Gå til innhold

Hodepine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har det slik som dette? Hva sier legen? 

Jeg hsr slitt ekstremt med det legen mener er spenningshodepine, hodepine som kommer av stram muskulatur. 

Hodepinen startet for mange måneder siden, da var det ikke vondt men et press inni hodet, den kunne være overalt, panna/tinningene..

De siste ukene har det presset masse i nakken og bakhodet, tinningene også. Føler meg liksom helt rar i hodet. 

Det kan presse/stikke/brenne. Føles som jeg dirrer på innsiden. Og det kan flytte seg rundt. Det kan også legge seg tungt over øyelokk. 

Det pleier aldri gjøre skikkelig vondt. Men lett/moderat. Men veldig ekkelt og skremmende. 

Det er så og si hver dag hele tiden. Sjeldent dager uten. Det er så ekkelt og jeg føler meg helt rar i hodet, som om hjernen bare skal koble seg av og finito. 

Det er tatt bilder og de så fine/normale ut. 

Andre som har lignende? Er det kun spenningshodepine? 

Anonymkode: 487b4...37f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har prøvd fysioterapi, så er en henvisning til nevrolig neste skritt. Det høres ikke ut som spenningshodepine. Fastleger er generelt dårlig på hodepiner, der er veldig mange forskjellige hodepiner.

Anonymkode: 1d3f4...3a9

• Liker 2
Skrevet

Sjekk hos en fysio 😊 Sliter veldig med hodepine og kom fram etter MR scan og fysio at det skyldes av skeiv ryggrad som påvirket nakken og alt det andre.

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, Kenelz skrev:

Sjekk hos en fysio 😊 Sliter veldig med hodepine og kom fram etter MR scan og fysio at det skyldes av skeiv ryggrad som påvirket nakken og alt det andre.

Hadde du slike smerter/følelser i hodet? 

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde du slike smerter/følelser i hodet? 

Hadde press, men mest dunking. Kjente ikke noe særlig i nakken, men hele hodet. 

Skrevet (endret)

Uansett hva det er, skal du ha en diagnose på hodepinen din.  Du trenger ikke å ha det sånn.
Det finnes god hjelp i dag mot hodepine, men først må du ha diagnose. Det får du hos fastlegen.

Nå ser jeg at din lege har gitt deg diagnosen spenningshodepine.  Det trenger ikke være riktig, og uansett har du åpenbart ikke fått behandling som fungerer, siden du fortsatt har så mye vondt. 
Ikke gi deg før du får skikkelig hjelp.  Ikke godta å gå med så mye smerter. Gå til legen igjen, og si at hun må hjelpe deg videre, for dette fungerer ikke.  

De aller fleste som kommer til legen med plagsom hodepine, har migrene.  Det kan selvsagt også være noe annet, men migrene er aller vanligst.  Nakkesmerter er et veldig vanlig migrenesymptom.

Fører du hodepinedagbok?  Det er viktig dokumentasjon å vise til legen. Bruk gjerne en app

Endret av Kalevala

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...