Gå til innhold

Katt paralysert i begge frambein


Idaemilie

Anbefalte innlegg

Sitat

 

Hei! 
Jeg har en snart 3 år gammel pus som dessverre er blitt veldig syk. Da vi stod opp idag tidlig så vi pusen ligge rett ut på bakken utenfor. Plutselig løp han til inngangen med en svært spesiell løpestil, der fremre del av kroppen nærmest subba i bakken. Da han kom til inngangen falt han ned på siden og ga et hjerteskjærende mjau. Han var helt slapp der han lå på gulvet. Vi kasta oss rundt og la han i buret før vi kjørte til dyrlegen. Dyrlegen gjorde en undersøkelse og hun sa hun aldri hadde sett noe lignende. Pus var såpass dårlig at dyrlegen ga et forslag om å avlive pus. Ettersom både svelgrefleks og alt annet enn frambein var i god behold, valgte vi å se an et døgn før vi avgjør noe videre. Utfra undersøkelsen dyrlegen gjorde kunne hun kun konstantere at dette var nevrologisk, alle andre tester var negative. Han har heller ingen smerter, men er relativt svak. 
Spørsmålet er om noen har vært borti noe lignende tidligere? 
Dyrlegen mistenkte at pus kanskje har fått i seg musegift, og at symptomene han nå har stammer fra denne giften. Vi så at pus spiste en mus senest igår tidlig. Vi bor på bondegård, men her er det kun rottegift som tydeligvis er nokså forskjellig fra musegift. Etter vi så han igår til morgen, så ingen av han resten av dagen. Vi fjernet også en flått på pus for noen dager siden om det kan ha noe å si. 
 

Jeg setter veldig stor pris på svar, og kunne veldig gjerne tenke meg å finne ut hva som feiler pus... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, så trist å høre! Jeg aner ikke hva det kan være, men jeg vil bare sende deg en stor klem! Krysser fingrer og tær for den lille pusen din ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å vite, men så lenge pus ikke har det vondt så hadde jeg ikke avlivet 😊 Finnes så mange katter som bare har bakben og har det kjempe godt! ❤️❤️ Uff, også er katten din i tillegg så ung! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gir det litt tid og se an så lenge pus ikke går rundt med smerter (noe som dyrelegen har avkreftet og derfor går bra). 

Kos mye og masser+«tøy» området han sliter og se om det hjelper. Ta også kontakt med andre dyrelege. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sagt til dyrlegen at du har fjernet flått fra katten og at sjansen for at den kan ha fått i seg rottegift er der da? Der er nok mer sannsynlig at dyrlegen kan si om dette er symptomer på borreliose eller forgiftning, enn at vi kan det

Anonymkode: ea9eb...ff3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...