Gå til innhold

Hvor lenge hjelper dere til med børsting?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her børster 7 åringen selv 😉 Hun har langt og tykt hår, og det er noe som hun vil beholde. Hun vet godt om hun ikke gidder å passe på håret så blir den klipt kortere. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på håret. Det ene barnet har tykt, krøllete, langt hår og vil nok trenge hjelp et par år til. Hun er ni. Mens søsteren på åtte klarer fint å børste sitt glatte, halvlange hår selv og har gjort det noen år allerede.

Virkelig ingen kampsak for meg, sikker på de gjør det begge to innen de blir voksne. 

Anonymkode: 7e553...9b2

• Liker 5
Skrevet

Jeg håper jeg får lov til å børste håret lenge! Her floker det seg etter et halvt dag. Vi bruker en leave-in spray vi kjøpte hos frisøren og det hjalp mye, og fletter om kvelden. Jeg synes det er superkoselig å børste mens hun leser en bok. Hun er 7 år og klarer nesten alt annet selv. 

Anonymkode: a4b59...850

• Liker 2
Skrevet
På 21.9.2020 den 21.25, atropos skrev:

Fireåringen børster seg selv, men jeg hjelper med flokene som er helt bak i bakhodet, for armene er for korte til å nå rundt. Jeg synes det høres lenge ut å børste håret til ungen sin til de er ti-elleve, men vi har kanskje forskjellig standard på hva som er hjelp? Jeg gir datteren min børsten i hånda og sier at «nå kan du børste deg» om morgenen. Det er kanskje hjelp?

Min er 7, og vil helst børste håret sitt selv, men jeg må gå over etterpå, eller er det floker på undersiden. Hun kommer ikke gjennom alt håret selv. Jeg kommer til å hjelpe henne så lenge jeg får lov, synes det er kjempekoselig.

8 timer siden, Kenelz skrev:

Her børster 7 åringen selv 😉 Hun har langt og tykt hår, og det er noe som hun vil beholde. Hun vet godt om hun ikke gidder å passe på håret så blir den klipt kortere. 

Men da ønsker du tydeligvis ikke at hun skal ha langt hår? Jeg vil at min skal beholde det lange fine håret sitt, så trussel om å klippe det ville vel vært verst for meg selv.

Anonymkode: 9236a...ccd

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Min er 7, og vil helst børste håret sitt selv, men jeg må gå over etterpå, eller er det floker på undersiden. Hun kommer ikke gjennom alt håret selv. Jeg kommer til å hjelpe henne så lenge jeg får lov, synes det er kjempekoselig.

Men da ønsker du tydeligvis ikke at hun skal ha langt hår? Jeg vil at min skal beholde det lange fine håret sitt, så trussel om å klippe det ville vel vært verst for meg selv.

Anonymkode: 9236a...ccd

Opp til deg selv. Jeg vil jo så klart at barnet mitt skal beholde den fine og lange håret, men om hun ikke klarer å ta ansvar for det så er konsekvensen å klippe.

Hjelpe til gjør jeg om hun spør, men å ikke gidde børste pga latskap så kan hun bare ha det kort og enkelt. Hun er stor nok å pusse tennene selv, tørke seg selv og børste håret selv. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ei som hatet å bøste seg og ikke minstvaske det... ,.  Så til slutt etter noen års "kamp" printet jeg ut ulike bilder av jenter med skulderlangt hår / bob frisyrer og sa hun fikk velge seg en av disse. 

Hun var da 8 år og etterpå elsket hun å vaske håret og hadde null problem å gre det selv. Hun innrømmet at hun syntes det var mer praktisk med skulderlangt også under ballspill og svømming også 😄

Skrevet

Da jeg var barn synes jeg det var fint å få hjelp til børsting , det var koselig å ha mor for seg selv noen minutter. Hadde selv ( og har) tykt hår og det floket seg,  Tilby å børste nå og da uansett om det greier å børste håret når det blir større, fine stunder og gode minner . 

Anonymkode: 3979b...1a9

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, Kenelz skrev:

Opp til deg selv. Jeg vil jo så klart at barnet mitt skal beholde den fine og lange håret, men om hun ikke klarer å ta ansvar for det så er konsekvensen å klippe.

Hjelpe til gjør jeg om hun spør, men å ikke gidde børste pga latskap så kan hun bare ha det kort og enkelt. Hun er stor nok å pusse tennene selv, tørke seg selv og børste håret selv. 

Man skal pusse barnas tenner til de er 10 år. Trodde dette var noe alle visste.

Anonymkode: 91092...c95

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Man skal pusse barnas tenner til de er 10 år. Trodde dette var noe alle visste.

Vet ikke med deg, men tannlegen ser ut til å ikke reagere at hun pusser selv og er ganske fornøyd med resultatet. 

Det er ingen aldergrense for å kunne pusse tennene alene, noen utvikler fortere enn andre. Noen som er over 10 år gamle og ikke klarer å gjør det selv skal selvfølgelig få hjelp 😉

Skrevet
Akkurat nå, Kenelz skrev:

Vet ikke med deg, men tannlegen ser ut til å ikke reagere at hun pusser selv og er ganske fornøyd med resultatet. 

Det er ingen aldergrense for å kunne pusse tennene alene, noen utvikler fortere enn andre. Noen som er over 10 år gamle og ikke klarer å gjør det selv skal selvfølgelig få hjelp 😉

Vel, du gjør som du vil med dine barns tenner. Ikke mitt problem. 

• Liker 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Vel, du gjør som du vil med dine barns tenner. Ikke mitt problem. 

Så hvorfor gidde å ta det opp? Skjønner meg ikke alltid på KG 🙄

Skrevet
29 minutter siden, Kenelz skrev:

Så hvorfor gidde å ta det opp? Skjønner meg ikke alltid på KG 🙄

Det var en opplysning i tilfelle du ikke var klar over tannlegerådene (det har ingenting med modenhet å gjøre, selv om du prøver å få det til å høres sånn ut). Et godt råd som du selv velger om du bryr deg om eller ikke. 

• Liker 1
Skrevet

Dette er egentlig en meningsløs diskusjon, all den tid barn har ulikt hår (tykkelse, lengde og krøller/glatt) og utvikler seg i forskjellig takt. 

Men som det fremkommer, er det ikke uvanlig å få hjelp til i alle fall 5-6 klasse. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det var en opplysning i tilfelle du ikke var klar over tannlegerådene (det har ingenting med modenhet å gjøre, selv om du prøver å få det til å høres sånn ut). Et godt råd som du selv velger om du bryr deg om eller ikke. 

Når barnet kan gjør det fint selv og har null hull i følge tannlegen så trenger du ikke stå der å pusse tennene til en som kan det fra før. Det er bare helt unødvendig! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...