Gå til innhold

Forsikring av huskatt


Ella-2

Anbefalte innlegg

Vi har fått oss en nydelig guttepus. Han er 4 og 1/2 måned nå, og tenker vi nå må skaffe veterinær-forsikring på han. Hvor mye er det vanlig at det koster? Hvor stort beløp i veterinærutgifter er det vanlig å forsikre for? Kan man kanskje forsikre gjennom fagforening? Jeg har f.eks innboforsikring og oersonforsikring i Trygg som går gjennom fagforeningen min. Da blir det billigere. Kan jo selvfølgelig bare ringe forsikringsselskapet mitt da. Men lurer på hva som er vanlig. Vi tenker å kastrere han når han er kjønnsmoden, men dette regner jeg med ikke går på forsikringen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med pus 🤩

 

jeg betaler 1448 i året gjennom LO favør. 
forsikringssum på 20.000 men jeg tenkte å øke den til minst 30.000, veterinær er DYRT hvis katten feks blir skadet og må gjennom både operasjon og feks opptrening etterpå. 

Anonymkode: f3b02...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Agria, betaler 140 kr i måneden og da har de direkteoppgjør med veterinær (slipper å legge ut) og katta kan skade seg for 30 eller 40k hver 180. dag mener jeg. Har heldigvis aldri trengt forsikringen så langt, men å vite at jeg kan strekke meg veldig langt dersom uhellet er ute, er verdt det. 

Anonymkode: 164bf...f04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har valgt å ikke forsikre. Synes det var voldsomme priser, nesten like mye som å forsikre en hest! 

Anonymkode: f390b...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsikrer ikke. Har nok penger til å ta det om skaden skjer, og villig til å gjøre det.

Forsikringsselskapene må jo ha profitt, betale moms, skatt, administrasjon. Så selvfølgelig koster dette mer enn man i snitt må forvente å betale for dyrlege.

I tillegg er egenandelen skyhøy. En god del tilstander dekkes ikke. Forsikringen opphører ofte tidlig ved den minste ting. Så når katten først blir eldre og trenger hjelp gjelder ikke forsikringen. 

OM man ikke har råd til å dekke det dyret behøver skal man selvfølgelig forsikre. Men vil heller anbefale å sette av et beløp på dedikert konto. Så sparer man tusenlapper. 

Anonymkode: 72669...f61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En fordel med Agria er at de har direkteoppgjør med mange klinikker. Ellers kan du være skikkelig uheldig med en påkjørsel feks en søndag kveld, det er dyrt. Hørte noen som måtte legge ut 45 000kr. En annen katt måtte fjerne eller bytte hostekulen, begge har det fint nå men det kan bli noen høye utgifter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en kattunge på fredag og valgte å forsikre han i Agria. 135kr i mnd. Dekker opptil 30 000kr

Anonymkode: bda77...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har valgt å ikke forsikre. Synes det var voldsomme priser, nesten like mye som å forsikre en hest! 

Anonymkode: f390b...05d

Jeg vet ikke hvilket forsikringsselskap du bruker, men jeg hadde vært overlykkelig dersom det ikke hadde kostet mer enn et par tusen i året å forsikre hesten min. 

Anonymkode: 18c2d...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har valgt å ikke forsikre. Synes det var voldsomme priser, nesten like mye som å forsikre en hest! 

Anonymkode: f390b...05d

Så det å forsikre en hest koster bare 1500 i året? 

Anonymkode: f3b02...62b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det å forsikre en hest koster bare 1500 i året? 

Anonymkode: f3b02...62b

Det koster rundt 4500++ kr å forsikre en hest😶 Vesentlig mer enn skarve 1500 kr 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke hvilket forsikringsselskap du bruker, men jeg hadde vært overlykkelig dersom det ikke hadde kostet mer enn et par tusen i året å forsikre hesten min. 

Anonymkode: 18c2d...336

 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det å forsikre en hest koster bare 1500 i året? 

Anonymkode: f3b02...62b

Jeg betaler ca 2500 i året for å forsikre hest, livsforsikring 25 000 og 100 000 i veterinærforsikring. Bruker Agria. 

Anonymkode: f390b...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det å forsikre en hest koster bare 1500 i året? 

Anonymkode: f3b02...62b

Det kommer helt an på hesten, summen regnes ut av rase, kjønn, bruksområde, type forsikring, verdi på hesten, osv.

Den billigste jeg har forsikret kom på ca 2500 i året, det var en blandingsvallak med lav verdi som ikke gikk konkurranser. 

Den jeg har nå ligger på 18 000 i året, men den er renraset, avelsgodkjent og aktiv konkurransehest. Her har jeg både veterinær opp til 100 000, død og tap av bruksverdi. 

Anonymkode: 18c2d...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...