Gå til innhold

EmKay venter barn!


EmKay

Anbefalte innlegg

Etter å ha tilbragt halve livet sammen, fant vi endelig ut at vi var klar for å utvide familien. Vi sluttet på prevensjon 23.07.20, og tanken var å bare kose oss fremover, uten å stresse med prøvingen. På fredag ventet jeg menstruasjon, kjente murringer og var sikker på den var på vei, men uten at den kom. Det samme skjedde både lørdag og søndag, og i dag tidlig fant jeg ut at det kunne være greit å ta en test.

Og til min store overraskelse var den positiv!  🖤  Tenk at det skulle gå så fort..

I følge terminkalkulator som tar hensyn til første dag i siste menstruasjon, er jeg 4 uker og 3 dager på vei, men tenkte å kjøpe en clearblue test med ukeindikator i dag for å få vite det enda nærmere.

Jeg er sprekkeferdig av lykke, og klarer ikke vente med på fortelle det til mine nærmeste. Samboer vil gjerne vente litt, så for å få utløp for min glede og alle tankene som svirrer rundt i hodet, valgte jeg å starte en dagbok. 

 

Endret av EmKay
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag meldte kvalmen sin ankomst. Mye tidligere enn jeg hadde forventet, men likevel kanskje ikke siden jeg sliter en god del med kvalme grunnet IBS fra før av. 
På en måte føles det litt godt, gir en merkelig bekreftelse på at jeg faktisk er gravid. Jeg har få symptomer ellers, så innimellom kan jeg ta meg selv i å lurte på om testene kan ha tatt feil. 

Fortalte det til mamma og pappa, hver for seg av praktiske grunner. De gråt av glede over å skulle få sitt første barnebarn, det var fine stunder. Svigermor får nok vite det litt senere, fordi samboer ønsker å avsløre det på en litt gøyal måte. Har også delt det med to av mine aller nærmeste venninner. Føles godt å ha noen å spørre om ting, dele tanker, erfaringer og bekymringer med. 

Skal på min første legetime på onsdag. Når jeg ringte legekontoret og fortalte at jeg var gravid og hadde skjønt man burde bestille en legetime fikk jeg responsen "Gratulerer, første kontroll er vanligvis ved 12 uker". 
Er det virkelig slik? Ingen legetime for informasjon, spørsmål, blodprøve eller sjekk av andre verdier før man er 12 uker på vei?
Jeg har jo skjønt at jeg ikke er alene om å føle meg litt "lost", og kjenner flere som har fått svært lite informasjon av legen, bl.a. at man selv må kontakte jordmor når legen har gitt inntrykk av at dette gikk litt automatisk så lenge graviditeten var registrert i systemet. 
Ba uansett om tidlig ultralyd, og har derfor fått time neste uke for mer informasjon rundt det og forhåpentligvis andre ting. Trodde selv jeg var relativt forberedt og kom til å ta det hele ganske chill, men nå når graviditeten er bekreftet opplever jeg jo at jeg overhodet ikke vet så mye som jeg skulle ønske, og jeg er veldig redd for å gjøre noe galt. Håper legetimen kan roe nervene mine litt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, EmKay skrev:

Idag meldte kvalmen sin ankomst. Mye tidligere enn jeg hadde forventet, men likevel kanskje ikke siden jeg sliter en god del med kvalme grunnet IBS fra før av. 
På en måte føles det litt godt, gir en merkelig bekreftelse på at jeg faktisk er gravid. Jeg har få symptomer ellers, så innimellom kan jeg ta meg selv i å lurte på om testene kan ha tatt feil. 

Fortalte det til mamma og pappa, hver for seg av praktiske grunner. De gråt av glede over å skulle få sitt første barnebarn, det var fine stunder. Svigermor får nok vite det litt senere, fordi samboer ønsker å avsløre det på en litt gøyal måte. Har også delt det med to av mine aller nærmeste venninner. Føles godt å ha noen å spørre om ting, dele tanker, erfaringer og bekymringer med. 

Skal på min første legetime på onsdag. Når jeg ringte legekontoret og fortalte at jeg var gravid og hadde skjønt man burde bestille en legetime fikk jeg responsen "Gratulerer, første kontroll er vanligvis ved 12 uker". 
Er det virkelig slik? Ingen legetime for informasjon, spørsmål, blodprøve eller sjekk av andre verdier før man er 12 uker på vei?
Jeg har jo skjønt at jeg ikke er alene om å føle meg litt "lost", og kjenner flere som har fått svært lite informasjon av legen, bl.a. at man selv må kontakte jordmor når legen har gitt inntrykk av at dette gikk litt automatisk så lenge graviditeten var registrert i systemet. 
Ba uansett om tidlig ultralyd, og har derfor fått time neste uke for mer informasjon rundt det og forhåpentligvis andre ting. Trodde selv jeg var relativt forberedt og kom til å ta det hele ganske chill, men nå når graviditeten er bekreftet opplever jeg jo at jeg overhodet ikke vet så mye som jeg skulle ønske, og jeg er veldig redd for å gjøre noe galt. Håper legetimen kan roe nervene mine litt. :) 

Er nok det som er det vanlige, ja. Noen legekontor tar blodprøver tidligere enn uke 12, men de aller fleste venter til da med å ta de. Selv tok jeg mine i uke 13 sist jeg var gravid, men denne gangen tok jeg de i uke 10. Litt usikker på hvorfor, egentlig, men jeg har hørt engang at det er fordi noen av de blodprøvene ikke er noe vits i å ta tidlig, da må de tas opp igjen senere for riktig svar. Men de fleste ønsker en time før det, fordi man forståelig nok har mange spørsmål og fordi man gjerne vil komme i gang med kontroller og føle at noe skjer. Jeg har inntrykk av at de aller fleste legekontor har forståelse for det, så man får derfor time tidligere hvis man spør, så får man heller få en ny en for de prøvene som må tas. 
Det vanlige er svangerskapskontroll i uke 12 hos lege for blodprøver, helsekort, veiing og henvisning til ordinær ultralyd, OUL uke 17-19,  uke 24 hos jordmor/lege, så i uke 28 og 32 før man har en hver andre uke. Jeg bestilte time til jordmor mellom den i uke 12 og OUL fordi jeg synes det er best. Jordmortjenesten i min kommune vil helst ikke ha inn gravide før etter uke 15. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marisana skrev:

Er nok det som er det vanlige, ja. Noen legekontor tar blodprøver tidligere enn uke 12, men de aller fleste venter til da med å ta de. Selv tok jeg mine i uke 13 sist jeg var gravid, men denne gangen tok jeg de i uke 10. Litt usikker på hvorfor, egentlig, men jeg har hørt engang at det er fordi noen av de blodprøvene ikke er noe vits i å ta tidlig, da må de tas opp igjen senere for riktig svar. Men de fleste ønsker en time før det, fordi man forståelig nok har mange spørsmål og fordi man gjerne vil komme i gang med kontroller og føle at noe skjer. Jeg har inntrykk av at de aller fleste legekontor har forståelse for det, så man får derfor time tidligere hvis man spør, så får man heller få en ny en for de prøvene som må tas. 
Det vanlige er svangerskapskontroll i uke 12 hos lege for blodprøver, helsekort, veiing og henvisning til ordinær ultralyd, OUL uke 17-19,  uke 24 hos jordmor/lege, så i uke 28 og 32 før man har en hver andre uke. Jeg bestilte time til jordmor mellom den i uke 12 og OUL fordi jeg synes det er best. Jordmortjenesten i min kommune vil helst ikke ha inn gravide før etter uke 15. 

