AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 Jeg hater virkelig denne nye trenden i liberal feminisme som handler om at "menn må inkluderes og vi kjemper for menn også". Det gir så utrolig lite mening å kjempe for undertrykkernes sak! Den liberale feminismen er helt utvannet og prøver å få diskriminerende patriarkalske tradisjoner til å virke som et "valg" og å velge akkurat hva menn foreventer av deg gjør deg til en "empowered woman". Nei, vi må gjøre opprør og gjøre hva menn IKKE vil at vi skal gjøre. Det menn blir opprørt over er hvis man som kvinne eksisterer uten å gjøre han kåt. Det gjør ham rasende. Sør koreanske feminister gjør det riktig!! https://www.scmp.com/news/asia/east-asia/article/3041058/why-south-korean-women-are-turning-their-backs-sex-marriage-and Anonymkode: 8c88a...b30
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 Fordi kvinnefrigjøring inkluderer menn, i og med at kvinnefrigjøring handler om å frigjøre kvinner fra menn. Anonymkode: a96d0...5f7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #3 Skrevet 20. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordi kvinnefrigjøring inkluderer menn, i og med at kvinnefrigjøring handler om å frigjøre kvinner fra menn. Anonymkode: a96d0...5f7 Det der skjønte jeg ikke. Anonymkode: 5a6a0...5a5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #4 Skrevet 20. september 2020 ...wow... Ellers går det bra? Anonymkode: 01a99...0fe
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #5 Skrevet 20. september 2020 Det er enkelte som føler de må inkludere alt de er for i favorittideologien sin. Det er også derfor enkelte insisterer på at du ikke kan være feminist uten å også være antirasist og kjempe for transseksuelle også. Anonymkode: 9d372...eca
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #6 Skrevet 20. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det der skjønte jeg ikke. Anonymkode: 5a6a0...5a5 Kvinnefrigjøring handler om å frigjøre kvinner fra menn. Altså er menn inkludert i kvinnefrigjøringen. Uten menn ville det aldri vært noe behov for kvinnefrigjøring. Anonymkode: a96d0...5f7
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #7 Skrevet 20. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi kvinnefrigjøring inkluderer menn, i og med at kvinnefrigjøring handler om å frigjøre kvinner fra menn. Dette er ikke for å være frekk. Men jeg har sett et par damer på youtube som hadde lignende meninger, og de var alle meget lesbiske. Jeg bare lurer på om "lesbiske" feminister har en mer seperatistisk feministisk tankegang? Kan dette stemme med din legning/tankegang? Anonymkode: d884a...2b7
herzeleid Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hater virkelig denne nye trenden i liberal feminisme som handler om at "menn må inkluderes og vi kjemper for menn også". Det gir så utrolig lite mening å kjempe for undertrykkernes sak! Den liberale feminismen er helt utvannet og prøver å få diskriminerende patriarkalske tradisjoner til å virke som et "valg" og å velge akkurat hva menn foreventer av deg gjør deg til en "empowered woman". Nei, vi må gjøre opprør og gjøre hva menn IKKE vil at vi skal gjøre. Det menn blir opprørt over er hvis man som kvinne eksisterer uten å gjøre han kåt. Det gjør ham rasende. Sør koreanske feminister gjør det riktig!! https://www.scmp.com/news/asia/east-asia/article/3041058/why-south-korean-women-are-turning-their-backs-sex-marriage-and Anonymkode: 8c88a...b30 Å basere sine valg på hva andre ikke vil en skal gjøre heller enn hva en ønsker selv høres ikke ut som oppskriften på et lykkelig liv. 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #9 Skrevet 21. september 2020 Kanskje feminisme hadde favnet litt bredere dersom det ikke fremstod som en fiendtlig, ekskluderende klubb? For øvrig syns jeg feminisme i sin opprinnelige form ikke er noe negativt. Feminisme i dagens samfunn er en vits og heldigvis er ikke jeg velkommen i klubben. Anonymkode: 27048...aa0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå