Gå til innhold

Twentyfour jakka FINSE. Vanntett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lurt på å kjøpe denne jakken. Men er den vanntett, dvs kan den brukes som en regnjakke? Den ser mer ut som en bomullsjakke enn en allværsjakke. Erfaring noen?

Anonymkode: 3b7e1...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt to av de, og jeg bor i Bergen. Jeg vil si at de er vannavstøtende til et visst punkt. På en vanlig regnværsdag går det fint å bruke den i 30 minutter. Men på de verste regnværsdagene vil den etter hvert bli våt, ja. Jeg har Fjällräven-jakken "alle" hadde for 4-5 år siden, og den er på samme måte. 

Anonymkode: aa2bc...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest enigmatic

Jeg har denne jakken. Bor i Bergen, og jakken tåler en god del regn, men når det har regnet som verst har jeg blitt litt våt, særlig på armene. Så ikke helt vanntett. Ellers er det en veldig fin jakke med god passform, og den har god pusteevne. 

Eneste allværsjakkene jeg har hatt uten å bli våt i i voldsomt regnvær er faktisk Didrikson-jakker, og Kari Traa-anorakkene mine tåler også svært mye nedbør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Finse som jakke, ikke anorakk. Anbefaler den ikke. Den er så tett at jeg blir våt av kondens inni uansett om det er sol eller regn. Hater den. Fraråder sterkt!!

Anonymkode: 940fd...4d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp gått en times tur i styrtregn nå, i min nye Finse-anorakk. Må si jeg er positivt overrasket. Hverken våt eller klam.

Anonymkode: 7873c...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...