AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Skrevet 19. september 2020 Jeg ble ferdig med bachelorgraden min i fjor og startet nettopp på en master (sivilingeniør) nå i høst. Føler bare jeg må få ut litt stress og frustrasjon her, og samtidig kanskje høre om flere er enige eller om noen har tips å komme med.. Var så klart forberedt på at en mastergrad kom til å bli enda mer jobb og enda mer slitsomt enn en bachelor, men er det bare jeg som føler det er litt ekstra hardt nå pgs korona? Jeg har bare 1 fysisk forelesning på universitetet i uken, mens resten er på zoom, samtidig som 90% av alt vi holder på med er gruppearbeid. Føler det er mye vanskeligere å få hjelp når man trenger det, vanskeligere å få med seg all informasjon når alt er digitalt og man ikke har sjansen til å engang småprate med folk i pausene eller etter forelesningene. Jeg kjenner ingen i denne byen her lenger, alle jeg gikk på bacheloren med flyttet jo vekk i fjor og det er ekstra vanskelig å bli kjent med folk nå som vi bare ser hverandre 2 timer i uken og i tillegg må sitte flere meter unna hverandre. Og siden alle jobber hjemmefra med gruppeoppgavene blir det vanskelig å samarbeide ordentlig. Siden vi får ikke møtes på skolen og jobbet sammen til faste tider ender det opp med at alle jobber på forskjellige tider av døgnet. Det renner inn meldinger, mailer, spørsmål, filer som skal leses osv hver time av døgnet hele uka. Etter å ha jobbet i gjennomsnitt 12-16 timer daglig hver dag siden skolen begynte tenkte jeg å endelig ta en lørdagskveld fri, men så tikker det inn meldinger igjen fra forskjellige grupper hvor alle vil du bare skal "se på dette", "gå over dette", "skrive litt om dette", "sende over den filen" osv. Hvordan løser dere andre studenter dette her? Føler jeg er på vei langt inn i en depresjon igjen og vet ikke om jeg klarer å ha motivasjon til dette så mye lenger, føler meg helt utbrent allerede og det er bare andre måneden av semesteret... Jeg savner så utrolig mye å bare kunne møte opp på skolen for å spørre om hjelp av lærerne, samarbeide fysisk med medstudenter og å ha det "samholdet" som i alle fall gjør alt dette litt lettere. Det å føle at vi går igjennom dette stresset sammen, å kunne sitte på biblioteket stresset sammen.. Håper virkelig ikke dette kommer til å vare over til neste år også. Jeg er så dritt lei av zoom!.. Anonymkode: eb37b...5c5 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #2 Skrevet 19. september 2020 Lag deg arbeidstider hvor du er pålogget. Resten av tiden logger du av. Anonymkode: b3466...f46 4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #3 Skrevet 19. september 2020 Just now, AnonymBruker said: Lag deg arbeidstider hvor du er pålogget. Resten av tiden logger du av. Anonymkode: b3466...f46 Har prøvd på det, men synes det er vanskelig å faktisk holde seg til det. Jeg blir så stresset når jeg plutselig får meldinger og notifikasjoner både av forelesere og medstudenter kl 23:00 på fredagskvelden eller til og med 03:00 natt til lørdag.. Og når jeg først har åpnet meldingene får jeg dårlig samvittighet om jeg ikke svarer eller om jeg ikke gjør det de spør om akkurat der og da. Sover så ekstremt dårlig om nettene pga dette, ligger bare å tenker over alt jeg må gjøre og ender opp med at jeg ikke får sove fordi jeg stresser så mye.. Under bachelorgraden hadde jeg det kun sånn her i eksamensperiodene, men nå har det vært sånn siden første uka. Føler jeg går glipp av så mye og er redd for å misse noe, og siden jeg bare jobber hjemmefra nå så klarer jeg ikke lenger skille "fritid" og skole.. Før var det i alle fall "på biblioteket jobber vi, når jeg kommer hjem har jeg fri", men nå er det ingen slike skiller lenger og jeg føler jeg bare må være "på" hele tiden. Anonymkode: eb37b...5c5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #4 Skrevet 19. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har prøvd på det, men synes det er vanskelig å faktisk holde seg til det. Jeg blir så stresset når jeg plutselig får meldinger og notifikasjoner både av forelesere og medstudenter kl 23:00 på fredagskvelden eller til og med 03:00 natt til lørdag.. Og når jeg først har åpnet meldingene får jeg dårlig samvittighet om jeg ikke svarer eller om jeg ikke gjør det de spør om akkurat der og da. Sover så ekstremt dårlig om nettene pga dette, ligger bare å tenker over alt jeg må gjøre og ender opp med at jeg ikke får sove fordi jeg stresser så mye.. Under bachelorgraden hadde jeg det kun sånn her i eksamensperiodene, men nå har det vært sånn siden første uka. Føler jeg går glipp av så mye og er redd for å misse noe, og siden jeg bare jobber hjemmefra nå så klarer jeg ikke lenger skille "fritid" og skole.. Før var det i alle fall "på biblioteket jobber vi, når jeg kommer hjem har jeg fri", men nå er det ingen slike skiller lenger og jeg føler jeg bare må være "på" hele tiden. Anonymkode: eb37b...5c5 Dette er noe du påfører deg selv, og kun du kan gjøre noe med det. Du må skille mellom jobb og fritid. Du må logge av disse plattformene når du har fri, slik at du ikke får notifications. Jeg har for eksempel ikke koblet jobbmailen opp mot mobilen min, og jeg har ikke mobil betalt av jobben. To helt bevisste valg. Anonymkode: b3466...f46
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #5 Skrevet 19. september 2020 Jeg går også master siviling bygg, føler med deg 100%.. har det helt grusomt og klarer ikke fokusere mer enn 30 min av gangen, før var ting null problem og jeg kunne lett sitte 2 timer av gangen uten pause og jobbe 12 timer om dagen, nå er det helt umulig! Jeg elsket å studere før, nå etter korona er hele motivasjonen helt borte. Stresser med alt nå. Var tidligere med i verv osv, nå er også motivasjonen helt på bunn på sånne fellesting! Sitter og i ny by uten bekjente, ikke særlig gøy! Men, kan ikke gi opp! Snart ferdig! Er så sinnsykt fortjent når vi blir ferdig med master! Anonymkode: 5ceef...28e 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #6 Skrevet 19. september 2020 jeg er en av de som studerer fulltid og synes corona gjør studiesituasjonen veldig mye enklere ved at alt foregår digitalt. Vi bruker både skype og zoom mye, så man ser jo folk og snakker med folk nærmest som før. Bruker også FB og gruppechatt mye. Har ekstremt mye gruppearbeid, men de gruppene jeg er i jobber alle når de kan og har anledning og vi setter opp noen regler fra børjan. Det kan virke som om dette hand.er mye om deg (sorry), du må sette grenser. Anonymkode: 75c7c...f91 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #7 Skrevet 19. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg går også master siviling bygg, føler med deg 100%.. har det helt grusomt og klarer ikke fokusere mer enn 30 min av gangen, før var ting null problem og jeg kunne lett sitte 2 timer av gangen uten pause og jobbe 12 timer om dagen, nå er det helt umulig! Jeg elsket å studere før, nå etter korona er hele motivasjonen helt borte. Stresser med alt nå. Var tidligere med i verv osv, nå er også motivasjonen helt på bunn på sånne fellesting! Sitter og i ny by uten bekjente, ikke særlig gøy! Men, kan ikke gi opp! Snart ferdig! Er så sinnsykt fortjent når vi blir ferdig med master! Anonymkode: 5ceef...28e Jaa, samme her. Absolutt elsket å studere før, og selv om det kunne være stressende og slitsomt da også, så er det ikke i nærheten av slik det er nå.. Eneste som motiverer meg nå er bare håpet om at studietiden skal bli normal igjen til neste år... 39 minutter siden, AnonymBruker said: jeg er en av de som studerer fulltid og synes corona gjør studiesituasjonen veldig mye enklere ved at alt foregår digitalt. Vi bruker både skype og zoom mye, så man ser jo folk og snakker med folk nærmest som før. Bruker også FB og gruppechatt mye. Har ekstremt mye gruppearbeid, men de gruppene jeg er i jobber alle når de kan og har anledning og vi setter opp noen regler fra børjan. Det kan virke som om dette hand.er mye om deg (sorry), du må sette grenser. Anonymkode: 75c7c...f91 Kanskje det har mye å si hva slags type person man er. Vet om flere som er enig med deg, de elsker den digitale løsningen og ønsker nesten ikke at skolen skal gå tilbake til normalt. Selv synes jeg dette er helt pyton og absolutt hater å sitte og snakke til en PC-skjerm hele tiden. Vi bruker ikke kamera så blir bare å stirre i en svart skjerm, jeg synes det absolutt ikke kan erstatte det å omgås med mennesker fysisk. Nå har jeg alltid slitt med angst, depresjon og i tillegg ADHD, så synes det er ekstra vanskelig psykisk å kun sitte alene i en liten leilighet dag inn og dag ut foran PCen istedet for på selve campus hvor man kunne lære ved å diskutere og samarbeide rundt samme bord.. Anonymkode: eb37b...5c5 1
KapteinJ Skrevet 19. september 2020 #8 Skrevet 19. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble ferdig med bachelorgraden min i fjor og startet nettopp på en master (sivilingeniør) nå i høst. Føler bare jeg må få ut litt stress og frustrasjon her, og samtidig kanskje høre om flere er enige eller om noen har tips å komme med.. Var så klart forberedt på at en mastergrad kom til å bli enda mer jobb og enda mer slitsomt enn en bachelor, men er det bare jeg som føler det er litt ekstra hardt nå pgs korona? Jeg har bare 1 fysisk forelesning på universitetet i uken, mens resten er på zoom, samtidig som 90% av alt vi holder på med er gruppearbeid. Føler det er mye vanskeligere å få hjelp når man trenger det, vanskeligere å få med seg all informasjon når alt er digitalt og man ikke har sjansen til å engang småprate med folk i pausene eller etter forelesningene. Jeg kjenner ingen i denne byen her lenger, alle jeg gikk på bacheloren med flyttet jo vekk i fjor og det er ekstra vanskelig å bli kjent med folk nå som vi bare ser hverandre 2 timer i uken og i tillegg må sitte flere meter unna hverandre. Og siden alle jobber hjemmefra med gruppeoppgavene blir det vanskelig å samarbeide ordentlig. Siden vi får ikke møtes på skolen og jobbet sammen til faste tider ender det opp med at alle jobber på forskjellige tider av døgnet. Det renner inn meldinger, mailer, spørsmål, filer som skal leses osv hver time av døgnet hele uka. Etter å ha jobbet i gjennomsnitt 12-16 timer daglig hver dag siden skolen begynte tenkte jeg å endelig ta en lørdagskveld fri, men så tikker det inn meldinger igjen fra forskjellige grupper hvor alle vil du bare skal "se på dette", "gå over dette", "skrive litt om dette", "sende over den filen" osv. Hvordan løser dere andre studenter dette her? Føler jeg er på vei langt inn i en depresjon igjen og vet ikke om jeg klarer å ha motivasjon til dette så mye lenger, føler meg helt utbrent allerede og det er bare andre måneden av semesteret... Jeg savner så utrolig mye å bare kunne møte opp på skolen for å spørre om hjelp av lærerne, samarbeide fysisk med medstudenter og å ha det "samholdet" som i alle fall gjør alt dette litt lettere. Det å føle at vi går igjennom dette stresset sammen, å kunne sitte på biblioteket stresset sammen.. Håper virkelig ikke dette kommer til å vare over til neste år også. Jeg er så dritt lei av zoom!.. Anonymkode: eb37b...5c5 Jeg er ferdig med å ta alle fagene i siv.ing graden min nå i år, men jeg har mange venner som går 3-4 klasse på integrerte masterprogrammer på ntnu og de fleste der sier at de trives helt fint med det, men det blir jo litt seleksjonsbias siden denne gjengen har en del venner på studiet fra før. Jeg tror noe av problemet ditt er at du jobber alt for mye og dermed ikke klarer å holde deg effektiv når du jobber. 12-16 timer i døgnet er ikke bare mye, det er sykt. Jeg jobbet et sted mellom 3-10 timer om dagen når jeg gikk fjerdeklasse på nanoteknologi. Fagbelastningen er ikke så stor på noen siv.ing studier at du må jobbe så mye med mindre du ligger langt etter i alle fag fra før, jeg tror du har behov for å lære deg å ta skikkelige pauser, legge fra deg skole og ikke svare på skolemeldinger, sett av tiden fra 8-16 om du virkelig må jobbe så mye også gjør du alt da. Om du sliter med å fokusere på zoom så drit i forelesninger, jeg har ikke fulgt en eneste forelesning siden førsteklasse og det har godt helt bra, bare sørg for å ha oversikt over pensum også jobb deg gjennom det som du synes er best, vet veldig mange sliter med zoom forelesninger og fokus. Det sosiale forstår jeg er kjipt og har egentlig ingen råd for å hjelpe deg med, men du må kutte ned på jobbetiden til en mengde timer du faktisk kan jobbe effektivt. Når det kommer til å lære seg ting er 2 effektive timer verdt mer enn 10 sløve. Det er noe jeg har virkelig oppdaget i det siste, at om jeg bruker mer enn et par timer på å løse et problem så legger jeg det bort og kommer tilbake utvilt og da løser det seg stort sett på 1-2-3. Lykke til med studiene og om jeg får spørre, hva slags siv.ing studerer du som har så mye gruppearbeid? 2
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #9 Skrevet 19. september 2020 26 minutter siden, KapteinJ said: Jeg er ferdig med å ta alle fagene i siv.ing graden min nå i år, men jeg har mange venner som går 3-4 klasse på integrerte masterprogrammer på ntnu og de fleste der sier at de trives helt fint med det, men det blir jo litt seleksjonsbias siden denne gjengen har en del venner på studiet fra før. Jeg tror noe av problemet ditt er at du jobber alt for mye og dermed ikke klarer å holde deg effektiv når du jobber. 12-16 timer i døgnet er ikke bare mye, det er sykt. Jeg jobbet et sted mellom 3-10 timer om dagen når jeg gikk fjerdeklasse på nanoteknologi. Fagbelastningen er ikke så stor på noen siv.ing studier at du må jobbe så mye med mindre du ligger langt etter i alle fag fra før, jeg tror du har behov for å lære deg å ta skikkelige pauser, legge fra deg skole og ikke svare på skolemeldinger, sett av tiden fra 8-16 om du virkelig må jobbe så mye også gjør du alt da. Om du sliter med å fokusere på zoom så drit i forelesninger, jeg har ikke fulgt en eneste forelesning siden førsteklasse og det har godt helt bra, bare sørg for å ha oversikt over pensum også jobb deg gjennom det som du synes er best, vet veldig mange sliter med zoom forelesninger og fokus. Det sosiale forstår jeg er kjipt og har egentlig ingen råd for å hjelpe deg med, men du må kutte ned på jobbetiden til en mengde timer du faktisk kan jobbe effektivt. Når det kommer til å lære seg ting er 2 effektive timer verdt mer enn 10 sløve. Det er noe jeg har virkelig oppdaget i det siste, at om jeg bruker mer enn et par timer på å løse et problem så legger jeg det bort og kommer tilbake utvilt og da løser det seg stort sett på 1-2-3. Lykke til med studiene og om jeg får spørre, hva slags siv.ing studerer du som har så mye gruppearbeid? Tusen takk for svar og tips! Helt enig i at jeg jobber alt for mye, og akkurat som du skriver så ender det jo opp med å bli langt i fra effektivt. Studerer data og har veldig mye programmering, noe jeg ikke har særlig bakgrunn innen fra før, så ender opp med å måtte jobbe litt ekstra for å henge med pga det... Har nesten bare prosjekter, derfor all gruppearbeidet, med innleveringer hver eneste uke i alle emner, inkludert zoom-fremføringer og mye rapportskriving. Anonymkode: eb37b...5c5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #10 Skrevet 19. september 2020 Lol jævla sutrekopper «jeg klarer ikke følge med når alt går på nett» er dere seriøse? Anonymkode: 7f6e0...f6b 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #11 Skrevet 19. september 2020 Jeg jobber også med en master, og det er helt jævlig. Hele studentmiljøet er borte, så og si. Ingen samtaler, hjelp eller lignende. Dårlig kommunikasjon med veiledere over nett, ja...i det hele tatt. Jeg har mistet så mye motivasjon og pågangsmot at jeg knapt vet om jeg kommer meg gjennom dette. Anonymkode: 3a11e...18d 1
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #12 Skrevet 19. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lol jævla sutrekopper «jeg klarer ikke følge med når alt går på nett» er dere seriøse? Anonymkode: 7f6e0...f6b Dersom du har høyere utdannelse bør du vite bedre enn å skrive noe slikt tull. For veldig mange av oss, så er det studiemiljøet som er avgjørende for en grad. Det å kunne diskutere med hverandre, finne hull i hverandres hypoteser og teorier, er essensielt. Det å kunne ha tett kontakt med veiledere og professoratet generelt er essensielt. Ikke minst det å fritt kunne benytte seg av bibliotek og lesesaler. Alt er snudd på hodet nå, og de fleste løper rundt som hodeløse høns, inkludert professoratene. Det er ganske sært at du ikke evner sette deg inn i situasjonen. Anonymkode: 3a11e...18d 5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #13 Skrevet 20. september 2020 hei ts, jeg sliter også😬holder på med BA. har funnet ut at jeg må sette tlf i flymodus. da slapper jeg mer av. og sliter ned flere som vil komme innom fordi jeg er jo hjemme🙄prøver å forklare at dei ikke er et kaffiselskap på zoom; vi jobber faktisk!🙈men finner heller ikke grensene mellom privatliv og skole. og opplever å få tunge oppgaver kl 20 en kveld, som skal være løst til kl 08 neste morgen. vi har også veldig dårlig lyd, så det er vanskelig å få med seg alt. nei jeg foretrekker mest mulig fysisk oppmøte, og det sosiale. Anonymkode: dc05f...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #14 Skrevet 20. september 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er noe du påfører deg selv, og kun du kan gjøre noe med det. Du må skille mellom jobb og fritid. Du må logge av disse plattformene når du har fri, slik at du ikke får notifications. Jeg har for eksempel ikke koblet jobbmailen opp mot mobilen min, og jeg har ikke mobil betalt av jobben. To helt bevisste valg. Anonymkode: b3466...f46 I dagens arbeidsliv forventes det 24/7 tilgjengelighet fra mange arbeidsgivere, så man kan like gjerne venne se til det i studietiden. Anonymkode: 9b093...632
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #15 Skrevet 20. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: I dagens arbeidsliv forventes det 24/7 tilgjengelighet fra mange arbeidsgivere, så man kan like gjerne venne se til det i studietiden. Anonymkode: 9b093...632 Eller man må lære å sette grenser for seg selv. Mange arbeidsgivere krever det dessuten IKKE. Hvis min arbeidsgiver krever at jeg skal være tilgjengelig 24/7, får de sannelig punge ut for det. Jeg går ikke i gratis vakt. Når det gjelder studier er det ingen grunn til å være pålogget 24/7 når det er tydelig at dette fungerer svært dårlig for TS. Her tenker jeg det er viktig å logge av på bestemte tidspunkt, og gjerne avklare forventninger med de andre i gruppa. Anonymkode: b3466...f46 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #16 Skrevet 20. september 2020 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg jobber også med en master, og det er helt jævlig. Hele studentmiljøet er borte, så og si. Ingen samtaler, hjelp eller lignende. Dårlig kommunikasjon med veiledere over nett, ja...i det hele tatt. Jeg har mistet så mye motivasjon og pågangsmot at jeg knapt vet om jeg kommer meg gjennom dette. Anonymkode: 3a11e...18d 12 hours ago, AnonymBruker said: Dersom du har høyere utdannelse bør du vite bedre enn å skrive noe slikt tull. For veldig mange av oss, så er det studiemiljøet som er avgjørende for en grad. Det å kunne diskutere med hverandre, finne hull i hverandres hypoteser og teorier, er essensielt. Det å kunne ha tett kontakt med veiledere og professoratet generelt er essensielt. Ikke minst det å fritt kunne benytte seg av bibliotek og lesesaler. Alt er snudd på hodet nå, og de fleste løper rundt som hodeløse høns, inkludert professoratene. Det er ganske sært at du ikke evner sette deg inn i situasjonen. Anonymkode: 3a11e...18d Takk! Godt at det er noen som forstår det.. ❤️ 4 hours ago, AnonymBruker said: hei ts, jeg sliter også😬holder på med BA. har funnet ut at jeg må sette tlf i flymodus. da slapper jeg mer av. og sliter ned flere som vil komme innom fordi jeg er jo hjemme🙄prøver å forklare at dei ikke er et kaffiselskap på zoom; vi jobber faktisk!🙈men finner heller ikke grensene mellom privatliv og skole. og opplever å få tunge oppgaver kl 20 en kveld, som skal være løst til kl 08 neste morgen. vi har også veldig dårlig lyd, så det er vanskelig å få med seg alt. nei jeg foretrekker mest mulig fysisk oppmøte, og det sosiale. Anonymkode: dc05f...ab5 Kjenner igjen det med "veldig dårlig lyd" ja.. Hos oss er i tillegg alt på engelsk og mange av foreleserne våre kommer fra asiatiske land og har en så vanskelig "engelsk dialekt" at det ofte er umulig å skjønne hva de skriker inn i de skurrete mikrofonene sine.. Også har vi de litt eldre foreleserne da som bruker halve tiden på å prøve å finne ut hvordan de deler skjermen sin, eller ikke klarer å lese chatten så de får ikke med seg at mikrofonen deres har vært mutet de siste 20 minuttene mens de fortsetter å bla i powerpointen.. Nei, føler ikke jeg får noen ting ut av forelesninger lenger, kunne nok fint droppet å se de som en annen nevnte her tidligere. 43 minutter siden, AnonymBruker said: Eller man må lære å sette grenser for seg selv. Mange arbeidsgivere krever det dessuten IKKE. Hvis min arbeidsgiver krever at jeg skal være tilgjengelig 24/7, får de sannelig punge ut for det. Jeg går ikke i gratis vakt. Når det gjelder studier er det ingen grunn til å være pålogget 24/7 når det er tydelig at dette fungerer svært dårlig for TS. Her tenker jeg det er viktig å logge av på bestemte tidspunkt, og gjerne avklare forventninger med de andre i gruppa. Anonymkode: b3466...f46 Helt enig.. Anonymkode: eb37b...5c5 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #17 Skrevet 20. september 2020 ja man kan si det er bra at mer og mer studier er komt på nett; men hva hjelper det når det er såpass mye teknisk svikt(være seg her eller der) at vi som studenter får med oss maks 1/3 av undervisningen😌jeg tar et studie jeg ikke klarer å lese til på egen hånd; er avhengig av gode forelesere og oppgave-løsning. Anonymkode: dc05f...ab5 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #18 Skrevet 20. september 2020 41 minutter siden, AnonymBruker said: ja man kan si det er bra at mer og mer studier er komt på nett; men hva hjelper det når det er såpass mye teknisk svikt(være seg her eller der) at vi som studenter får med oss maks 1/3 av undervisningen😌jeg tar et studie jeg ikke klarer å lese til på egen hånd; er avhengig av gode forelesere og oppgave-løsning. Anonymkode: dc05f...ab5 Ja, ikkesant.. Hos oss har det alltid vært digitale alternativ, alle forelesninger har alltid blitt streamet i tillegg slik at folk som er syke eller folk som ikke har mulighet til å møte opp fysisk fortsatt kan få det med seg. Men det er noe helt annet nå som 100% digitalt er det eneste alternativet. Det var allerede nok "teknisk svikt" da IT avdelingen på universitetet hadde ansvar for streamingen, det er enda mere teknisk svikt nå som foreleserne må styre alt mens de sitter alene hjemme på laptopen sin.. Må så klart gi de litt ros også da, universitetet har så klart gjort det beste ut av situasjonen. Men føler ikke at vi kan sitte her og lyve om at undervisningen er like bra som før heller, for det er i alle fall langt i fra sannheten. Anonymkode: eb37b...5c5
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #19 Skrevet 20. september 2020 En fysisk forelesning i uken høres ut som luksus for meg. Begynte på bachelor nå i august og jeg har nesten panikk. Jeg var på universitetet første dag for å registrere meg. Fadderuken ble jeg ikke med på fordi jeg jobber i helsevesenet og ikke kunne risikere smitte. Siden det har alt, absolutt alt vært digitalt. Jeg skulle få lov til å komme på en forelesning nå denne uken, men grunnet Corona har uib stengt for alt oppmøte. Egentlig skulle 20 og 20 få komme på forelesning, og da ble det ca 1 fysisk forelesning per student fram til jul. Jeg har ikke møtt medstudentene mine. Har ikke noen andre holdepunkter enn digitale forelesninger hvor lyden svikter.. Er skuffet og lei meg rett og slett. En fysisk forelesning i uken høres ut som reneste luksus. Da kan du faktisk treffe medstudentene dine. Jeg har ikke studert før og føler meg uendelig alene og isolert. Føler ikke at jeg er student og sliter med å finne motivasjon til å lese. Er redd jeg misforstår eller lærer noe feil og har ingen å diskutere det med. Syntes det er dårlig med informasjon og jeg skulle ønske det fantes en mulighet for å faktisk treffe medstudenter en gang. Anonymkode: 801c2...6c3
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #20 Skrevet 20. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En fysisk forelesning i uken høres ut som luksus for meg. Begynte på bachelor nå i august og jeg har nesten panikk. Jeg var på universitetet første dag for å registrere meg. Fadderuken ble jeg ikke med på fordi jeg jobber i helsevesenet og ikke kunne risikere smitte. Siden det har alt, absolutt alt vært digitalt. Jeg skulle få lov til å komme på en forelesning nå denne uken, men grunnet Corona har uib stengt for alt oppmøte. Egentlig skulle 20 og 20 få komme på forelesning, og da ble det ca 1 fysisk forelesning per student fram til jul. Jeg har ikke møtt medstudentene mine. Har ikke noen andre holdepunkter enn digitale forelesninger hvor lyden svikter.. Er skuffet og lei meg rett og slett. En fysisk forelesning i uken høres ut som reneste luksus. Da kan du faktisk treffe medstudentene dine. Jeg har ikke studert før og føler meg uendelig alene og isolert. Føler ikke at jeg er student og sliter med å finne motivasjon til å lese. Er redd jeg misforstår eller lærer noe feil og har ingen å diskutere det med. Syntes det er dårlig med informasjon og jeg skulle ønske det fantes en mulighet for å faktisk treffe medstudenter en gang. Anonymkode: 801c2...6c3 Kan legge til at forelesningene våre blir streamet, så det er heller ingen mulighet til å stille spørsmål. ALT er enveis kommunikasjon ... Vi har ikke brukt zoom enda... Gledet meg til første seminargruppe på zoom, men den ble avlyst fordi jeg var den eneste som møtte opp.... Anonymkode: 801c2...6c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå