Gå til innhold

Hvordan gå frem.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en kompis som er med i en turgruppe jeg og noen venner har startet. Inviterte han på øl i byen i går. Dvs jeg sa jeg skal gjøre noen ærend i byen kan gi beskjed etterpå om du vil ta en øl. Det ville han. Jeg sendte melding etter ærendene, fikk svar 40 min etterpå om det fortsatt passet. Vi tok noen øl og før han skulle videre. Han sa dette må vi gjøre igjen. Hm, kan være han ser på meg som en venn det vet jeg ikke. Bor ikke langt i fra meg. Kunne invitert han hjem på øl men tenke det blir litt litt rart. Forslag til ha jeg kan gjøre? Hvordan jeg kan gå frem? 

Anonymkode: b2e99...c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved å sende han en melding til?

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, Ensom Stjerne skrev:

Ved å sende han en melding til?

Hva skal jeg si?

Skrevet (endret)

Er virkelig ikke viktig med formeringen din. Enten er han interessert eller så er han ikke. En setning vil ikke avgjøre noe.

Var hyggelig med øl, vil du ikke ta en tur innom meg da så kan vi gjenta det

Eller så kan du invitere han på tur et sted i nærheten av deg, og få han med deg inn etterpå. Si du har noen øl, spør om han vil ha.

Endret av Sykkelkopp
  • Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Sykkelkopp skrev:

Er virkelig ikke viktig med formeringen din. Enten er han interessert eller så er han ikke. En setning vil ikke avgjøre noe.

Var hyggelig med øl, vil du ikke ta en tur innom meg da så kan vi gjenta det

Eller så kan du invitere han på tur et sted i nærheten av deg, og få han med deg inn etterpå. Si du har noen øl, spør om han vil ha.

Hørtes greit ut det. Får legge det til en helg kanskje. Greit å ikke være rett på siden jeg vil se han igjen i turgruppa. 

Skrevet

I løpet av "noen" øl burde stemningen egentlig ha vært sånn at du kunne fått formidlet at din interesse er mer enn vennskapelig.  Hvis du er kvinne, er det ikke helt samme faren for at du har satt deg i vennesonen. En mann vil stort sett gi deg en seksuell eller romantisk sjanse, uansett hvor uinteressert du virket ved første møte. 

Anonymkode: ba52a...6a1

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I løpet av "noen" øl burde stemningen egentlig ha vært sånn at du kunne fått formidlet at din interesse er mer enn vennskapelig.  Hvis du er kvinne, er det ikke helt samme faren for at du har satt deg i vennesonen. En mann vil stort sett gi deg en seksuell eller romantisk sjanse, uansett hvor uinteressert du virket ved første møte. 

Det er en venn i utgangspunktet. Han hadde en avtale med et par kompiser etterpå ellers hadde jeg spurt om ta en øl et annet sted. Han avsluttet med å si dette må vi gjøre igjen. Men føler jeg ikke vet hvor jeg har han og hvor lenge jeg bør vente før jeg tar kontakt igjen.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men føler jeg ikke vet hvor jeg har han

Hvordan tror du dette kan løses, uten at du bruker barneskolemetoden, og får noen andre til å fiske? På et tidspunkt må du vise deg sårbar, og enten si at du liker ham, og kunne gjerne tenke deg å bli kjent som mer enn venner. Eller at du ber ham ut, og kaller det en date, klart og tydelig. 

Hinting og sirkling rundt grøten, vil ikke bringe deg noen steder. Du risikerer en avvisning, men er du voksen nok, så trenger det ikke ødelegge vennskapet, eller dynamikken i gruppa. 

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan tror du dette kan løses, uten at du bruker barneskolemetoden, og får noen andre til å fiske? På et tidspunkt må du vise deg sårbar, og enten si at du liker ham, og kunne gjerne tenke deg å bli kjent som mer enn venner. Eller at du ber ham ut, og kaller det en date, klart og tydelig. 

Hinting og sirkling rundt grøten, vil ikke bringe deg noen steder. Du risikerer en avvisning, men er du voksen nok, så trenger det ikke ødelegge vennskapet, eller dynamikken i gruppa. 

Takk for tips, men vil helst det skal gå naturlig vi er begge godt over 30. Får se om jeg inviterer  han hjem på en øl. Ellers blir det vel tur

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg si?

Si det du vil. Hva føler du?

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, Ensom Stjerne skrev:

Si det du vil. Hva føler du?

Kjenne det er noe som kan utvikle seg

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjenne det er noe som kan utvikle seg

Da bør du si det.

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Ensom Stjerne skrev:

Da bør du si det.

Sier ikke det direkte til han utenvidere

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Gjør som du vil.

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt greit.

"Hei, var kjekt å ta en øl med deg forleden. Lyst til å gjenta? ;)"

Så er det bare å flørte.

Anonymkode: 33d61...9b0

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du vil at det skal skje "naturlig", bare at det betyr at han må ta initiativet,  eller at det skal skje et under? 

Det naturlige i mine øyne, er at du, som er den som vil komme videre her, også tar initiativ til at det skal skje noe. 

Se på det som selvutvikling. Å bli kvitt redsel og feighet, og lære seg direkte tale, vil gagne deg både i privat og jobbsammenheng.  

Skrevet

Ta en øl er veldig opplagt dating da. Veldig oppbrukt, synes jeg. Siden dere begge liker å gå tur så be han med på tur. Det er helt ufarlig. Plukk ut en fin plass og spør han "Har du vært på Fjelltoppen?" Svarer han Nei, så sier du "Åhh det er så nydelig (utsikt) der. Du MÅ bare opp dit! Tenkte å ta en tur igjen en dag. Du kan gjerne bli med hvis du vil? Hva med søndag?" Svarer han Ja så sier du "Har hørt det er så nydelig (utsikt) der! Kan vi gå dit sammen en dag?" Enkelt penkelt. Er han intr. så blir det tur....

Anonymkode: dff7f...4b7

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Ta en øl er veldig opplagt dating da. Veldig oppbrukt, synes jeg. Siden dere begge liker å gå tur så be han med på tur. Det er helt ufarlig. Plukk ut en fin plass og spør han "Har du vært på Fjelltoppen?" Svarer han Nei, så sier du "Åhh det er så nydelig (utsikt) der. Du MÅ bare opp dit! Tenkte å ta en tur igjen en dag. Du kan gjerne bli med hvis du vil? Hva med søndag?" Svarer han Ja så sier du "Har hørt det er så nydelig (utsikt) der! Kan vi gå dit sammen en dag?" Enkelt penkelt. Er han intr. så blir det tur....

Joda, men nå var jo meningen at hun ikke skulle være for vennskapelig.

Anonymkode: 33d61...9b0

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei og atter nei. Hvis jeg var denne fyren, som var i samme vennegjengen som henne, så hadde jeg aldri tolket det som som noe mer enn en vennehandling. Til og med klining og puling kan gjøres mellom venner!  Det eneste som hadde virket 100% på meg var at hun brukte ordene sine, og sa at hun likte meg som mer enn en kompis.  

Hva hadde skjedd i ditt tilfelle, hvis de gikk på tur, snakket om løst og fast i fire timer, men ingen av dem kom inn på temaet romantisk interesse, eller tok initiativ til å åpne seg?  Du har bare flyttet problemet ut i terrenget.  

• Liker 1
Skrevet
På 21.9.2020 den 18.00, AnonymBruker skrev:

Så du vil at det skal skje "naturlig", bare at det betyr at han må ta initiativet,  eller at det skal skje et under? 

Det naturlige i mine øyne, er at du, som er den som vil komme videre her, også tar initiativ til at det skal skje noe. 

Se på det som selvutvikling. Å bli kvitt redsel og feighet, og lære seg direkte tale, vil gagne deg både i privat og jobbsammenheng.  

Vel tenkte at har vi litt tid så går det an å flørte litt å se hvilken retning det gpr😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...