Gå til innhold

Boblen sprakk hos psykologen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde en traumatisk fødsel for 10 år siden. Og fikk ikke morsfølelse for babyen etterpå. Gjorde alt det riktige, og badet hen hver kveld, koste og hadde han tett til meg. Men jeg slet veldig med følelsene. 
det ordnet seg etterhvert. Men jeg har aldri fortalt om dette til noen, ikke en gang mannen, venner eller psykologen jeg går hos. 
i dag sprakk boblen og jeg fortalte psykologen hele historien. 
i begynnelsen av samtalen fikk jeg angst, og uti samtalen hadde jeg lyst å kaste opp. Men klarte å hente meg inn igjen når vi avsluttet. 
følt meg helt rar i hele dag. La meg i senga etter middagen for å slappe av litt, og jeg fikk angstanfall.. er mye bedre nå. 
mer dette et viktig tema jeg bør snakke videre om? 
føler meg både lettet og sliten, skam og uro på en gang 

Anonymkode: 2fa25...2a6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt klart noe du bør snakke videre om ja. 
Med en så kraftig fysisk reaksjon er det helt tydelig at den traumatiske fødselen har satt seg i deg, i tillegg føler du sikkert skam for manglende morsfølelse i tiden etter?

Husk at dette er helt normale følelser, og slett ikke uventa etter en slik opplevelse. Det viktigste er at du kom deg.  

Bruk psykologen til å bearbeide minnene, slik at du kan legge det bak deg uten skam. 

Du er ikke alene! ❤️

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, Natea skrev:

Dette er helt klart noe du bør snakke videre om ja. 
Med en så kraftig fysisk reaksjon er det helt tydelig at den traumatiske fødselen har satt seg i deg, i tillegg føler du sikkert skam for manglende morsfølelse i tiden etter?

Husk at dette er helt normale følelser, og slett ikke uventa etter en slik opplevelse. Det viktigste er at du kom deg.  

Bruk psykologen til å bearbeide minnene, slik at du kan legge det bak deg uten skam. 

Du er ikke alene! ❤️

Ja, jeg bør nok snakke videre om det. Mye følelser som kom fram. Som psykologen sa, selv om dette er normalt, og jeg har forståelse om at slike ting er normalt er jeg veldig dømmende overfor meg selv. 
mot der traff hun spikeren. 
❤️

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en traumatisk fødsel for 10 år siden. Og fikk ikke morsfølelse for babyen etterpå. Gjorde alt det riktige, og badet hen hver kveld, koste og hadde han tett til meg. Men jeg slet veldig med følelsene. 
det ordnet seg etterhvert. Men jeg har aldri fortalt om dette til noen, ikke en gang mannen, venner eller psykologen jeg går hos. 
i dag sprakk boblen og jeg fortalte psykologen hele historien. 
i begynnelsen av samtalen fikk jeg angst, og uti samtalen hadde jeg lyst å kaste opp. Men klarte å hente meg inn igjen når vi avsluttet. 
følt meg helt rar i hele dag. La meg i senga etter middagen for å slappe av litt, og jeg fikk angstanfall.. er mye bedre nå. 
mer dette et viktig tema jeg bør snakke videre om? 
føler meg både lettet og sliten, skam og uro på en gang 

Har hatt akkurat samme fødselsopplevelse og opplevelse i etterkant med vår førstefødte. Fortalte det aldri til noen fordi jeg var redd for at de tenkte jeg ikke var noe god mor. Hadde nok en fødselsdepresjon pga den fødselen og ingen oppfølging og bearbeiding i etterkant. Så fint at du klarte å sette ord på det til psykologen, slike opplevelser man ikke får på avstand og bearbeidet blir fort energityvene og kvernetanker som ikke er bra for den psykiske og fysiske helsa. 

Anonymkode: bee3c...d73

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt akkurat samme fødselsopplevelse og opplevelse i etterkant med vår førstefødte. Fortalte det aldri til noen fordi jeg var redd for at de tenkte jeg ikke var noe god mor. Hadde nok en fødselsdepresjon pga den fødselen og ingen oppfølging og bearbeiding i etterkant. Så fint at du klarte å sette ord på det til psykologen, slike opplevelser man ikke får på avstand og bearbeidet blir fort energityvene og kvernetanker som ikke er bra for den psykiske og fysiske helsa. 

Anonymkode: bee3c...d73

Hva gjorde du med det? Skjønte du selv det var noe galt? Har du fortalt det i ettertid eller bare gått med det selv? Har du tenkt mye på det? 
leit at du også hadde det slik 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...