2329sophie Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 Jeg går nå på p-pillen Yasiminelle, men har et ønske om å slutte med hormonell prevensjon eller gå på så mild som mulig prevensjon. Grunnen til dette er at jeg har blitt så nedstemt og føler meg ikke som meg selv lenger. Drømmen er å slippe hormoner helt ved hjelp av f.eks appen natural cycles eller lignende. Men jeg vet rett og slett ikke om jeg tør å ta den lille risikoen som er der. Jeg har kjæreste, men ingen av oss er klar for barn. Og ingen av oss er noe særlig glad i kondom. Skal selvfølgelig ta kontakt med lege, men ønsker å høre om andres erfaringer og tips først. Dermed lurer jeg på har du noen tips til mild prevensjon? Eventuelt noen erfaringer å dele om natural cycles, lignende apper eller mild prevensjon?😊
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #2 Skrevet 21. september 2020 Jeg mister sexlyst og får humørsvingninger av all hormonell prevensjon, så det er like greit å droppe denne type prevensjon. Det virker nemlig så godt på meg at det ikke blir sex i det hele tatt 😉 For meg er det bedre at mannen bruker kondom & jeg har min naturlige, sterke sexlyst! Anonymkode: b0c6f...842
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Den beste prevensjonen jeg har prøvd er hormonspiral. Jeg prøvde først kobberspiral, fordi jeg ikke ville ha noen hormoner i det hele tatt, men jeg blødde så mye at kroppen og hodet ble helt koko. Med hormonspiralen kjenner jeg særdeles lite til noe som helst, annet enn litt ømme pupper og mini-PMS rundt mensen (som jeg ikke har lenger). Spiral er et godt alternativ for langtidsprevensjon, så det kommer jo litt an på hvor lenge det er til dere eventuelt ønsker dere barn. Anonymkode: 576a0...0ad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå