Prelunia Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Jeg har ei jente på 9.år som ikke klarer å ha ansvar for å børste håret sitt.. Hun får store floker hvis hun får ansvar for det på egen hånd. Selv om jeg minner henne på å børste håret hver dag. Hun har langt hår, og jeg har sagt at hun må børste håret selv hvis hun skal ha langt hår. Hun nekter å klippe til kort hår. Hvordan er det hos dere ? Hvor lenge er det egentlig vanlig å hjelpe til med børsting? Hvis noen har tips om noen gode produkter tar jeg imot med takk. Vi bruker balsamspray, men det hjelper henne ikke så mye.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 Vi børster i vått hår fullt av balsam. Så om kvelden og fletter det løst. Jeg hjalp eldste til hun var 11. Anonymkode: a46f0...6dd 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #3 Skrevet 21. september 2020 Hvorfor ikke hjelpe henne å børste håret så lenge hun trenger det? Anonymkode: 5631a...8a8 15
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke hjelpe henne å børste håret så lenge hun trenger det? Anonymkode: 5631a...8a8 Hvorfor ikke hjelpe barna å tørke seg i rompa så lenge de trenger det ? Er jo ikke vits å lære de å klare det selv. Anonymkode: 17e64...227 6
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor ikke hjelpe barna å tørke seg i rompa så lenge de trenger det ? Er jo ikke vits å lære de å klare det selv. Anonymkode: 17e64...227 🤦🏻♀️🤦🏻♀️🤦🏻♀️ Anonymkode: 55080...a49 11
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 Min på 10 klarer det meste selv men jeg hjelper fortsatt litt. håret bakerst i nakken får hun ikke til ordentlig. Hvorfor er d et problem å hjelpe? Anonymkode: 5047d...c1a 5
Humle Brumle Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 Litt koselig å ordne håret til jenta di da❤️ Ta vare på tiden du har nå, for snart kommer hun til å klare alt alene, og du blir satt litt til side. 4
-lykke- Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 Datteren min fyller straks 9 år, og jeg hjelper henne fortsatt med å børste håret. Regner med at jeg må hjelpe henne et par år til (ca. 10-11 år). Hun børster selv også, men jeg går over da hun får en del floker (krøllete hår).
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor ikke hjelpe barna å tørke seg i rompa så lenge de trenger det ? Er jo ikke vits å lære de å klare det selv. Anonymkode: 17e64...227 Å tørke seg etter å ha vært på do er noe man må lære seg hvis man skal kunne gå på skole, f.eks. Kan ikke sammenlignes med noe man som oftest ikke trenger å gjøre mer enn en gang for dagen, da det er lett å få hjelp til det hjemme. Jeg hadde langt, tykt hår som barn og tror jeg måtte ha hjelp iallefall til jeg var 11-12 år. Jeg kunne sikkert ha gjort det selv tidligere, men hadde da fått floker jeg ikke hadde greid å fjerne, og fine hårfrisyrer kunne jeg bare ha glemt. Anonymkode: 2c0e1...e8c 2
atropos Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 Fireåringen børster seg selv, men jeg hjelper med flokene som er helt bak i bakhodet, for armene er for korte til å nå rundt. Jeg synes det høres lenge ut å børste håret til ungen sin til de er ti-elleve, men vi har kanskje forskjellig standard på hva som er hjelp? Jeg gir datteren min børsten i hånda og sier at «nå kan du børste deg» om morgenen. Det er kanskje hjelp? 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #11 Skrevet 21. september 2020 Foreslå at hun kan begynne å sove med en flette, det løste mitt hårproblem 99,9%! Jeg har langt, krøllete og tykt hår og får ikke sove om jeg ikke har flettet håret siden jeg vet hvor fælt det kommer til å bli med å gre det ut! (Ja, jeg er hårsår fremdeles i en alder av 32🙈) Anonymkode: c5bd7...3cd 2
Suss80 Skrevet 21. september 2020 #12 Skrevet 21. september 2020 Anse deg som heldig som får lov til å børste din datters hår. Her i gården har jeg knapt fått røre 12-åringens hår. Ever. Har ordnet det selv, med påfølgende resultat i de første barneårene 😇 Men hun har etterhvert blitt en kløpper til å ordne seg på håret - så øvelse gjør mester. Og nå går minstemadammen i de samme fotsporene. "Gjøre selv!" Bestemte gener iallefall. (Til mitt forsvar, så har begge tynt, fint hår, som uansett blir til en ball med floker etter 2 minutters lek og herjing 😁). 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #13 Skrevet 21. september 2020 Min sønn på 12 trenger hjelp enda. Både til børsting og vasking. Datteren min på 8 klarer begge deler fint selv. Forskjellige barn og forskjellig hår 🙂 Anonymkode: ec487...5c8 1
Arkana Skrevet 21. september 2020 #14 Skrevet 21. september 2020 (endret) Min 7-åring begynte bare plutselig selv å ta ansvar for børsting av håret for noen måneder siden. Tror det sammenfalt med at mannen tok seg av morgenene en lang periode og han er visst ikke så flink med hår som jeg er så da måtte hun bare lære å gjøre det selv. Jeg synes det er koselig å flette og ordne håret hennes innimellom, men det er fint at hun tar "hverdagsansvaret" selv. Ellers synes jeg at balsamspray hjelper veldig lite. Det beste er å bruke vanlig balsam etter hver hårvask. Det hjelper også å flette håret hver kveld før de legger seg. Endret 21. september 2020 av Arkana
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #15 Skrevet 22. september 2020 Min på 14 år trenger fortsatt hjelp. Er bare koselig å gjøre alt for henne. Anonymkode: a521b...b31 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #16 Skrevet 22. september 2020 Innen de er 10 burde de klare det alene. Men skal jentene mine ha noe lenger hår enn de har nå så må de faktisk børste selv. Jeg går kun over hvis jeg ser ei skikkelig floke. Gidder de ikke å børste får de gå med bustet hår og en trussel om at vi må klippe det. Jeg gidder ikke å starte krangler her i huset pga hår. Da får de lære å ta litt ansvar når de først har bestemt seg for å spare. Anonymkode: a4e61...8e4
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #17 Skrevet 22. september 2020 Jeg hjelper et par ganger i uka. Hverdagen gjør hun selv, og så hjelper jeg med de mer stridige flokene. Har gitt streng beskjed om at enten får jeg hjelpe til for å få ut de bakerste flokene eller så må hun klippe seg kort. Flette om natta funker bra hos oss. Pleier forøvrig å ha mye balsam i ved hårvask, og da greier hun det våte balsamhåret med fingene. Dette har også hjulpet. Anonymkode: ee4cf...551 1
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #18 Skrevet 22. september 2020 Min seksåring klarer det helt fint selv. Hvis hun vil ha langt hår må hun selv passe på å stelle det. Ellers går det an å klippe det kortere. Anonymkode: 8f4ad...879 1
Mezzosoprena Skrevet 22. september 2020 #19 Skrevet 22. september 2020 Jeg hjalp til så lenge jeg så det var nødvendig, altså at hun ikke selv greide å holde håret flokefritt... 2
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #20 Skrevet 22. september 2020 Har ei på 10 som børster selv, men får hjelp til fletting. Hun på 7 må ha hjelp til børsting da hun har et hår som floker seg konstant. Vanlig balsam er mye bedre enn spray, er min erfaring. Børst når håret er vått og sov med flette. Det har vært løsningen hos oss etter å ha klippet av diverse floker. Anonymkode: a9901...cc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå