Gjest mhm Skrevet 24. juli 2005 #1 Del Skrevet 24. juli 2005 Jeg skal til Hellas en uke i august. Hvor mye bør jeg regne med å ha med meg av lommepenger. Har ikke tenkt til å spise ute hele tiden, og ikke kjøpe alt jeg kommer over. Selv om jeg heller ikke vil være gjerrig på turen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aloha Skrevet 24. juli 2005 #2 Del Skrevet 24. juli 2005 Med mindre du skal ut på byen hver kveld eller shoppe noe særlig, vio jeg tro at du kan greie deg med 2-3000,-. Men jeg ville vel beregnet såpass, utrolig hvordan pengene kan fly når man først er på ferie... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 24. juli 2005 #3 Del Skrevet 24. juli 2005 Heldiggrisen som skal til Hellas Jeg har vært der flere ganger og har beregnet 3000,- til mat og det nødvendige pr uke. Og hatt med ekstra til spesiell shopping. Nå drikker jeg ikke alkohol, og røyker heller ikke, så det er ikke tatt med i beregningen. Man kan spare litt på å kjøpe seg en luftmadrass første dagen og ligge på den hele uken istedet for å leie solsenger. De kan være dyre i lengden. Mat i hellas er ikke spesielt dyrt. Et år reiste jeg på "sparebluss", og da sparte vi inn på andre ting, ikke på middagen. Men hvis man ikke skal på restaurant for å spise, så får man kjøpt billige gyros. Kjempedeilige pita med enten kylling/svin, tzaziki, pommes frites, rødløk og tomat. Nam nam nam! Vi fikk dilla på de en ferie, og sparte forresten masse på å spise slike en uke enn å gå på restaurant. Til lunch kan man kjøpe ferske rundstykker på butikken. De var så gode der vi var sist at vi ikke trengte noe pålegg. De kostet ikke mye, og var en fin frokost/lunch for oss. Ta med en kjølebag på stranden, kjøp drikke på butikken, så har du kald drikke hele dagen. Husker ikke hvor mye dyrere drikke er på stranden, men de tjener vel litt på det Uansett er det deilig med kald drikke. Vi drar aldri til syden uten vår lille trofaste mini-kjølebag. Akkurat plass til 4 halvlitere. God tur! Jeg er sånn passe sjalu Ble ingen Hellas ferie på oss i år. Jeg prioriterte en ukes hundetrening og en tur til Paris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå