AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #1 Skrevet 20. september 2020 (endret) Har gått 2 mnd på Ritalin og fungert bra frem til nå. Har hatt lite bivirkning, kun litt vondt i hodet, litt økt angst da jeg trappet opp. Og økt sosial angst. Nå har jeg gått 3-4 uker og følt dette har hjulpet veldig på min adhd (ADD). Men har merket at jeg har fått økt skjelving. Har mindre tankekjør og bedre konsentrasjons evner. Men syns denne kroppslige skjelvinger plager meg litt. Samt at jeg har fått mer sosial angst. Også følt meg litt nedstemt etter inntak av medisin. Ikke den oppløftende virkningen jeg hadde i begynnelsen. Jeg har kuttet ned på kaffe inntaket, har tenkt dette kan være en årsak. Har også stått på cipralex som jeg har trappet ned. Kanskje dette er årsaken og. Som sagt så føler jeg meg litt nedstemt og trist av diverse hendelser som har skjedd tidligere i livet mitt. Føler meg veldig ensom. Er dette en kjent bivirkning på Ritalin? Når begynte angsten og avta? Og hvor mange uker og måneder gikk det før dere følte dere bedre? Anonymkode: 2ab44...671 Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod. Endret 20. september 2020 av Perelandra
Perelandra Skrevet 20. september 2020 #2 Skrevet 20. september 2020 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner. Perelandra, mod.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #3 Skrevet 20. september 2020 Økt angst er en bivirkning av ritalin. For bedre konsentrasjon så er angsten prisen å betale. Skjelvinger kan være at du har for høy dose, trappet opp for fort, ujevnt forbruk etc. Anonymkode: 37529...192
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #4 Skrevet 21. september 2020 (endret) Oppdatering i fra meg i dag (TS) Leste om ei som hadde lignende erfaring på et annet forum. I dag har jeg kuttet ned på kaffen til bare en halv kopp. Jeg har også drukket mye vann de siste dagene. Og spist godt før og etter trening. Føler meg bedre i dag. Mindre kaldsvetting, er roligere, mindre angst. Føler meg mer som normal igjen Ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner, og innhold med opphavsrett. Perelandra, mod. Anonymkode: 2ab44...671 Endret 21. september 2020 av Perelandra
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #5 Skrevet 21. september 2020 Hvorfor trappe ned på cipralex, som er angstdempende, samtidig som du tar Ritalin som øker angsten? Ta aldri ritalin på tom mage, da kan man bli kjempeskjelven. Om dette blir et vedvarende problem, så finnes det andre adhd medisiner. Anonymkode: b1e88...e73
Maestro Skrevet 21. september 2020 #6 Skrevet 21. september 2020 Hadde samma greia da jeg gikk pp Ritalin.
Perelandra Skrevet 21. september 2020 #7 Skrevet 21. september 2020 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering av medisiner, innhold med opphavsrett og svar til dette. Perelandra, mod.
Gjest glowmustgoon Skrevet 21. september 2020 #8 Skrevet 21. september 2020 Si det til legen, så får du kanskje trappet ned
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå