Gå til innhold

Er rød strikkekjole til hverdagsbruk kjerring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei vet ikke.. Jeg liker hverdagskjoler men prøver å unngå å kle meg likt mamma på 68 som liker teater og rødvin. Er bare 32 år og har sliter litt med å finne plassen min stilmessig mellom trendy ungdomsjente og godt voksen kulturdame. 

Anonymkode: 21dcd...29b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er svært få plagg som er kjerring i seg selv. Det kommer an på passform og hva man kombinerer plaggene med. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.zalando.no/edc-by-esprit-dress-strikket-kjole-red-ed121c0st-g13.html

Her er den aktuelle kjolen. Har ikke bestemt meg for rød, bordeaux eller terracotta. Den er ganske formløs i seg selv og jeg tenker å kombinere det med svarte strømpebukser og røffe støvler (ikke høye støvletter.)

Anonymkode: 21dcd...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei vet ikke.. Jeg liker hverdagskjoler men prøver å unngå å kle meg likt mamma på 68 som liker teater og rødvin. Er bare 32 år og har sliter litt med å finne plassen min stilmessig mellom trendy ungdomsjente og godt voksen kulturdame. 

Anonymkode: 21dcd...29b

Mamma kler seg antageligvis i stramme bukser og løs tunika?

Jeg er på samme alder, og jeg ser på damer som Victoria Backham og Rosie Huntington-Whiteley for stiltips. 

Anonymkode: d48ae...7a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

https://www.zalando.no/edc-by-esprit-dress-strikket-kjole-red-ed121c0st-g13.html

Her er den aktuelle kjolen. Har ikke bestemt meg for rød, bordeaux eller terracotta. Den er ganske formløs i seg selv og jeg tenker å kombinere det med svarte strømpebukser og røffe støvler (ikke høye støvletter.)

Anonymkode: 21dcd...29b

Jeg ser få «trendy ungdomsjenter» eller godt voksne kulturdamer som kler seg slik, så sånn sett treffer du spikeren på hodet.

For å være brutalt ærlig assosierer jeg slike kjoler med moten i ca. 2008-2010, lavt budsjett og damer som egentlig ikke er så opptatt av klær.

Synes også at dette er en type kjole som bare kler noen helt få kroppstyper (epleform med slanke bein). Du bør gå for det som er din egen stil, men ettersom du spør hva vi synes svarer jeg ærlig.

Hilsen dame på 31 

Anonymkode: 7eb6c...d57

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser få «trendy ungdomsjenter» eller godt voksne kulturdamer som kler seg slik, så sånn sett treffer du spikeren på hodet.

For å være brutalt ærlig assosierer jeg slike kjoler med moten i ca. 2008-2010, lavt budsjett og damer som egentlig ikke er så opptatt av klær.

Synes også at dette er en type kjole som bare kler noen helt få kroppstyper (epleform med slanke bein). Du bør gå for det som er din egen stil, men ettersom du spør hva vi synes svarer jeg ærlig.

Hilsen dame på 31 

Anonymkode: 7eb6c...d57

Ikke TS, men du kunne jo kanskje ha kommet med et forslag til hva du synes ville ha vært en fin hverdagskjole? :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Roci skrev:

Ikke TS, men du kunne jo kanskje ha kommet med et forslag til hva du synes ville ha vært en fin hverdagskjole? :)

Det kunne jeg ha gjort, men da må jeg vite mer om kroppstypen og stilen til TS. Ut fra det hun skriver virker det ikke som hun er mer bevisst på hva hun ikke liker enn hva hun faktisk liker. Det gjør det litt vanskelig å treffe godt med anbefalinger.

Mitt tips til TS er rett og slett å bruke litt tid på å finne ut hva hun kler og hva hun liker, da er det mye enklere å shoppe. 😊

Anonymkode: 7eb6c...d57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mange går i lignende type klær uavhengig av alder for tiden, jeg, men at de er stylet ganske forskjellig (noen ganger helt likt også, faktisk, når jeg ser elever fra vgs og damer på rundt 60 bakfra).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et plagg i seg selv er aldri kjerring. 

Drit i om det er in eller trendy. Ser det fint ut på deg, og føler du deg komfortabel i det? Da er det et bra antrekk for deg. Punktum. Samma om en fremmed person på gaten tenker "Herreguuud, sååå 2008, liksom..". 

Sånne løse strikkekjoler ser ikke bra ut på min kropp, det blir helt feil i forhold til min fasong. Men en veldig kles-interessert kollega, med helt annen fasong enn meg, går mye i det. Hun kombinerer gjerne med litt tøffere støvletter, statement-øreringer, o.l. Hun ser ikke kjerring ut i det hele tatt, ei heller er hun teater-kunstner-type ;)

Anonymkode: f2c88...fda

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser få «trendy ungdomsjenter» eller godt voksne kulturdamer som kler seg slik, så sånn sett treffer du spikeren på hodet.

For å være brutalt ærlig assosierer jeg slike kjoler med moten i ca. 2008-2010, lavt budsjett og damer som egentlig ikke er så opptatt av klær.

Synes også at dette er en type kjole som bare kler noen helt få kroppstyper (epleform med slanke bein). Du bør gå for det som er din egen stil, men ettersom du spør hva vi synes svarer jeg ærlig.

Hilsen dame på 31 

Anonymkode: 7eb6c...d57

Hehe jeg setter pris på ærlighet og du treffer faktisk godt på flere ting. Både at jeg ikke er så interessert i klær og at jeg har epleform. Beina og kragebein/skulderområdet er det jeg vil fremheve siden alle kose- og mammakiloene legger seg rett på midten. Bukser er et sant mareritt å finne da jeg er kort og slank i beina og bred på midten.

Hjemme går jeg i arbeidstøy, ullundertøy og turklær men skal snart tilbake på jobb etter permisjon og leter etter noe nytt og enkelt å ha på meg innendørs. 

Anonymkode: 21dcd...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser få «trendy ungdomsjenter» eller godt voksne kulturdamer som kler seg slik, så sånn sett treffer du spikeren på hodet.

For å være brutalt ærlig assosierer jeg slike kjoler med moten i ca. 2008-2010, lavt budsjett og damer som egentlig ikke er så opptatt av klær.

Synes også at dette er en type kjole som bare kler noen helt få kroppstyper (epleform med slanke bein). Du bør gå for det som er din egen stil, men ettersom du spør hva vi synes svarer jeg ærlig.

Hilsen dame på 31 

Anonymkode: 7eb6c...d57

Dette er virkelig ikke en kjole for kvinner med epleform!

Anonymkode: 44a9a...cd3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Epleform skal definitivt ikke inn i denne kjolen! Har tilgode å generelt se kvinner med epleform i en pen, prisvennlig kjole. Du vil kle bukse og overdel langt bedre, eventuelt skjørt og tunika som fremhever skulder- og brystpartiet.

Anonymkode: cdd1f...35b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den var fin. Fin til svart nylon og støvletter. Kan også fint kombineres med blazer eller ullgenser over. Kan pyntes opp med øredobber og smykke. Men jeg likte ikke rød så godt. Det forbinder jeg mye med jul. Synes den var finest i lilla, grå, brun og beige. 

Nå vet jeg ikke hvordan du ser ut, men slike kjoler er nok peneste på de som er slank. Kan ha litt rumpe, men ikke utovermage. Det synes veldig godt! Har man bare bittelitt muffin-mage så kan det fungere med en ullgenser over som dekker over den lille valken. Men det blir jo også varmt. Til de som er litt mer fyldig er det finere med draperinger. 

Anonymkode: 0ee62...4c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

https://www.zalando.no/king-louie-emmy-dress-monterey-kjole-black-kl221c0ch-m11.html

https://www.zalando.no/jdy-jdyamanda-belt-dress-kjole-ponderosa-pine-jy121c0fx-m11.html

https://www.zalando.no/vero-moda-vmhoney-pleated-dress-kjole-rose-brown-ve121s05h-j12.html

https://www.zalando.no/jdy-jdylion-layer-dress-kjole-black-jy121c0f6-q11.html

Hva med noe slikt? Jeg vil egentlig anbefale deg å prøve på i butikker. Ta med en venninne, søster eller noe som er ærlig. Når det gjelder kjoler med knyting rundt midjen, så kan man på noen typer selv velge om den skal knytes rett i midjen eller litt over midjen. Jeg kler f.eks best å ha knyting litt over midjen, ellers blir fokuset på magen. 

Anonymkode: 0ee62...4c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2020 den 23.03, AnonymBruker skrev:

https://www.zalando.no/edc-by-esprit-dress-strikket-kjole-red-ed121c0st-g13.html

Her er den aktuelle kjolen. Har ikke bestemt meg for rød, bordeaux eller terracotta. Den er ganske formløs i seg selv og jeg tenker å kombinere det med svarte strømpebukser og røffe støvler (ikke høye støvletter.)

Anonymkode: 21dcd...29b

Tja, jeg er 58 år og kunne kledd meg akkurat sånn (+ tynne svarte strømpebukser)  Så det betyr sikkert at sett ut fra din alder så er dette en skikkelig kjerringkjole 😄

Anonymkode: 04d11...1d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var veldig likt noe fru Leppestiftkjole-Jensen ville gått med. 

Anonymkode: 4e505...947

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her som sier at det ikke er plagget, men stilen som definerer om det blir kjerringpreg.

Som epleformet selv vil jeg fraråde TS på det sterkeste å kjøpe denne kjolen. Det er få ting som passer dårligere enn denne typen kjoler når man har epleform. Som regel er ikke kjoler noe heldig valg, og i alle fall ikke formløse "genserkjoler" med rund hals. V-hals og omslagskjole er som regel et heldigere valg. Todelte antrekk eller lag på lag kan ofte også være bedre enn en avslørende kjole. 

Anonymkode: 206b8...e63

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...