AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #1 Skrevet 21. september 2020 Er det vanlig og ha kroppslige reaksjoner etter traumebehandling? Jeg blir totalt utmattet etter behandling. Flere som har det sånn? Anonymkode: bd6a9...613
Jordbærkake34532 Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 Da jeg gikk i traume behandling fikk jeg vite at det var ganske vanlig reaksjon. 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 Hvordan fungerer dette? Har blitt anbefalt dette av både lege og psykolog, men har ikke turt... Anonymkode: b167b...3cb
Gjest Fallabella Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 Ja. For min del så leget jeg veldig bra når jeg ble sliten/utmattet av behandling og jeg ble bedre. I flere tilfeller ble jeg full av adrenalin etter behandling å var fryktelig urolig, da ble det ingen bedring på samme måte.
Humle Brumle Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 Noen ganger føles det litt lettere. Noen ganger føles det ut som jeg har både kreft og influensa. Noen ganger er jeg helt underaktivert og mister busser fordi tidsperspektivet blir helt fucka. Noen ganger får jeg lyst til å låse meg inn på rommet og aldri komme ut igjen. Det varierer men for meg kan det henge litt igjen så skolen kan bli vanskelig neste dag. Men for det meste så kommer jeg meg igjen. Så ja som de andre også sier så er det normalt😊 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 Hvordan fungerer traumebehandling? Anonymkode: bdd8b...611
Candiru Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 Jeg var veldig energisk og høy rett etter timene, og så ble jeg helt kaputt etterpå. Det er klart at slike ting tar veldig på. 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 Følger gjerne denne, skal i gang med emdr og har allerede reaksjoner. Har noen av dere prøvd det?😊 Anonymkode: b7524...40e 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #10 Skrevet 21. september 2020 Hva skjer i en traumebehandling? Sitter dere bare å snakker om traumet du har opplevd? Eller er det spesielle verktøy dere bruker? Dere som har vært ibtraumebehandling Anonymkode: fc1b7...c81
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #11 Skrevet 21. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer i en traumebehandling? Sitter dere bare å snakker om traumet du har opplevd? Eller er det spesielle verktøy dere bruker? Dere som har vært i traumebehandling Anonymkode: fc1b7...c81 Dette er en form for behandling. https://emdrnorge.no/hva-er-emdr/ 1 time siden, AnonymBruker skrev: Følger gjerne denne, skal i gang med emdr og har allerede reaksjoner. Har noen av dere prøvd det?😊 Anonymkode: b7524...40e Har nylig startet behandling, og har foreløbig ikke store effekten, annet enn at jeg er veldig trøtt og sliten etterpå. Regner med mere effekt etterhvert. Ts Anonymkode: bd6a9...613
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #12 Skrevet 21. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan fungerer dette? Har blitt anbefalt dette av både lege og psykolog, men har ikke turt... Anonymkode: b167b...3cb Det er helt klart ubehagelig og "jobbe" med traumer, men jeg tror at hvis man skal få det bedre så må man jobbe med de. Hensikten er jo at man skal få det bedre eller lære seg og håndtere traumene. Anonymkode: bd6a9...613