Takk for god oversikt. :)

Har skjønt at det tydeligvis er vanlig å vente lenger. Jeg trenger ikke nødvendigvis ta blodprøver osv, men trodde kanskje man fikk en slags "infotime" om f.eks. matvarer, vitaminer man må ta, om det en noe ift fysisk aktivitet man må ta hensyn til, om man bør ta kontakt dersom man opplever ekstrem kvalme utenom det som er vanlig osv, eller en sjekk på om kroppen har et godt utgangspunkt ift verdier på vitaminer osv til å best mulig kunne bære frem et friskt barn. Og f.eks. folat har jeg skjønt at er viktigst de først 12 ukene, altså før en legetime.

Jeg har jo lest meg opp på mye, men det hadde likevel føltes betryggende for meg (og kanskje andre?) å kunne kommet til en sånn type time med en gang, og at gjerne neste time er rundt uke 12.

Men, jeg har uansett fått en time neste uke hvor jeg kan få stilt de spørsmål jeg måtte ha, så jeg er fornøyd med det altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, EmKay skrev:

Takk for god oversikt. :)

Har skjønt at det tydeligvis er vanlig å vente lenger. Jeg trenger ikke nødvendigvis ta blodprøver osv, men trodde kanskje man fikk en slags "infotime" om f.eks. matvarer, vitaminer man må ta, om det en noe ift fysisk aktivitet man må ta hensyn til, om man bør ta kontakt dersom man opplever ekstrem kvalme utenom det som er vanlig osv, eller en sjekk på om kroppen har et godt utgangspunkt ift verdier på vitaminer osv til å best mulig kunne bære frem et friskt barn. Og f.eks. folat har jeg skjønt at er viktigst de først 12 ukene, altså før en legetime.

Jeg har jo lest meg opp på mye, men det hadde likevel føltes betryggende for meg (og kanskje andre?) å kunne kommet til en sånn type time med en gang, og at gjerne neste time er rundt uke 12.

Men, jeg har uansett fått en time neste uke hvor jeg kan få stilt de spørsmål jeg måtte ha, så jeg er fornøyd med det altså :)

Det burde absolutt være slik at alle gravide får legetime tidlig, nettopp for slik informasjon :) 

Godt du har fått deg time 👍🏻😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager til time hos legen, og jeg sliter litt med å slutte å tenke på at jeg er gravid. Tiden går sååå sakte, og jeg lengter etter å kjenne det mer på kroppen - at det blir mer virkelig. Akkurat nå føles det mer som en drøm.
Jeg har fortalt om graviditeten til mamma, mine to beste venninner og sjefen, og er fornøyd med avgjørelsen. Forrige uke kjente jeg på en stor trang til å fortelle det til noen, men nå har jeg ikke behov for å dele det med fler foreløpig.

Jeg har lastet ned en gøy app hvor jeg kan følge barnets utvikling, endringer i kroppen og tips og triks uke for uke. Jeg har tidligere vært litt oppgitt (i mangel av bedre ord) på de som deler screenshots fra disse appene i sosiale medier, og selv om jeg ikke kommer til å gjøre akkurat det, ser jeg jo nå hvor gøy det er å følge med på utviklingen, spesielt når man ikke kjenner noe på kroppen selv enda. 

Etter jeg har vært hos legen tenker jeg å få bestilt time til jordmor/helsestasjon i tilfelle det er lang ventetid, og til tidlig ultralyd. Jeg ønsker å ta ultralyden +/- uke 12, har skjønt at det først er da det er mulig å se etter tegn på f.eks. trisomi. 
Vurderer volvat for dette, men bør kanskje lete mer og se om det er andre som har fått bedre tilbakemeldinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, irrelevant skrev:

Gratulerer så mye! ❤️ Gleder meg til å følge med videre :)

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+5:

Idag har jeg vært hos legen og fått litt etterlengtet informasjon. Man kan jo google seg til deg meste i dag, men synes det er en jungel av info og ikke alt er likt. 

  • Jeg ble så klart rådet til å ta folat, noe startet med når jeg sluttet på prevensjon.
  • Jeg ble også anbefalt å ta jod. De fleste mulitivitaminer inneholder visst anbefalt mengde jod, men ikke anbefalt menge folat, så om jeg velger multivitamin burde jeg ta folat i tillegg. Dette gjelder ikke de ferdig-"pakkene" for gravide, men de er så svinedyre at da kjøpe jeg heller vanlig multivitamin+folat. 
  • Jeg ble også rådet til å ta d-vitamin, f.eks. i form av tran eller trantabletter. 
  • Jerntilskudd ble anbefalt fra ca halvveis i graviditeten, etter måling som skjer i uke 12


Siden jeg ønsker tidlig ultralyd på et tidspunkt hvor man har best sjanse for å vurdere organer og se etter eventuelle kromosomfeil, ble jeg anbefalt å bestille denne mellom uke 11 og uke 13. Jeg var litt usikker på om en tidlig ultralyd ble dekket av de offentlige, men per i dag gjør den altså ikke det. 
Tenkte også å kontakte jordmor for oppfølging der. Er usikker på om det er best å ta kontakt allerede nå (mye kan jo fortsatt skje), eller om jeg burde vente et par uker. Lener meg mot sistnevnte.

Ellers går jeg rundt i en lykkerus om dagen og synes tiden går veeeeldig sakte. Puppene er superømme og har blitt en del større, og kvalmen har virkelig meldt sin ankomst. Jeg håpte jeg slapp unna med bare lett kvalme, men det kan bli riktig så ille, spesielt på tom mage. Jeg har kjent "mens-murringer" siden IKM, og kjenner det litt enda. Noen ganger tenker jeg at det bare er et godt tegn på kroppen er i endring, andre ganger blir jeg livredd for at det er en SA som er i gang. Jeg prøver å ikke tenke så mye på muligheten for at det ikke går som ønsket, men det ligger likevel å lurer i bakhodet stort sett hele tiden. Gleder meg bare til å være forbi de første 12 ukene slik at jeg klarer å slappe litt mer av...

Lurte på om jeg skulle kjøpe en ny digital test også`, bare for gøy. Er det vanlig mon tro? Leser jo at mange fortsetter å teste selv etter bekreftet graviditet, men det er kanskje hvis man har litt historikk med SA?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med positiv test! For en fantastisk nyhet. Jeg gleder meg veldig til å følge deg, dette blir så spennende og gøy ❤️ 
Jeg sluttet på p piller en uke etter deg, og hadde min første eggløsning forrige helg! Skal ta en test om ca. 2 uker. Veldig gøy å høre at det gikk så fort for deg, for det gir meg et håp om at det kanskje skjer like fort hos oss hah! Men uansett blir det veldig gøy å følge med deg videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.10.2020 den 7.23, Lillra skrev:

Gratulerer så mye med positiv test! For en fantastisk nyhet. Jeg gleder meg veldig til å følge deg, dette blir så spennende og gøy ❤️ 
Jeg sluttet på p piller en uke etter deg, og hadde min første eggløsning forrige helg! Skal ta en test om ca. 2 uker. Veldig gøy å høre at det gikk så fort for deg, for det gir meg et håp om at det kanskje skjer like fort hos oss hah! Men uansett blir det veldig gøy å følge med deg videre! 

Tusen takk!
Så spennende, krysser fingrene for at det ikke blir så lenge å vente for dere heller! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3:

Aaah, den kvalmen, den kvalmen. Det er så utmattende! Hvorfor kalles det "morgenkvalme" når man (i alle fall jeg) er kvalm 24/7?
I går ble hele dagen tilbragt på sofaen, for hver gang jeg prøvde å gjøre noe produktivt kom kvalmen veltende oppover med full styrke. I natt våknet jeg i 4-tiden, og fikk ikke sove igjen fordi jeg konstant var på randen til å spy 😔
Jeg har faktisk ikke kastet opp enda, og en del av meg skulle ønske jeg bare gjorde det, slik at kvalmen ville slippe taket bare for en liten stund. Men så fungerer gjerne ikke svangerskapskvalme på samme måte som ellers, så den hadde sikkert ikke sluppet taket i det hele tatt. 

Siden dagene er litt tunge akkurat nå, har jeg fortalt om graviditeten til sjefen. Han ble heldigvis veldig rørt og glad på mine vegne (syntes faktisk jeg så en lite tåre i øyekroken), og er veldig forståelsesfull. Så det føles godt at jeg ikke trenger å gjemme noe for han når formen er såpass dårlig. Samboer er forresten også veldig forståelsesfull og er vel mest fornøyd med at det ikke er han som trenger å gå gravid 😜

Ellers har jeg bestilt time til tidlig ultralyd rett etter jeg har passert 12 fullgåtte uker, legetime samme dag, og time til jordmor i uke 14. Noen synes kanskje det er litt tidlig å ta tak i allerede nå, men jeg tror bare jeg liker følelsen av det går fremover om dere skjønner. 
Jeg tror også jeg vil ha en tidlig ultralyd neste uke, siden jeg er litt stressa og engstelig og kjenner behov for å se/høre at det er liv der inne for å klare å senke skuldrene litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0:

I dag har jeg bestilt ultralyd rett over helgen. Hadde i grunn bestemt meg for å prøve å vente til den jeg har i uke 13, men så føler jeg at symptomene har avtatt litt, og det virker kanskje litt tidlig for det? Det er gjerne bare jeg som over-analyserer og kjenner for godt etter - brystene er fortsatt superømme, men kvalmen er ikke like konstant og like hemmende. Det er jo bra, jeg burde vel egentlig bare være glad for det. Men i stedet blir jeg redd for at noe kan være galt. Og skulle noe være galt, vil jeg heller vite det nå enn om 5 uker... 
På den ene siden tenker jeg at jeg er hysterisk, og at det blir som det blir uavhengig av ultralyder, etc. Men på den andre siden vil det å få bekreftet at det er liv hjelpe meg å slappe mer av, så da landet jeg på at jeg ikke har noe å tape på å ta en ekstra ultralyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+4:

I går var vi på ultralyd. Jeg hadde noen dager før og i helgen med lite symptomer og ble nervøs. På ultralyd fikk vi se et bankende hjerte, men jeg ble foreløpig satt ca en uke tilbake. Siden jeg ikke kjenner syklusen min kan det sikkert stemme. Men samtidig var hun ikke helt sikker siden fosteret lå helt inntil plommesekken og det var mulig at det gjemte seg litt bak den slik at hun ikke fikk målt hele. Uansett flyttet vi timen for neste ultralyd slik at den blir i uke 12+6 (menstermin), så passer tidspunktet uansett. 
Tenker foreløpig jeg holder meg til mensterminen siden hun var så usikker, for det kjennes ganske så kjipt å bli satt tilbake når jeg driver å teller utålmodig ned til jeg er forbi "trygge" 12 uker. 

Ellers var det en forferdelig helg. Mine foreldre sine 2 settere stakk av på hardangervidden lørdag morgen, og de ble søkt etter hele lørdagen uten hell, og de måtte til slutt gi opp. Vi hev oss i bilen natt til søndag og min samboer begynte søket med en av hundene våre litt før solen sto opp. Jeg og den andre hunden vår startet i 09-tiden sammen med en haug andre mennesker som hjalp til. Vi fulgte sporet deres i dyp snø i mange timer, men mistet det til slutt. Da var hundene helt ferdige og vi var tom for energi, så vi tok turen tilbake til hytta for å få i oss litt mat. Etter hvert kom resten av gjengen tilbake også, uten observasjon av hundene. 
Litt før solnedgang fikk vi en telefon om at noen hadde plukket opp sporet deres igjen, og min samboer tok turen ut i mørket for å lete litt til. Han var i ferd med å gi opp da han gikk på sporet deres, og fant dem! De hadde surret seg sammen i både hverandre og en stor stein, på en forblåst plass uten ly. Minsten var veldig medtatt og hadde nok ikke klart seg en natt til ute, gamlemor var i relativt fin form. Da han kom hjem igjen med hundene var det både latter og tårer, bursdag, nyttår og julestemning på en gang! ❤️Herfra blir det nok rett ut for å kjøpe GPS halsbånd på mine foreldre, samt ikke mer bruk av langline.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+3:

Da har vi passert 8 uker, og jeg er så lei av kvalmen at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. 
Legen har av en eller annen grunn sagt nei til Afipran, og Postafen gjør lite eller ingenting for meg. Jeg har også begynt å kaste opp. Tidligere var kvalmen bare konstant og lammende, nå er den litt mer svingende, men blir så ille at jeg akutt kaster opp. Gleder meg til disse første ukene er over!

Synes det blir vanskeligere og vanskeligere å holde det hemmelig. Venner er vant til at jeg mer enn gjerne tar meg et glass vin når jeg har anledning, så det kommer litt spørsmål og spekulasjoner fra både den ene og den andre kanten. Så det skal bli fint å etter hvert bare kunne si det som det er til alle som måtte spørre.

Jeg hadde en liten blødning i dag tidlig. Fikk først hjertet litt i halsen, men etter jeg fikk tenkt meg litt om og kommet frem til at jeg ikke kjenner smerter eller ubehag annet enn forstoppelse, så tenker jeg det ikke er noe å bry seg så mye med. Det ser så langt ut til å kun være det lille i dag tidlig også, heldigvis. 

De neste ukene blir ganske hektiske, både på jobb og på hjemmefronten med andre prosjekter, så forhåpentligvis flyr de neste ukene forbi i rekordfart.... Det er jo lov å håpe i alle fall! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+4: 

Tiden går sakte, men vi nærmer oss "trygge" 12 uker. Det er deilig. 

I dag skal vi avsløre for svigermor, hennes kjæreste og samboers søster at vi venter barn. Det gleder vi oss veldig til! Vi har kjøpt et krus med bestemor/bestefar/tante på som de skal få pakke opp samtidig, og oppi hvert krus har jeg lagt et lite brev som sier:

"Hei.

Jeg har ikke noe navn enda, men jeg gleder meg til å treffe deg i mai/juni.
Nå er jeg ca 10 uker gammel, og 2,5 cm lang - så vi vet enda ikke om jeg er en gutt eller en jente.
Uansett vet jeg at jeg kommer til å elske deg veldig høy, og at du blir verdens beste bestemor(/bestefar/tante).

Hilsen ditt kommende barnebarn"

Ellers går stressnivået litt opp og ned om dagene. Jeg har noen dager hatt litt gammelt blod på papiret. Jeg har lest om at det normalt sett ikke er noe farlig, men så kommer den lille djevel på skulderen innimellom og lurer på om ikke noe kan ha gått galt uten at jeg har fått det med meg. Og av en eller annen grunn får jeg slike ekle tilbakevendende tanker om at når jeg kommer på TUL om 4 uker så finner de ingenting i livmoren min lenger, og at jeg har hatt en sa uten å ha fått det med meg.
Jeg vet at det sannsynligvis er helt urealistiske tanker, og prøver så godt jeg kan å skifte fokus. Men så detter jeg litt ned i kjelleren igjen fra tid til annen. Vil bare ha første trimester overstått, slik at jeg kan slappe mer av og kose meg med tanken på at vi venter barn.

Ellers har jeg fortsatt både ømme bryster og kvalme, de siste dagene litt mindre enn tidligere, så er jo i grunn takknemlig for det. Selv om masse symptomer for min del har vært både en plage og veldig betryggende. 

Jeg hadde i utgangspunktet trodd at jeg kom til å være helt laidback som gravid, "det som skjer det skjer" liksom. Så der må jeg si jeg har overrasket meg selv litt - hadde aldri trodd at jeg skulle være så stressa og overanalyserende som dette, for det er liksom ikke meg. Kanskje jeg hadde skjønt det mer om jeg allerede hadde opplevd å miste, men det har jeg jo heldigvis ikke så langt.
Derfor har vi bestemt oss for at vi nå forteller det til de aller nærmeste og de vi omgås masse med som det begynner å bli vanskelig å skjule kvalmen fra, da vi ikke trives i det hele tatt med å holde det hemmelig, men vi ønsker å vente med å "krigkaste" det til neste UL er overstått og vi har fått bekreftet at alt er ok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mye! Ser ut som vi er ca like langt på vei så det er gøy å følge deg😍 

Har selv vært myyye kvalm, men fått medisiner fra legen nå. Så det er deilig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mummikoppp skrev:

Gratulerer så mye! Ser ut som vi er ca like langt på vei så det er gøy å følge deg😍 

Har selv vært myyye kvalm, men fått medisiner fra legen nå. Så det er deilig! 

Tusen takk! ❤️ 
Så morro, da skal jeg rett inn å følge deg også! 😄 (Edit: ser ut som du ikke har graviddagbok? Hehe. Men ser du er aktiv i skravletråden, kanskje jeg skal se mer på den jeg også :) )

Fikk endelig noe kvalmestillende som fungerer tålig greit jeg også, så kan forhåpentligvis begynne å "leve" litt igjen nå! 

Endret av EmKay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+5:

Avsløringen hos svigermor gikk kjempebra, og det ble selvsagt en del gledestårer. Dette blir hennes første "ekte" barnebarn, så spenningen er nok ekstra stor. Men vi har bedt dem holde det for seg selv en liten stund til, til neste TUL er gjennomført. 

I går var jeg en tur hos legen og fikk med meg et halvt apotek hjem mot kvalme, forstoppelse og sure oppstøt, pluss nesespray for nesen som tydeligvis er blitt kronisk tett. Kvalmestillende virker å fungere greit, så i dag fikk jeg endelig en brukbar dag på jobb. :) Og godt er det, for med vekterstreiken som pågår ble det plutselig veeeeldig travelt for oss som da må gjøre disse oppgavene selv. Krysser fingrene for at de kommer til enighet, og at alle parter blir fornøyde, for det er jaggu meg en stressende jobb de har (hos oss i alle fall!). 

Hos legen i går fortalte jeg om at jeg har spottet en del gammelt blod, og hun ville ta en blodprøve for sikkerhetsskyld, samt en urinprøve. Urinprøven var heldigvis helt fin, og blodprøvene har jeg ikke fått svar på enda. Gikk av en eller annen grunn helt i kjelleren etter det, for en djevel på skulderen min prøvde å overbevise meg om at blodprøvene kom til å gi svar om at noe ikke er som det skal. Statistisk sett er jo alt helt fint, men sliter veldig med å riste av meg følelsen av at det ikke er det. Gleder meg (og gruer meg) til TUL i slutten av november for å forhåpentligvis få bekreftet at alt står bra til med den lille, og at de ikke finner noen avvik man må se nærmere på. ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.11.2020 den 19.45, EmKay skrev:

Tusen takk! ❤️ 
Så morro, da skal jeg rett inn å følge deg også! 😄 (Edit: ser ut som du ikke har graviddagbok? Hehe. Men ser du er aktiv i skravletråden, kanskje jeg skal se mer på den jeg også :) )

Fikk endelig noe kvalmestillende som fungerer tålig greit jeg også, så kan forhåpentligvis begynne å "leve" litt igjen nå! 

Nei jeg har ikke dagbok dessverre. Klarer liksom aldri å følge opp skrivingen🙊  Så bra at du har fått kvalmestillende. Håper det hjelper. Selv er jeg fremdeles kvalm, men aner kanskje en bedring nå som jeg nærmer meg uke 12. Håper på det🤞🤞 

Fikk selv tilbake en NIPT test som vi har tatt og den viste en frisk liten gutt 💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...