Gå til innhold

Dating av flere samtidig...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Fra å ha vært i et 10 års langt forhold til å begynne med dating igjen er utvilsomt noe nytt for meg. Jeg vet ikke hva jeg ser etter og av den grunn så dater jeg nå flere (5) forskjellige rett og slett for å øke sjansen for den perfekte match. 

Dette strider jo mot mine egne prinsipper når det gjelder det å date flere samtidig. Jeg er på vei mot å bli 30 år og jeg higer veldig etter å finne ei jeg kan dele livet med. 

Trodde at singellivet skulle bli kult og spennende (noe det i og for seg har vært), men er nå virkelig klar for å bli ferdig med singellivet 😂

Hvordan vet man egentlig at en person er rett for deg? 

Og ja, jeg vet at det ikke er bra å date flere samtidig, så det er ingen vits i å peke finger her. 

Anonymkode: 0aac7...260

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Anonymkode: 4f459...cf9

Skrevet (endret)

Hør på hjertet og empatien. Hjertet elsker den det elsker, uavhengig av hva egoet vil. :hjerte:

Endret av Faith_In_You
  • Liker 5
Skrevet
På 23.9.2020 den 9.53, AnonymBruker skrev:

Fra å ha vært i et 10 års langt forhold til å begynne med dating igjen er utvilsomt noe nytt for meg. Jeg vet ikke hva jeg ser etter og av den grunn så dater jeg nå flere (5) forskjellige rett og slett for å øke sjansen for den perfekte match. 

Dette strider jo mot mine egne prinsipper når det gjelder det å date flere samtidig. Jeg er på vei mot å bli 30 år og jeg higer veldig etter å finne ei jeg kan dele livet med. 

Trodde at singellivet skulle bli kult og spennende (noe det i og for seg har vært), men er nå virkelig klar for å bli ferdig med singellivet 😂

Og ja, jeg vet at det ikke er bra å date flere samtidig, så det er ingen vits i å peke finger her. 

Det å date 5 stk samtidig er nok en fin måte å unngå å finne den rette på :ler:

• Liker 5
Skrevet
6 minutter siden, Jr.Garcon skrev:

Det å date 5 stk samtidig er nok en fin måte å unngå å finne den rette på :ler:

Det er det ingen automatikk i. Man må gjennom ganske mye ræl før man finner noe som er noe å ha på. Og så vil man ikke kjenne en person godt nok til å vite det etter bare én date. Er de helt forferdelige så får man ofte silt dem ut fort, men så er det tvilstilfellene som kan gå begge veier. 

Anonymkode: 3d12f...52a

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er det ingen automatikk i. Man må gjennom ganske mye ræl før man finner noe som er noe å ha på. Og så vil man ikke kjenne en person godt nok til å vite det etter bare én date. Er de helt forferdelige så får man ofte silt dem ut fort, men så er det tvilstilfellene som kan gå begge veier. 

Men du ser jo etter en partner -et menneske, du står jo ikke på et samlebånd og sorterer ut polyeten plast.

Hadde du utelukkende fokusert på en person av gangen så hadde du like raskt (trolig raskere) luket ut de du omtaler som ræl, og jeg tror nok også tvilstilfellene hadde utmerket seg langt klarere i den ene eller andre retningen. Grunnen til at det blir mye tvil handler jo fort om at du vurderer 4 ulike damer parallelt uten å ha 100% fokus på noen av de. Klassisk tinderfelle spør du meg.

Til slutt kommer momentet at det er fullt mulig at hun du til slutt "velger", ikke synes det er spesielt stas at hun har vært en av 8 du har paralleldatet - kanskje hun avviser deg som ræl av nevnte grunn.

• Liker 3
Skrevet

Ja, mennesker har følelser, og de aller fleste kan forstå hvordan andres følelser er.

Skrevet
På 23.9.2020 den 9.53, AnonymBruker skrev:

Jeg ser i utgangspunktet ikke noe galt i å date flere så lenge man ikke forleder noen til å tro at man er eksklusive, men etter min erfaring er det kontraproduktivt om du prøver å finne den rette. Man blir fort gående i det samme mønsteret og fortsette med alle til relasjonene dør av seg selv, i stedet for å gå all in med en av de. Jeg synes også det føltes feil for meg. Heretter blir det en og en, og jeg har streng tatt ikke tid til mer heller om jeg vil investere nok til at det skal bli noe mer enn bare dating.

• Liker 1
Skrevet

Min eks holdt på med meg og 2 andre samtidig, og i tillegg var det en og annen date med andre jenter. Konstant sveiping i jakt på noe bedre... Jeg visste ikke om dette, men jeg husker at da vi hadde praten om å være kjærester så sa han at han var så glad han hadde funnet meg og at det var så vanskelig å finne ei bra dame som han faktisk falt for. Han sa at jeg aner ikke hvor mye ræl han har vært borti for å finne meg. Jeg syntes det var et ufattelig tåpelig forsøk på kompliment og tenkte at det handlet om alle har har møtt gjennom årene, ikke bare mens vi holdt på! Jeg fikk etter noen måneder høre fra dama til bestekompisen hans om denne "utvelgelsesprosessen" og jeg mistet bare totalt lysten på fyren. Prøvde en liten stund å fortsette og å akseptere dette fordi jeg var så forelsket, men det ble slutt.. Han sitter med skjegget i postkassa og ringer og sender meldinger om kjærlighetssorgen sin. Jeg håper han har lært slik at han behandler sin neste potensielle kjæreste bedre. 

Anonymkode: 41b3e...f2f

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt av en holdning. Det kan faktisk skje at den aller første du dater er den aller beste for deg. Det er ikke sånn at de du dater blir bedre og bedre.... Ulempen ved å date flere at er det kan føles useriøst fra din side, og datene trekker seg.

Men jeg ser jo at en del menn særlig, men sikkert kvinner også, vil prøve ut datingen og flere forskjellige før de slår seg til ro igjen (etter skilsmisse), så da velger de kanskje dater som ikke er rette for dem i starten? Og så lærer de etterhvert mer om hva som er riktig for seg selv.

Anonymkode: bf3b0...0b0

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min eks holdt på med meg og 2 andre samtidig, og i tillegg var det en og annen date med andre jenter. Konstant sveiping i jakt på noe bedre... Jeg visste ikke om dette, men jeg husker at da vi hadde praten om å være kjærester så sa han at han var så glad han hadde funnet meg og at det var så vanskelig å finne ei bra dame som han faktisk falt for. Han sa at jeg aner ikke hvor mye ræl han har vært borti for å finne meg. Jeg syntes det var et ufattelig tåpelig forsøk på kompliment og tenkte at det handlet om alle har har møtt gjennom årene, ikke bare mens vi holdt på! Jeg fikk etter noen måneder høre fra dama til bestekompisen hans om denne "utvelgelsesprosessen" og jeg mistet bare totalt lysten på fyren. Prøvde en liten stund å fortsette og å akseptere dette fordi jeg var så forelsket, men det ble slutt.. Han sitter med skjegget i postkassa og ringer og sender meldinger om kjærlighetssorgen sin. Jeg håper han har lært slik at han behandler sin neste potensielle kjæreste bedre. 

Anonymkode: 41b3e...f2f

Dette var ikke mye forståelsefullt.

Høres jo kjempetrist ut med han som sitter med skjegget i postkassen stakkars og er lei seg over kjærlighetssorg. Hvorfor var det ingen som forsto hva han gikk gjennom da?

Skrevet

Jeg er mann og føler ikke jeg har noe valg annet en å date en og en. Har ikke tid til flere eller penger nok til å betale «inngangsprisen» for flere kvinner i uka. Kvinner som ikke har tid til meg fordi de skal date en annen har jeg ikke tid å vente på.

Anonymkode: 1554d...66f

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann og føler ikke jeg har noe valg annet en å date en og en. Har ikke tid til flere eller penger nok til å betale «inngangsprisen» for flere kvinner i uka. Kvinner som ikke har tid til meg fordi de skal date en annen har jeg ikke tid å vente på.

Enkleste måten er å ta en kopp kaffe/tur som første date. Koster lite/ingenting. Dyrere dater som middag tar du kun med de du anser som en potensiell partner etter første date. :)

Anonymkode: c19cf...9c4

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Enkleste måten er å ta en kopp kaffe/tur som første date. Koster lite/ingenting. Dyrere dater som middag tar du kun med de du anser som en potensiell partner etter første date. :)

Ja, må passe på at det blir dyrt for at kvinnen skal bli fornøyd🙄

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dette hørtes lurt ut. 🙂

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan møte et par tre tett på hverandre uten å avvise noen av dem. Det er jo kun for å se om det er kjemi til å fortsette. Men seriøs dating begrenser jeg til en om gangen. Så fort det er kjemi med noen, og jeg bestemmer meg for møte nr 2, avviser jeg pent de andre jeg har møtt. 

Det er mange uærlige der ute som dater og holder på i øst og vest, men jeg vil ikke være en av dem. 

K44

Anonymkode: fd309...a1d

Skrevet

Når du sier at du dater 5 samtidig, hvor mange dater har du vært på med hver av dem? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...