Gå til innhold

Kjendiser som ikke bryr seg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Hva skal en si? 

Kanskje verden går under snart. Vi er blitt håpløse. Vi klarer ikke hjelpe hverken oss selv eller andre snart. Ikke at det ser ut som om en gidder heller. 

• Liker 4
Skrevet

Blir så irritert når folk snakker om den forbanna dugnaden. Slutt å bruke det begrepet! Det er ikke en dugnad, når det så og si er påtvungent å delta!! Dugnad skal være frivillig! Vil de ikke delta så trenger de ikke å delta. 

• Liker 8
Skrevet

Astrid S snapper om at hun sitter i karantene/ isolert. Kanskje ikke så lurt å ikke holde avstand på fest i helgen? 

• Liker 1
Skrevet

Kanskje alle hadde testet seg før de dro på festen.. Kan man forresten få Corona ved å slikke på armen til noen?

Skrevet
7 timer siden, AnonymBrukern skrev:

Blir så irritert når folk snakker om den forbanna dugnaden. Slutt å bruke det begrepet! Det er ikke en dugnad, når det så og si er påtvungent å delta!! Dugnad skal være frivillig! Vil de ikke delta så trenger de ikke å delta. 

blir like irritert når folk later som dugnad er frivillig. Har vært på mange dugnader i mitt liv, og har vel aldri oppfattet noen av dem som spesielt frivillig. 

• Liker 5
Skrevet (endret)
9 hours ago, Hatsumomo said:

Tja. Hva annet kan man forvente av mennesker som har "meg, meg, meg" som grunnleggende livsmotto ...?

Hadde faktisk blitt svært overrasket om man tok hensyn til koronaviruset i miljøer der man har mindre grad av nærkontakt med resten av samfunnet, noe grottefesten var et eksempel på, og det samme gjelder definitivt såkalte "kjendiser".

Hvorfor skulle folk som ser på det som en menneskerett å bli særbehandlet på andre felter bry seg om noe så grått og trivielt som et virus?

Endret av Bix
  • Liker 2
Skrevet

Det er jo sånn de fleste man ser lever nå.. ikke på fest nødvendigvis, men jeg har inntrykk av at de fleste er sammen med venner og familie ganske normalt, ikke nødvendigvis masse klemming og sånn, men besøker hverandre, er sammen og har ikke avstand. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, MissLucy skrev:

blir like irritert når folk later som dugnad er frivillig. Har vært på mange dugnader i mitt liv, og har vel aldri oppfattet noen av dem som spesielt frivillig. 

Har du noen gang fått bot, mistet jobben, mistet inntekten eller måtte avstå fra å besøke din egen familie i et halvt år på grunn av en dugnad i borettslaget, barnehagen osv? Har du blitt påført høyere utgifter som følge av deltakelse på dugnad?

• Liker 3
Skrevet
2 timer siden, MissLucy skrev:

Dugnad er et felles utført og ulønnet og frivillig arbeid av betydning for fellesskapet eller en enkeltperson

Definisjonen på dugnad der^.
der ER og SKAL være frivillig å delta i dugnad! Så jeg later ikke som noen ting. 

Vil man delta så er det flott, men vil man ikke delta så er det greit. 

• Liker 4
Skrevet
10 timer siden, Rebecca30 skrev:

Kanskje alle hadde testet seg før de dro på festen.. Kan man forresten få Corona ved å slikke på armen til noen?

Ja, er man nært nok til å slikke på armen er man nært nok til å puste samme luft.

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBrukern skrev:

Dugnad er et felles utført og ulønnet og frivillig arbeid av betydning for fellesskapet eller en enkeltperson

Definisjonen på dugnad der^.
der ER og SKAL være frivillig å delta i dugnad! Så jeg later ikke som noen ting. 

Vil man delta så er det flott, men vil man ikke delta så er det greit. 

