Felicity Skrevet 24. juli 2005 #1 Skrevet 24. juli 2005 Hei. Jeg skal begynne på skolen til høsten og venter på svar om jeg får yrkesrettet attføring. Kan man søke studielån sammtidlig som man har attføring? Og må man gå fulltid for å få studielån? Hilsen Lene.
Gjest gjest1 Skrevet 24. juli 2005 #2 Skrevet 24. juli 2005 Ja, du kan få studielån samtidig som du mottar attføring. Og nei, du trenger ikke å studere fulltid for å kunne få studielån, men jeg tror du må studere over 50%. Sjekk ut Lånekassens internettsider, der finner du svar på det meste! Lykke til med skole!
Cr@sh Skrevet 24. juli 2005 #3 Skrevet 24. juli 2005 Ja, du kan få studielån samtidig som du mottar attføring. Og nei, du trenger ikke å studere fulltid for å kunne få studielån, men jeg tror du må studere over 50%. Sjekk ut Lånekassens internettsider, der finner du svar på det meste! Lykke til med skole! ← Men man kan vel ikke tjene mer enn så og så mye for å få studielån? Det må vel være noen begrensninger? Hva med stipend-delen? Sjekk www.lanekassen.no for sikkerhets skyld da vel..
Vienn Skrevet 24. juli 2005 #4 Skrevet 24. juli 2005 Og vedrørende stipend; Obs.. Du skal ha en svært lav inntekt (samlet i husstanden) for at ikke stipendet blir omgjort til lån den dagen du er ferdig. Sjekk på forhånd!
Felicity Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2005 Takk for svar.. Skal skjekke opp i morgen. Må uansett utsette studielånet jeg har fra før av siden jeg begynner nå og ikke har noen jobb fordi jeg venter på svar om jeg får attføring... Hilsen Lene.
lillesky Skrevet 29. juli 2005 #6 Skrevet 29. juli 2005 Lykke til! Håper det ordner seg. Kan jeg få spørre om hva du skal studere? Jeg skal nemlig studere neste år, og har fått innvilget yrkesrettet attføring.
Felicity Skrevet 29. juli 2005 Forfatter #7 Skrevet 29. juli 2005 Hei. Skal studere til hjelpepleier. tar voksenopplæring. Og etterhvert skal jeg bli barnepleier.. Hilsen lene.
Gjest Gjest Skrevet 30. juli 2005 #8 Skrevet 30. juli 2005 Hei. Skal studere til hjelpepleier. tar voksenopplæring. Og etterhvert skal jeg bli barnepleier.. Hilsen lene. ← Høh? Studere til hjelpepleier? Er ikke det videregående da?
lillesky Skrevet 30. juli 2005 #10 Skrevet 30. juli 2005 Lene: Har du funnet ut ang. studielån og stipend? Du får høre med aetat, de vet sikkert. Men jeg mener å huske at man kan søke om begge deler.
Felicity Skrevet 30. juli 2005 Forfatter #11 Skrevet 30. juli 2005 Hei. Til Gest. Hjelpepleier finnes også i videregående, men da er det andre året tror jeg. Men ja jeg skal gå på videregående, men i klasse med folk som er over 25 tror jeg. Til Lillesky. Jeg har snakket med lånekassen og jeg kan få tilsammen 40000 kr for et skoleår. (Deltid.) Og 16000 om jeg bare skal ha stipend. Men om jeg tar opp studielån(hele pakka) så er det bare de pengene jeg får etter fødselen(om jeg blir gravid)som blir fødselstipend. Klem fra lene.
Arwen Skrevet 30. juli 2005 #12 Skrevet 30. juli 2005 Og vedrørende stipend; Obs.. Du skal ha en svært lav inntekt (samlet i husstanden) for at ikke stipendet blir omgjort til lån den dagen du er ferdig. Sjekk på forhånd! ← Sikker på at det er samlet i husstanden? Jeg trodde alt rundt studielån var helt individuelt. Jeg har holdt meg under min grense på 100 000 hvert år jeg har studert og har ikke fått stipend omgjort til lån. Venninnene mine som har tjent over har fått deler av stipendet omgjort. Mannen min tjener ikke dårlig.
diddi Skrevet 31. juli 2005 #13 Skrevet 31. juli 2005 Mannens inntekt trekkes kun inn dersom det er barn som det skal vurderes forsørgertillegg for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå