Gå til innhold

Kaninene må reddes!! Hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, jeg har litt av en problemstilling her. Naboen har et svært inngjerda område med masse kaniner. Han gir dem alt for lite mat, det er dårlige sanitære forhold, og det er alt for mange på stedet. Jeg snek meg bort dit i mens han var på jobb, og tok med meg noen hjem for å legge ut på finn. Men av ulike grunner var det mange som ønsket å returnere dem. Jeg kan ikke lage hull i gjerdet, og slippe de ut, fordi den andre naboen min dyrker masse grønnsaker. Er redd for å ringe mattilsynet, for da er det en sjanse for at alle blir avlivet. Jeg kan alltids dra på felleskjøpet, og gi de en sekk med høy i ny og ne. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Noen tips?

Anonymkode: ea7ce...d7d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du melder til mattilsynet selvfølgelig. Å frem til de har vært der så kan du faktisk ikke gjøre noe som bedrer forholdene, mattilsynet må SE hvordan det faktisk er der. 

Hvis du klipper hull i gjerdet og slipper dem løs så begår du faunakriminalitet, det er strengt forbudt å sette ut kaniner. 

det at du har tatt med deg kaniner for å omplassere er ULOVELIG. Du kan bli anmeldt og straffet, det er som å stjele andre ting fra naboen.

har du prøvd å snakke med naboen? 

Anonymkode: 059b1...107

Skrevet

Legger du samme innlegg på kvinneguiden som på facebook??? 😂 kontakt kaninkyndige folk og få deres mening. Ikke stjel kaniner fra naboen.....

Anonymkode: c8782...0a0

Skrevet

Mattilsynet er dessverre de eneste som egentlig kan gjøre noe. Kan du ikke kontakte en dyreorganisasjon i området?

Anonymkode: ebd0d...610

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...