Har hørt nok av dugnadshistorier fra folk som bor i borettslag som motsier det du sier her.

Skrevet
23 minutter siden, Konungr skrev:

Har hørt nok av dugnadshistorier fra folk som bor i borettslag som motsier det du sier her.

Borettslag driver ofte ulovlig utdeling av bøter hvis man ikke deltar i dugnad. Det er altså helt frivillig å delta. For noen uker siden sendte styrer der jeg bor mail om at de som ikke deltok på dugnad skulle få 500kr i bot. Svarte med link til at det er ulovlig og hun visste det, men mente det var «tradisjon» å bidra med penger hvis man ikke kunne den dagen. Jeg driter i tradisjon, skal ikke betale fordi jeg ikke er hjemme akkurat dagen de har dugnad, som de forresten valgte å sette midt i høstferien. Man skal altså IKKE betale noe hvis man ikke deltar i dugnad med mindre du ønsker det selv

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBrukern skrev:

Borettslag driver ofte ulovlig utdeling av bøter hvis man ikke deltar i dugnad. Det er altså helt frivillig å delta. For noen uker siden sendte styrer der jeg bor mail om at de som ikke deltok på dugnad skulle få 500kr i bot. Svarte med link til at det er ulovlig og hun visste det, men mente det var «tradisjon» å bidra med penger hvis man ikke kunne den dagen. Jeg driter i tradisjon, skal ikke betale fordi jeg ikke er hjemme akkurat dagen de har dugnad, som de forresten valgte å sette midt i høstferien. Man skal altså IKKE betale noe hvis man ikke deltar i dugnad med mindre du ønsker det selv

Hvorfor bor du ikke i selveier da hvis du er opptatt av frihet?

Skrevet
17 minutter siden, Konungr skrev:

Hvorfor bor du ikke i selveier da hvis du er opptatt av frihet?

Hahaha er opptatt av frihet og eier en leilighet i et boligsameie. Har ingenting med naboene mine å gjøre og kommer heller aldri til å ha det. Man er ikke pliktet til å være med på dugnad, har ingen barn, ingen bil i P huset, ingen hage eller noe som helst som skaper slitasje i uteområdene. Når de velger å sette dugnaden midt i høstferien så deltar jeg ikke, så enkelt er det. Og jeg kommer ikke til å betale en ulovlig bot. Har all verdens frihet til å ikke delta på noe som helst

Skrevet

Uff, tilbake til topic, dagbladet har nå mistet en leser. Dette gjør meg kvalm og er dirkete personangrep, skal alle offentlige personer i norge fjerne bilder der de ikke bare er en ensom person?! Gjør meg helt kvalm, det kalles å leve livet. unge har gjort nok ofringer, om man ikke skal få være med sin innerste krets da kan dagbladet ta seg en bolle

Skrevet

Holder folk flest virkelig 1 meter avstad til vennene sine? Holder avstand til fremmede ja, men til venner så gjør jeg ikke det. Reagerer ikke i det hele tatt på bildet. Det er urealistisk å forvente at man skal holde avstand til ALLE mennesker, spesielt når man bor alene. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 time siden, mandel92 skrev:

Holder folk flest virkelig 1 meter avstad til vennene sine? Holder avstand til fremmede ja, men til venner så gjør jeg ikke det. Reagerer ikke i det hele tatt på bildet. Det er urealistisk å forvente at man skal holde avstand til ALLE mennesker, spesielt når man bor alene. 

Jeg har ikke inntrykk av at noen holder avstand til nær familie (man ikke bor med) og noen venner lenger nei. Det blir uholdbart over tid. 
jeg klemmer ikke venner og vi er ikke fysiske og veldig tett, men har møttes noen få ganger og på kafé. Prøver å være litt normale .

lurer på hvordan folk forholder seg til og tenker om det? Slik jeg ser rundt meg så er de fleste normale med venner og familie

Endret av rosemarin
  • Opprett ny...