Gjest EmKay Skrevet 12. november 2020 #21 Del Skrevet 12. november 2020 11+6: Straks passerer jeg 12 uker og det er deilig. Om under to uker er det endelig tid for ny ultralyd også, og det ser jeg frem til med skrekkblandet fryd. Forhåpentligvis er alt som det skal, og ultralyden viser en aktiv liten baby i magen! Etter dette tenker vi å være litt mer åpen om graviditeten, så det blir fint å ikke holde det hemmelig lenger. Jeg har også endelig blitt kvitt kvalmen! Juhu! ❤️ Det var ikke mange dagene jeg hadde behov for kvalmestillende før kvalmen forsvant. Nå er jeg bare kvalm dersom det går for lenge mellom måltider, og litt på kvelden. Energien er også på vei tilbake. En del av meg en litt bekymret og redd det er tegn på at ting ikke er helt som de skal. Men jeg forsøker, og lykkes som regel, i å overbevise meg selv om at jeg bare skal være takknemlig for at kvalmen har sluppet taket. Det er ellers sykt travle dager på jobb nå under vekterstreiken, noe som for så vidt gjør at ventetiden går litt raskere. For tiden må jeg opp 0430 hver morgen, noe som er kjempe tungt, så jeg håper streiken ikke varer så mye lenger. Det gjør sikkert ikke vekterne heller, noen av dem har jo gått over to måneder uten ordentlig lønn stakkars. Det er ikke så gøy sånn rett før julegavehandel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 12. november 2020 #22 Del Skrevet 12. november 2020 På 10.11.2020 den 21.00, Mummikoppp skrev: Nei jeg har ikke dagbok dessverre. Klarer liksom aldri å følge opp skrivingen🙊 Så bra at du har fått kvalmestillende. Håper det hjelper. Selv er jeg fremdeles kvalm, men aner kanskje en bedring nå som jeg nærmer meg uke 12. Håper på det🤞🤞 Fikk selv tilbake en NIPT test som vi har tatt og den viste en frisk liten gutt 💙 Å så gøy! Gratulerer med en liten gutt på vei ❤️ Vi endte opp med å ikke ta NIPT test. Hadde egentlig planer om å reise over å gjøre det, men så satte jo Corona en stopper for det. Og så følte jeg det ble så styrete med test i posten, selv om det sikkert var enkelt og fort gjort. Så jeg håper jordmor får sett ordentlig godt på lille spiren om to uker, slik at hun får sett etter om det er noen tegn på avvik. Om vi får vite kjønn også hadde det jo vært kjempegøy! God bedring med kvalmen! Min har faktisk gått nesten helt vekk, og energien er tilbake. Det er utrolig (!) deilig. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 27. november 2020 #23 Del Skrevet 27. november 2020 14+0 ---> 13+4: I går var det endelig tid for tidlig ultralyd. Jeg var veldig nervøs, men heldigvis fikk vi se en frisk og fin, veldig aktiv liten baby. Hun klarte ikke se kjønn siden baby aldri ville ligger med den siden til, men det viktigste for oss var at alt så bra ut. Det var helt fantastisk å se den lille krabaten sprelle inni magen, vi kunne sett på det i timesvis! ❤️ Time til OUL er på lillejulaften! Da får ikke min kjære være med, så det var veldig fint for han at han fikk bli med i går. Det ble liksom mer virkelig da, at det faktisk er en sprell levende liten skapning inni der.. Jeg ble satt tilbake tre dager, så da blir ny foreløpig termin 3.juni, og jeg går inn i ny svangerskapsuke på mandager, og ikke lenger på fredager. Håpte selvsagt på å bli satt litt frem og ikke tilbake, men tre dager er alt i alt ikke så ille. Herregud jeg er så lettet! Jeg er med i en termingruppe, og siden det er gange mange kommende mødre der kommer det også en del innlegg om SA, MA og andre avvik på ultralyd. Statistisk sett vet jeg jo at sannsynligheten for at alt skulle være bra var høy, men samtidig så kødder disse innleggene litt med hodet mitt. Så det å se at babyen var frisk og ikke minst - i livet! - var en tung bør av mine skuldre. Det kommer nok til å være litt bekymringer fremover også, men jeg kjenner allerede at jeg slapper MYE mer av nå enn det jeg har gjort de siste ukene. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mummikoppp Skrevet 2. desember 2020 #24 Del Skrevet 2. desember 2020 EmKay skrev (På 27.11.2020 den 10.29): 14+0 ---> 13+4: I går var det endelig tid for tidlig ultralyd. Jeg var veldig nervøs, men heldigvis fikk vi se en frisk og fin, veldig aktiv liten baby. Hun klarte ikke se kjønn siden baby aldri ville ligger med den siden til, men det viktigste for oss var at alt så bra ut. Det var helt fantastisk å se den lille krabaten sprelle inni magen, vi kunne sett på det i timesvis! ❤️ Time til OUL er på lillejulaften! Da får ikke min kjære være med, så det var veldig fint for han at han fikk bli med i går. Det ble liksom mer virkelig da, at det faktisk er en sprell levende liten skapning inni der.. Jeg ble satt tilbake tre dager, så da blir ny foreløpig termin 3.juni, og jeg går inn i ny svangerskapsuke på mandager, og ikke lenger på fredager. Håpte selvsagt på å bli satt litt frem og ikke tilbake, men tre dager er alt i alt ikke så ille. Herregud jeg er så lettet! Jeg er med i en termingruppe, og siden det er gange mange kommende mødre der kommer det også en del innlegg om SA, MA og andre avvik på ultralyd. Statistisk sett vet jeg jo at sannsynligheten for at alt skulle være bra var høy, men samtidig så kødder disse innleggene litt med hodet mitt. Så det å se at babyen var frisk og ikke minst - i livet! - var en tung bør av mine skuldre. Det kommer nok til å være litt bekymringer fremover også, men jeg kjenner allerede at jeg slapper MYE mer av nå enn det jeg har gjort de siste ukene. ❤️ Så kjekt med UL og gratulerer med en frisk og fin liten baby! 😍 ååå, jeg har time til OUL i romjulen og hadde ikke tenkt på det med at partner ikke får være med.. Jeg har jo time på Haukeland, så regner med de er strenge der 😔 Da får jeg prøve å filme mye 💙 Da har vi nesten samme termindato, jeg har termin 02.06 Jeg er og litt stresset for at alt er bra med baby og at han er i livet.. føler det er så mange som opplever SA og MA her inne på forumet. Men det er sikkert ikke helt representativt😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 8. desember 2020 #25 Del Skrevet 8. desember 2020 Mummikoppp skrev (På 2.12.2020 den 13.18): Så kjekt med UL og gratulerer med en frisk og fin liten baby! 😍 ååå, jeg har time til OUL i romjulen og hadde ikke tenkt på det med at partner ikke får være med.. Jeg har jo time på Haukeland, så regner med de er strenge der 😔 Da får jeg prøve å filme mye 💙 Da har vi nesten samme termindato, jeg har termin 02.06 Jeg er og litt stresset for at alt er bra med baby og at han er i livet.. føler det er så mange som opplever SA og MA her inne på forumet. Men det er sikkert ikke helt representativt😅 Takk for det, og gratulerer til deg også! 😄❤️ Ja, det er mye frykt som kommer ved siden av all gleden ved å være gravid. Snakket med mamma om alt jeg var redd for, og hun hadde knapt hørt om deler av det. Da hun var gravid med meg var de eneste erfaringsutvekslingene man fikk med sine venner og familie, så man hørte liksom ikke så mye om "alle" gangene det gikk galt. Mens nå er alt så tilgjengelig, og jeg skjønner jo at de som har opplevd MA og SA gjerne søker litt sammen på steder som KG for å dele sine opplevelser med hverandre, men det gjør samtidig at det virker som det skjer med så utrolig mange. Og selv om fornuften sier at det ikke er noe å bekymre seg for, så vinner liksom frykten innimellom. Uansett, jeg er sikker på at alt står bra til med spiren din også! (Åh, som jeg har hatet når folk har sagt det til meg 😛) Masse lykke til på OUL! (Btw, jeg har også time på Haukeland, og har hørt at man ikke får ta opp video pga ultralyden kun skal være en "her og nå- time". Men kan hende du kan facetime under timen slik at det ikke blir et varig opptak) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 14. desember 2020 #26 Del Skrevet 14. desember 2020 16+0: 16 fullgåtte uker i dag. Jeg er stort sett over den verste frykten, og klarer for det meste å kose meg med graviditeten min. Magen er poppet, og jeg strutter rundt i kjoler som fremhever magen, stolt som bare en hønemor kan være. I helgen hadde jeg en liten blødning, og kjente et slags trykk i livmoren. Leste litt rundt på nett, og bestemte meg for å se det an til helgen var over. Det var min første blødning siden jeg ble gravid, så jeg ble naturligvis litt engstelig. Men, det ga seg relativt fort, og det samme gjorde ubehaget, så jeg håper og tror alt er greit. Om en og en halv uke skal jeg på ordinær ultralyd, og selv om jeg har gledet meg stort i lang tid, kjenner jeg angsten krype mer og mer frem etter hvert som dagen nærmer seg. Jeg prøver å skubbe den bort igjen, og setter alt håp på at vi igjen får se en frisk og aktiv liten krabat! Og krysser også fingrene for at vi kan få vite kjønnet denne gangen ❤️ Det er en del som skjer på jobb for tiden (YEY! Vekterstreiken er over og jeg kan gjøre mine vanlige arbeidsoppgaver igjen!), i tillegg til de siste forberedelser før jul, så jeg tror nok tiden kommer til å gå kjapt frem til neste onsdag og ultralyd 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 21. desember 2020 #27 Del Skrevet 21. desember 2020 17+0: OMG! I dag kjenner jeg på en helt utrolig lykkefølelse! På onsdag skal jeg på OUL, og selv om jeg fikk bekreftet på TUL i uke 13 at baby var frisk og fin, har spenningen og gleden over at OUL nærmet seg, sakte men sikkert gått over i angst og redsel for at noe skulle ha endret seg siden da. Jeg er vanligvis ikke spesielt emosjonell, og skal føle VELDIG sterkt på noe for at det kan påvirke mitt humør og mine valg i hverdagen. Men etter jeg ble gravid forsvant all rasjonalitet ut, og jeg er blitt et følelsesmessig vrak. Kjenner meg knapt igjen i meg selv. Men! I dag var jeg på min andre time hos jordmor og der spurte hun om vi skulle prøve å finne hjertelyden. Kjente jeg fikk veldig vondt i magen av tanken på å ikke finne noen hjertelyd, men samtidig ville jeg jo gjerne prøve. Og, der var den! Klar, og sterk og akkurat som den skulle være! Jeg klarte ikke holde igjen, tårene rant og rant, og jeg kjente på en lettelse ulik noen annen jeg har følt før. Jeg aner ikke hvorfor jeg ikke klarer å stole på at alt er som det skal inni magehuset, jeg har tross alt ikke opplevd noe negativt i forhold til graviditet. Jeg tror kanskje jeg bare sliter med å virkelig tro på at dette faktisk skjer nå. Inni magen vokser det en liten baby, som blir større og sterkere for hver dag! Jordmor lurte på om jeg ville avtale litt hyppigere timer fremover slik at jeg ikke hadde så høye skuldre, og det ville jeg gjerne. Så tippet hun at jeg sikkert ville finne roen mer når jeg begynte å kjenne bevegelser, og selv fikk mulighet til å kjenne lille såpeboblen lever i beste velgående. ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 4. januar 2021 #28 Del Skrevet 4. januar 2021 19+0: Lillejulaften var jeg (samboer fikk dessverre ikke være med) på ordinær ultralyd. Lille i magen var både frisk og aktiv, og vi fikk vite at vi venter en liten JENTE! Jeg har hele tiden følt meg helt sikker på at det ville bli en gutt, så det var overraskende men også herlig å få vite at det var det motsatte. ❤️ Jeg er fortsatt usikker på om jeg kjenner noe bevegelse i magen. Noen ganger tenker jeg at det må være det, men når det har gått litt tid "psyker" jeg meg ned med at det gjerne ikke var det likevel. Har hatt halvannen uke i deilig lykkerus, men det at jeg ikke er sikker på om jeg kjenner noe gjør at frykten sniker seg på igjen. Her om dagen var det en jente i termingruppen som oppdaget en MA i uke 18+3. Babyen døde rundt uke 15. Det er hjerteskjærende.. Og selvom jeg fikk se en aktiv liten sak 17+3, klarer jeg ikke helt forsone meg med at dette kommer til å gå helt fint. Så mine nye milepæler jeg gleder meg til å komme forbi er: Uke 24, og kjenner tydelig bevegelse. Ellers har jeg gjort noen bruktkupp på finn! Jeg hadde egentlig ikke tenkt å handle noe klær, osv, helt enda, men da jeg skulle se etter en gravidpute så jeg får sove om natten, kom jeg over noen klespakker som var så store, og så billige, at det ble for dumt å ikke slå til. Så de fikk jeg hentet i går. I dag skal jeg og pappa hente en sovestol, som også skal brukes som ammestol, til barnerommet. På IKEA koster den 6500,- ny, men jeg fant en veldig pent brukt en på finn i akkurat riktig farge til 3800. Jeg har fulgt med i flere måneder, så når det kom en ut var det bare å kjøre på. Så nå gjenstår maling av soverommet, og handle inn skap, kommode og barneseng, så er det klappet og klart. Tenker det er greit å bli ferdig med det før jeg blir så stor at det blir et slit. For jeg vil veldig gjerne klare å gjøre det selv, samboer synes ikke innredning av barnerom er like gøy som det jeg gjør Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 18. januar 2021 #29 Del Skrevet 18. januar 2021 21+0: Vi nærmer oss den magiske grensen for at baby kan reddes om noe skulle gå galt i svangerskapet, og det skal bli godt! Samme kveld som forrige innlegg ble skrevet kjente jeg de første definitive bevegelsene, og jeg har da kjent jevnlige og sterkere bevegelser siden. Noen dager mer, noen dager mindre, men dog. Det er veldig betryggende og jeg kjenner at de fleste bekymringer jeg måtte ha forsvinner mer og mer. I dag var jeg hos jordmor igjen og fikk igjen høre en solid hjertelyd fra lillejenta. Jeg blir like emosjonell hver gang, og tårene renner ukontrollert. Den fineste lyden i verden! Barnerommet begynner å bli ferdig, i grevens tid spør du meg. Det er enda lenge til lille skal bruke det, siden hun skal sove inne hos oss starten. Men siden vi har så lite lagring i huset, vil jeg gjerne ha alt av klær og utstyr liggende der inne, og da vil jeg har det rent og pent og ryddig. Bekkenet mitt streiker totalt under den typen arbeid og kynnerene er lange og ubehagelige, så det at jeg er ferdig med skruing av møbler og maling, er veldig deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest EmKay Skrevet 3. mars 2021 #30 Del Skrevet 3. mars 2021 27+2: Siste trimester i gang, og jeg nyter graviditeten. Det er veldig deilig å kjenne alle bevegelser daglig, og å vite at om fødselen skulle starte nå vil det sannsynligvis gå fint. Vi begynner å bli ferdig med alle innkjøp, og kan nesten ikke vente til vår lille prinsesse er her! Tiden går utrolig fort nå, men samtidig så sakte. Jeg har fått påvist svangerskapsdiabetes, og har time på sykehuset til videre oppfølging neste uke da målingene ikke har vært helt stabile, i tillegg skal jeg ta vaksine siden jeg er rh- og baby er rh+. Er veldig spent på hvordan oppfølgingen går, og håper jeg ikke må begynne på insulin. Jeg gleder meg veldig til å ikke være gravid lenger (det har ikke vært en dans på roser for å si det sånn), så på den ene siden håper jeg at de beslutter at jeg må bli satt i gang litt før termin. På den andre siden vil jeg at lille skal få kose seg og vokse i magehuset til hun er klar for å komme ut selv. Selv om det er kjipt med diabetesen, diett og blodsukkermålinger, er jeg veldig fornøyd med all ekstra oppfølging og gleder meg til å få se lille igjen på ultralyd før hun kommer til verden. Så det er ståa per nå! Jeg har ikke tenkt på denne dagboken på lenge, og ser ikke bort fra at den vil gå helt i glemmeboken. Uansett har det vært deilig å ha en plass å skrive ned tanker, gleder og bekymringer underveis i svangerskapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå