Gå til innhold

Lei av systemet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg trenger råd for hvordan jeg skal håndtere å innrette meg systemet. I flere jobber jeg har hatt snakkes det fint om regelverk og hvordan man ønsker ting. Men så følges det ikke opp. Og sier man ifra så braker helvete løs. Nå har jeg lært meg å la være å si ifra, fordi jeg ser at ledere ikke evner å ordne det de skal. Jeg skal ikke si at jeg har oversikt over alt det leder har, men det gjelder små, små endringer som ikke blir gjort, men som kunne hatt stor betydning for hverdagen til mange ansatte. Hvordan takler dere andre systemkritikere å jobbe for bedrifter hvor alt er spill for galleriet? Jeg provoseres sånn av at det skal finnes rammer å forholde seg til, men når det kommer til stykket så er det ikke slik det fungerer i det hele tatt. Da føles det meningsløst å bruke energi på å gjøre en god jobb. Er løsningen å bli sin egen sjef? Drive eget foretak?

Anonymkode: 0e25d...6dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig så høres du ut som en veldig vanskelig ansatt, om du (som en del gjør) sliter med å jobbe innenfor noen andres system og ikke ha særlig kontroll over egen hverdag så må du nesten komme deg til en mer uavhengig stilling eller rett å slett bare drive noe selv. Eventuelt så kan du lære deg at sjefer ikke er roboter og mest sannsynlig så får du aldri et perfekt utført system som også er designet som du vil det.

Anonymkode: c55c7...2d8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt ærlig så høres du ut som en veldig vanskelig ansatt, om du (som en del gjør) sliter med å jobbe innenfor noen andres system og ikke ha særlig kontroll over egen hverdag så må du nesten komme deg til en mer uavhengig stilling eller rett å slett bare drive noe selv. Eventuelt så kan du lære deg at sjefer ikke er roboter og mest sannsynlig så får du aldri et perfekt utført system som også er designet som du vil det.

Anonymkode: c55c7...2d8

Jeg har ikke problemer med å jobbe i et system. Men jeg sliter når de som leder ikke gjør som deres eget system sier. Da vet jeg ikke lenger hva jeg skal forholde meg til siden regler ikke er regler lenger, men "vi gjør som det passer oss når det passer oss, og når det gjelder deg gjelder helt andre regler". 

Jeg kan nok helt riktig bli oppfattet som en vanskelig ansatt, muligens fordi jeg er for engasjert, for opptatt av å gjøre en god jobb, og for opptatt av likebehandling blant ansatte. Nå begynner jeg å lure på om jeg har vært naiv hele tiden, og at jeg bruker krefter på helt feile ting. 

Anonymkode: 0e25d...6dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...