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #13 Skrevet 21. september 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer i en traumebehandling? Sitter dere bare å snakker om traumet du har opplevd? Eller er det spesielle verktøy dere bruker? Dere som har vært ibtraumebehandling Anonymkode: fc1b7...c81 Jeg var med i traumestabiliserende gruppeterapi i regi av dps. Først var jeg veeeeldig skeptisk, men jeg er veldig glad nå for at jeg ga det en sjanse. Vi var ca 8 deltakere + 2 psykologer. Vi fikk utdelt en bok med kapitler vi måtte gå gjennom i hver time. Denne boken var utrolig lærerik. I hvert kapittel var det ting vi måtte jobbe med til neste kursdag. Vi brukte litt av tiden hver gang vi møttes på å gå gjennom hvordan uken til hver enkelt hadde vært, snakket og delte erfaringer. Psykologene som holdt kurset lærte oss endel øvelser. Det var helt frivillig hvor mye man ville fortelle. Alt i alt sitter jeg bare igjen med positive ting og si om det kurset. Anonymkode: b8081...365
Sliten&kjørt52 Skrevet 21. september 2020 #14 Skrevet 21. september 2020 (endret) Bare vert på traumestua noen få ganger (som kunde). Etter kraniebrudd (-seff. litt hjerneblødning da) har jeg vert slakk i formen, forbud mot å lese, se på TV, tenke hardt, engasjere meg. Sykemeld. 12 mnd. (knust bihule og øyehule). Skrev meg ut etter 4 dager sist jeg var der, når de hadde pelt ut ei kule av skallen. Tok ett par dager før jeg orket å sette meg i stol, se på TV. Satte blodfortynnende en mnd. (Evakuere hjerneblødning). Blir slækk etter hueskader. Andre skader går seg fortere til IMO. a. Endret 21. september 2020 av Sliten&kjørt52
Silva Pluvialis Skrevet 21. september 2020 #15 Skrevet 21. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var med i traumestabiliserende gruppeterapi i regi av dps. Først var jeg veeeeldig skeptisk, men jeg er veldig glad nå for at jeg ga det en sjanse. Vi var ca 8 deltakere + 2 psykologer. Vi fikk utdelt en bok med kapitler vi måtte gå gjennom i hver time. Denne boken var utrolig lærerik. I hvert kapittel var det ting vi måtte jobbe med til neste kursdag. Vi brukte litt av tiden hver gang vi møttes på å gå gjennom hvordan uken til hver enkelt hadde vært, snakket og delte erfaringer. Psykologene som holdt kurset lærte oss endel øvelser. Det var helt frivillig hvor mye man ville fortelle. Alt i alt sitter jeg bare igjen med positive ting og si om det kurset. Anonymkode: b8081...365 Var dette i henhold til boka ’’Tilbake til nåtiden’’ ?
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #16 Skrevet 21. september 2020 22 minutter siden, Sliten&kjørt52 skrev: Bare vert på traumestua noen få ganger (som kunde). Etter kraniebrudd (-seff. litt hjerneblødning da) har jeg vert slakk i formen, forbud mot å lese, se på TV, tenke hardt, engasjere meg. Sykemeld. 12 mnd. (knust bihule og øyehule). Skrev meg ut etter 4 dager sist jeg var der, når de hadde pelt ut ei kule av skallen. Tok ett par dager før jeg orket å sette meg i stol, se på TV. Satte blodfortynnende en mnd. (Evakuere hjerneblødning). Blir slækk etter hueskader. Andre skader går seg fortere til IMO. a. Men dette er ikke et slikt traume det er snakk om i denne tråden. Leit at du har opplevd alvorlig hodeskade Anonymkode: fc1b7...c81
Sliten&kjørt52 Skrevet 21. september 2020 #17 Skrevet 21. september 2020 Går seg til. Vi får ikke mer morro en vi lager selv... -Bare å kjøre på. a.
Gjest Fallabella Skrevet 22. september 2020 #18 Skrevet 22. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva skjer i en traumebehandling? Sitter dere bare å snakker om traumet du har opplevd? Eller er det spesielle verktøy dere bruker? Dere som har vært ibtraumebehandling Anonymkode: fc1b7...c81 Nei jeg gjorde ikke det. Symptomttrykket ble kjørt så høyt som mulig for så å «sprekke på en måte. Jeg lærte mye om hvordan jeg skulle håndtere mitt reaksjonsmønster på en hensiktsmessig måte som de kalte det. Jeg snakket noe med en prest, sjelesorg. Var i døgnbehandling i tre mnd. Jeg likte godt å være innlagt, da kunne jeg slippe opp og bare tenke på meg selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå