Gå til innhold

Ny på treningssenter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har for første gang meldt meg inn på treningssenter. Vil gjerne ned 20 kg så tenkte det var et bra sted å starte.

Så til spørsmålet mitt. Sikkert et veldig dumt spørsmål, men hvordan fungerer det på et treningssenter? Tenker det er tredemølle jeg vil bruke i starten. 

Er det da bare å trykke på en start knapp så er det i gang?

Beklager om dette er veldig dumme spørsmål, takknemlig for svar hvertfall:)

Anonymkode: 353b8...46d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klappe: for et bra initiativ.

De fleste senter har instruktører som gjerne viser deg litt rundt og viser hvordan ting fungerer hvis du spør :) 

Tredemøllene pleier å ha en start / play knapp, og piler opp og ned som man justerer farten med. Bare husk å ikke stå på selve tredemøllen, men på "kanten" ved siden av løpebåndet når du starter den. Så du vet du får justert riktig fart før du begynner å gå eller jogge på selve båndet :)

Anonymkode: 91e65...944

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke dumt spørsmål :)

Finn en mølle, trykk start eller quick start. De vil starte rolig. Normal kjapp gange er 6 kmt, så kanskje legg deg på 5 kmt i starten. Gjerne 1% helning, 0% som mølla er på er egentlig slak nedoverbakke.

Når du skal stoppe, så må du være klar over at noen møller stopper helt opp svært brått, mens andre går sakte ned. Ville ha stått på kanten av mølla når du stopper første gang så du ser hva som skjer. 

Anonymkode: f0595...839

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...