vil og det føles bra. Har jeg 1 uke eller 50 år igjen av livet mitt, jeg vil ihvertfall kle meg slik som jeg liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.9.2020 den 10.13, AnonymBruker skrev:

Jeg har egentlig aldri hatt særlig dragning mot jenteklær eller noe slik, er ikke skeiv, ikke trans, men har alltid, eller i hvert fall så lenge jeg kan huske hatt lyst på en damebunad. Eneste som har holdt meg tilbake er at mange har veldig sterke følelser rundt bunader og jeg er redd noen kan reagere negativt og bli fæle om jeg for eksempel bruker bunad på 17 mai eller noe. 

Hva tenker folk, er det å gå for langt? For jeg syntes vel at det burde være helt greit i 2020 og krysse kjønnsgrensen litt. 

Anonymkode: d0d45...f4a

Vet ikke helt. Syns det er litt rart dersom du ikke er transe

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal ærlig innrømme at jeg ville tittet en ekstra gang om jeg så en mann i bunad. Så jeg rett nå, liksom? 

Så jeg tror du må regne med å få en del blikk. Men jeg tenker at du må jo få gjøre som du selv ønsker. Jeg dømmer ingen. 

Vil du gå med den fordi du synes kvinnebunad er fin? Og herrebunad ikke er like fin? 

Anonymkode: b9240...24d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2020 den 18.08, AnonymBruker skrev:

Starter med å beklage frekkheten min.

Har ikke dere menn som liker å gå i dameklær noe annet forum å være på? Hvorfor må dere spamme et kvinneforum med dette? Føler annenhver post i det siste handler om menn i dameklær

Anonymkode: 44020...da5

Dette! Føkkings dette! De kan lage sitt eget transeforum!

Anonymkode: 6d5d0...55e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette! Føkkings dette! De kan lage sitt eget transeforum!

Anonymkode: 6d5d0...55e

Oi! Jeg trodde vi hadde kommet litt lenger enn dette i 2020 🙄

Anonymkode: 9edeb...328

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...