Gå til innhold

Sint av hormonspiral..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har hatt mirena hormonspiral siste to mnd- et forsøk på å regulere gigantiske blødninger . Men i det siste har jeg merket at jeg er blitt veldig fort sint. Skikkelig forbanna liksom, på mann og barn. Jeg pleier IKke være sint, mannen er den hissige, jeg er liksom rolig. Merker også litt nedgang i sexlysten... Noen med erfaring? 

Anonymkode: bfc7f...5a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp sånn har jeg det også. Gikk på Mirena i 4 år og hadde mye rare bivirkninger.

Jeg fikk sånne plutselige raserianfall/ pms som kunne komme i løpet av 10 sekunder og ble fryktelig sint, og så roet jeg meg ned i løpet av ett minutt. Sånn har jeg ikke vært verken før eller siden.  Hadde ikke nedsatt sexlyst. 

Hadde pause fra hormonell prevensjon i 5 år, helt frem til nå i august og fikk da satt opp Kyleena hormonspiral, som har halvparten så mye hormoner som Mirena.

Nå føler jeg meg mer deppa, uggen og så har sexlysten dalt. Kan ha noen bittesmå blaff men har ikke lyst på kjæresten lengre og jeg klarer heller ikke å få orgasme.

Jeg håper virkelig at dette går over i løpet av tre måneder sånn som det står i pakningsvedlegget 😏

Er helt nødt til å bruke hormonspiral sier gynekolog, på grunn av store blødninger. 

Anonymkode: 125fc...0cf

Skrevet

Takk for svar..!! Skal følge litt med på symptomer 😕 flere?

Anonymkode: bfc7f...5a5

Skrevet

Jepp. Har kuttet helt ut hormon prevensjon. Det fucker med systemet ditt, både fysisk OG psykisk. 

Anonymkode: e4efa...e78

Skrevet

Har foresten og fått stødig normal 28-dagers syklus etter jeg kutta ut prevensjon. Kroppen vet best naturlig. 

Anonymkode: e4efa...e78

Gjest TheCatLady
Skrevet

Jeg har Kyleena og har følt meg veldig deprimert i det siste. Har bare hatt spiralen i en måned og håper det går over. 

Det står at man kan oppleve bivirkninger i opp til 3 måneder så får prøve og ha den litt til. Om det ikke går over så tar jeg den ut og da skal jeg ikke ha prevensjon med hormoner igjen. 

På p-piller var jeg ofte sint og sterke følelser. Nå er jeg veldig deprimert. Pleier ikke å være plaget med så kjipe tanker og at humøret er såpass labert.

Skrevet

Jeg ble også hissig av hormonspiral. Tror det var mirena. I tillegg hadde jeg en trykkende hodepine, noe jeg merket først etter at jeg tok den ut og «trykket» forsvant.

Anonymkode: 99dcb...b35

• Liker 1
Skrevet

ahh produsentene og legen påstår at "men dette er jo så veldig små doser hormoner og de skal ikke virke systemisk".. likevel synes jeg det er veldig mange som har diverse bivirkninger..

Tenkte jeg skulle se netflix-dokumentaren The bleeding edge som omhandler legemiddelindustrien, lovreguleringer, cover-ups og profittdrevne insentiver.. Visstnok mange historier der om folk som virkelig har fått redusert livskvaliteten pga f.eks hormonprevensjon. :( Jeg har vært dødsskeptisk til hormonprevensjon etter at jeg skjønte det var p-pillene som hadde gjort meg deprimert etter at jeg sluttet på dem som ung.. Men i desperasjon over store blødninger prøver jeg Mirena. merker temperament og lyst er litt endret..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...