Gå til innhold

Opptatt av døden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter at jeg mista en av foreldrene mine har jeg blitt så opptatt av døden. Jeg leser alt jeg kommer over om døden og hva som skjer med oss etter vi dør. Da mest om det som konkret skjer med kroppen.

Jeg har også sittet i timevis og sett på bilder av døde mennesker, slike de tok i gamle dager post mortem. Om jeg er veldig lei meg en dag, finner jeg slike bilder. Om det er for å hindre min egen sorg skal komme for mye fram, eller hva det er vet jeg ikke. 

I det siste har jeg også sett mye på you tube, bilde og dødsårsak av kjendiser som har dødd. 

Jeg føler jeg nesten tar til og bli smårar at jeg lever i min egen verden der disse bildene "trøster meg" eller noe. Er det noen som har opplevd det samme??? Jeg prøver og ikke se så ofte på de, men så plutselig sitter jeg i timevis igjen. 

Min foreldre dødde brått, så det var ikke noe venta dødsfall. Jeg har ikke så mange jeg kan snakke med ang sorgen. 

Anonymkode: c0c4b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Døden har mange ansikter...

-Er ikke noe å  " grave seg ned i ". 

Heller tenke på alt det gode dere hadde sammen, de gode minnene.

Vet det er lett å si, -men mener det vel.

Se på gode bilder, -fra når dere var glade ..? -Alt var bra, i gode dager...

https://nhi.no/psykisk-helse/psykiske-lidelser/sorgreaksjon/

Vet det er tungt å miste noen man elsker, -det er ikke lett.

Jeg liker denne setningen:

Sorg er prisen for kjærlighet. ...

Ønsker deg vel.

( Edit: Det er ingen "fasit" og det er ingen "feil".  men om du blir i sorgen for lenge, uten å kunne gå videre bør du muligens vurdere å få hjel til å komme videre ? ( Se linken )).

a.

 

Endret av Sliten&kjørt52
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske normalt å bli opptatt av døden når noen i nærrelasjon dør. Jeg mistet selv et familiemedlem som sto meg nær for noen uker siden. Jeg leste kjempe mye om døden. Om hva som skjer med kroppen, dødsøyeblikket og ting mellom himmel og jord som andre har opplevd. 

Det er ikke rart at man lurer på masse spm. Noen ganger kan det være godt å lese litt og finne sine "egne" svar på ting mellom himmel og jord. For meg hjalp det å lese litt og lære hva som skjer. Bare pass på å ikke grave deg selv for mye ned i dette og pass på deg selv ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Sliten&kjørt52 skrev:

Døden har mange ansikter...

-Er ikke noe å  " grave seg ned i ". 

Heller tenke på alt det gode dere hadde sammen, de gode minnene.

Vet det er lett å si, -men mener det vel.

Se på gode bilder, -fra når dere var glade ..? -Alt var bra, i gode dager...

https://nhi.no/psykisk-helse/psykiske-lidelser/sorgreaksjon/

Vet det er tungt å miste noen man elsker, -det er ikke lett.

Jeg liker denne setningen:

Sorg er prisen for kjærlighet. ...

Ønsker deg vel.

( Edit: Det er ingen "fasit" og det er ingen "feil".  men om du blir i sorgen for lenge, uten å kunne gå videre bør du muligens vurdere å få hjel til å komme videre ? ( Se linken )).

a.

 

Ts  her:ja det var en fin setning, den skal jeg ta med meg, takk.

Anonymkode: c0c4b...5c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Traktorlesba96 skrev:

Det er ganske normalt å bli opptatt av døden når noen i nærrelasjon dør. Jeg mistet selv et familiemedlem som sto meg nær for noen uker siden. Jeg leste kjempe mye om døden. Om hva som skjer med kroppen, dødsøyeblikket og ting mellom himmel og jord som andre har opplevd. 

Det er ikke rart at man lurer på masse spm. Noen ganger kan det være godt å lese litt og finne sine "egne" svar på ting mellom himmel og jord. For meg hjalp det å lese litt og lære hva som skjer. Bare pass på å ikke grave deg selv for mye ned i dette og pass på deg selv ❤️ 

Godt å høre at min ikke er blitt helt gal. Ja man må nok finne sine egne svar, fordi ingen kan gi oss noe fasit svar på hva som skjer etter døden. Må nok få fokus litt over på minner istede.Takk

Anonymkode: c0c4b...5c2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bære sorgen, men jeg synes likevel at du burde snakke med noen. Hvis du ikke har noen nær deg som du kan bruke som samtalepartner, så snakk med fastlegen din og få en henvisning til psykolog. Det kan være en lettelse å ha noen å dele tankene sine med.

 

Anonymkode: 5bc36...f60

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
På 20.9.2020 den 3.04, AnonymBruker skrev:

Etter at jeg mista en av foreldrene mine har jeg blitt så opptatt av døden. Jeg leser alt jeg kommer over om døden og hva som skjer med oss etter vi dør. Da mest om det som konkret skjer med kroppen.

Jeg har også sittet i timevis og sett på bilder av døde mennesker, slike de tok i gamle dager post mortem. Om jeg er veldig lei meg en dag, finner jeg slike bilder. Om det er for å hindre min egen sorg skal komme for mye fram, eller hva det er vet jeg ikke. 

I det siste har jeg også sett mye på you tube, bilde og dødsårsak av kjendiser som har dødd. 

Jeg føler jeg nesten tar til og bli smårar at jeg lever i min egen verden der disse bildene "trøster meg" eller noe. Er det noen som har opplevd det samme??? Jeg prøver og ikke se så ofte på de, men så plutselig sitter jeg i timevis igjen. 

Min foreldre dødde brått, så det var ikke noe venta dødsfall. Jeg har ikke så mange jeg kan snakke med ang sorgen. 

Anonymkode: c0c4b...5c2

Ja, jeg er helt lik. Etter at jeg mista mammaen min, så tenker jeg på døden hver dag. Googler bilder av døde mennesker, zoomer inn på de. Tenker på hvordan det er å være død, er selv redd for å dø og for at mine barn skal dø. Alle er vel det, men hos meg har det gått over til å bli sykelig redd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...