Gå til innhold

Si rett ut hva man mener?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lagt merke til at folk sier ofte rett ut hva de mener. Om man har på seg en kjole kan de si at «den passet deg ikke!» eller «æsj denne var ikke god» om mat du serverer. Bare eksempler. Jeg synes det er veldig rart og har aldri sagt slike ting til folk. Om ei venninne sender bilde av et plagg kan jeg si «det var ikke helt min stil, men er sikkert fin på deg,» jeg sier aldri rett ut at noe er stygt. Jeg unngår alltid konflikt og svelger litt for mange kameler her i livet. Er lei av at folk kan si hva de vil til meg og bare få godhet tilbake. Hva tenker dere? Skal jeg begynne å si ting rett ut??

Anonymkode: 46818...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, hvorfor skal man med vilje såre andre. Vær ærlig, men vis takt og tone, og tenk på hvordan du ville oppfattet det selv. Jeg er ærlig når det gjelder søsteren min, eller nære venninner, for de forventer at jeg sier meningen min rett ut, men når det er mer bekjente så buser jeg ikke ut med at "den passet deg ikke", eller lignende. Bedre å være taktfull.

Hva andre gjør skal du ikke tenke på, du gjør det som er riktig for deg. Du ville aldri ha sagt at en middag du fikk servert ikke var god, det synes jeg at du skal fortsette med. Det er uhøflig å kritisere mat som blir servert deg som gjest.

Anonymkode: e0033...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...