Gå til innhold

Hvordan funker dette?

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Ishm skrev:

Var du hos legen først? 

Nei. Her er det mulighet for drop-in. Vi stilte oss i kø, fikk spørsmål om symptomer og svar på HelseNorge ca 24 timer senere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 minutter siden, MorTil2 skrev:

Nei. Her er det mulighet for drop-in. Vi stilte oss i kø, fikk spørsmål om symptomer og svar på HelseNorge ca 24 timer senere.

Hvordan er det med sykemelding da?

Skrevet

Trenger du sykemelding må du ringe til legekontoret ditt i morgen tidlig. 

Skrevet
16 minutter siden, Ishm skrev:

Hvordan er det med sykemelding da?

Egenmelding i første omgang. Tar du testen i morgen, så har du svar kanskje tirsdag. Er den negativ, og du er bedre, kan du gå på jobb onsdag. Da trenger du ikke sykemelding.

Skrevet
36 minutter siden, MorTil2 skrev:

Egenmelding i første omgang. Tar du testen i morgen, så har du svar kanskje tirsdag. Er den negativ, og du er bedre, kan du gå på jobb onsdag. Da trenger du ikke sykemelding.

Får jeg likevel penger?

Skrevet
36 minutter siden, MorTil2 skrev:

Har ikke mer egenmelding igjen, får jeg likevel penger? Eller er jeg nødt til å dra til legen imorgen?

Skrevet
51 minutter siden, Sjokoladerull skrev:

Trenger du sykemelding må du ringe til legekontoret ditt i morgen tidlig. 

Må jeg gå til legekontor i tilegg gå for å teste corona et annet sted?

her står det man ikke kan dra til legekontor ved syemptomer 

Skrevet
52 minutter siden, Ishm skrev:

Må jeg gå til legekontor i tilegg gå for å teste corona et annet sted?

her står det man ikke kan dra til legekontor ved syemptomer 

du må ringe legen og si at du er syk med luftveissymptomer, og så får du høre hva de sier ift oppmøte og evt test. Sannsynligvis vil de ikke ha folk med luftveissymptomer inn på venterommet. Så lenge du ringer første dag du er syk, så kan de datere sykemeldingen til den dagen.

Skrevet
58 minutter siden, Ishm skrev:

Har ikke mer egenmelding igjen, får jeg likevel penger? Eller er jeg nødt til å dra til legen imorgen?

da må du ha sykemelding, og for å få det må du ringe fastlegen din imorgen. 

Skrevet (endret)
12 timer siden, Ishm skrev:

Hos meg (helsevesen) har vi begynt på ny egenmeldingsperiode fra 1. Juli. Sjekk om det gjelder din arbeidsplass også? Hvis du har brukt opp alle så må du ringe legen og høre hva du skap gjøre. Men du skal IKKE møte opp på legekontoret! Ta en test for sikkerhets skyld.

Jeg er forkjølet på 6.dagen nå, korona test er negativ, det går mye forkjølelse nå også.

Endret av IdaC
  • Opprett ny...