Gå til innhold

Pengegave bryllup, forlover, singel, hvor mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal i et bryllup snart. Jeg er forlover. Jeg er singel. Har brukt noe penger på utdrikningslag og klær. 

Jeg tenkte 1000kr, men vet ikke om jeg vil bli sett på som «gnien». Hva er normalt for nære venner å gi hverandre?

Anonymkode: 81ef3...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri vært forlover, men har maks gitt 500 kr til nære venner. Ikke blakk deg :) Du har jo som du sier allerede brukt penger på utdrikningslag også. Jeg syns det er en uting at bryllup skal koste så mye jeg, da. 

Anonymkode: c9207...4d9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri vært forlover, men har maks gitt 500 kr til nære venner. Ikke blakk deg :) Du har jo som du sier allerede brukt penger på utdrikningslag også. Jeg syns det er en uting at bryllup skal koste så mye jeg, da. 

Anonymkode: c9207...4d9

Skal ikke blakke meg. Det har aldri vært aktuelt å gå under 1000kr i akkurat dette bryllupet. Jeg har og tidligere gitt 500kr i gave til andre, men dette er den personen utenom familie, som jeg står nermest. Så mindre enn 1000kr er ikke aktuelt, men er litt redd om det kan forventes enda mer 😅

Anonymkode: 81ef3...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte automatisk at 1000,- er rett sum.
Men dom forlover hadde jeg kanskje gjort noe personlig til bruden i tillegg. Et fint bilde med hilsen bak, en inngravert turkopp, en scrapbook av dere to etc.

Anonymkode: accd1...640

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...