AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Del Skrevet 19. september 2020 Har bakt ulike ting med sukrin og havremel/speltmel/havregryn osv, men det blir alltid kjipt. Finnes det gode oppskrifter? Eller noe i butikken som ikke er så usunt som man skulle tro? Jeg følger lavkalori og skulle gjerne unnet meg noe i blant, men vil ikke skeie helt ut. Hva koser du deg med, bortsett fra frukt/sukkerfri yoghurt? Anonymkode: 9e3d2...f9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #2 Del Skrevet 19. september 2020 Det blir alltid kjipt fordi det ikke eksisterer gode alternativer til snop/kaker/kjeks/dessert. Ingenting man får kjøpt i butikken (bortsett fra alkohol og tobakk) er så usunt som mange later til å tro. (Har du lest pølseartikkelen til Kiwi, er det der du har den formuleringen fra?) Spis det du har lyst på iblant. Du trenger ikke skeie ut, og du slutter å gjøre det når du slutter å unne deg og drive med annen spiseforstyrret aktivitet, og begynner å kose deg. Anonymkode: ebb5d...5c8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #3 Del Skrevet 19. september 2020 Unn det litt av det usunne. Hvis du liker sukker og fett går det ikke an å lage noe som er like godt uten sukker og fett. Anonymkode: e0d22...572 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Huffda Skrevet 19. september 2020 #4 Del Skrevet 19. september 2020 Nei, det gjør det ikke hvis man ikke går for frukt. Noen ganger hjelper det bare med sjokolade. Det beste er å av og til la det være rom for kaker, godteri eller kjeks. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #5 Del Skrevet 19. september 2020 Hermetisk frukt kanskje? Med littegrann pisket krem til eller vaniljekesam? Anonymkode: cb3c5...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #6 Del Skrevet 19. september 2020 Tips, rive litt kokesjokolade eller liknende over banan feks er veldig godt, da får man hvertfall litt av sjokoladesmaken:)) Ellers er det godt med avocadosmoothie med kakaopulver og banan:) Anonymkode: cb3c5...4f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #7 Del Skrevet 19. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det blir alltid kjipt fordi det ikke eksisterer gode alternativer til snop/kaker/kjeks/dessert. Ingenting man får kjøpt i butikken (bortsett fra alkohol og tobakk) er så usunt som mange later til å tro. (Har du lest pølseartikkelen til Kiwi, er det der du har den formuleringen fra?) Spis det du har lyst på iblant. Du trenger ikke skeie ut, og du slutter å gjøre det når du slutter å unne deg og drive med annen spiseforstyrret aktivitet, og begynner å kose deg. Anonymkode: ebb5d...5c8 Haha, hvilken "pølseartikkel"? Aner ikke hva du mener. Ja jo, enig for så vidt, men noen av oss har godt av en lengre periode uten disse tingene. Anonymkode: 9e3d2...f9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #8 Del Skrevet 19. september 2020 Men hvorfor heller ikke venne seg av med sånt? For meg er det veldig rart å skulle finne en utvei/unnskyldning for å spise dritt. For det er jo mye bedre å IKKE spise ting som definitivt ikke bra, i stedet for å skulle opprettholde et misbruk/avhengighet. Det er en veldig ny ting i historien å skulle spise godteri/snacks/kaker/brus/ dritt av alle slag. Spis heller mat. Det finnes helt fantastisk mat, for eksempel biff med bearnaise, sjøkreps, gresk salat, nylagde fiskekaker, indisk curry, nyfanget makrell, elggryte, perfekt kokt egg, ordentlig italiensk pizza, dampede blåskjell, grønnsaker rett fra åkeren, enkel pasta med tomatsaus, quiche med bacon og ost, og så uendelig mye mer. Ditch kjeks, kaker, snacks, godteri og lignende (og ikke minst flytende kalorier i form av brus, sjokomelk, iste, iskaffe, osv.) , og spis heller ordentlig god mat. Anonymkode: fce10...f5d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harepucifer Skrevet 19. september 2020 #9 Del Skrevet 19. september 2020 Synes sukkerfri gelé (feks lagd med sukkerfri saft) er like god som vanlig gelé, men det er jo ikke sjokolade akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #10 Del Skrevet 19. september 2020 1 minutt siden, Harepucifer skrev: Synes sukkerfri gelé (feks lagd med sukkerfri saft) er like god som vanlig gelé, men det er jo ikke sjokolade akkurat. Enig, med litt sukkerfri vaniljesaus på. Anonymkode: 52063...e21 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dillo Skrevet 19. september 2020 #11 Del Skrevet 19. september 2020 Kokosbollene til Grethe Roede er ikke så verst😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #12 Del Skrevet 19. september 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor heller ikke venne seg av med sånt? For meg er det veldig rart å skulle finne en utvei/unnskyldning for å spise dritt. For det er jo mye bedre å IKKE spise ting som definitivt ikke bra, i stedet for å skulle opprettholde et misbruk/avhengighet. Det er en veldig ny ting i historien å skulle spise godteri/snacks/kaker/brus/ dritt av alle slag. Spis heller mat. Det finnes helt fantastisk mat, for eksempel biff med bearnaise, sjøkreps, gresk salat, nylagde fiskekaker, indisk curry, nyfanget makrell, elggryte, perfekt kokt egg, ordentlig italiensk pizza, dampede blåskjell, grønnsaker rett fra åkeren, enkel pasta med tomatsaus, quiche med bacon og ost, og så uendelig mye mer. Ditch kjeks, kaker, snacks, godteri og lignende (og ikke minst flytende kalorier i form av brus, sjokomelk, iste, iskaffe, osv.) , og spis heller ordentlig god mat. Anonymkode: fce10...f5d Vel, noen av oss koser oss mer med en sjokolade enn med feite middager? Og synes det er merkelig hvor rask du er med å bruke ord som "avhengighet" og til og med "misbruk". Hvem sa noe om dette? Er jeg "sukkeravhengig" hvis jeg spiser 1 Troika i uka? Er jeg en misbruker? Hvor kunnskapsrik du er om helse vet jeg heller ikke, når du nevner BIFF med BERNAIS og BACON som et flott alternativ... Anonymkode: 9e3d2...f9a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #13 Del Skrevet 19. september 2020 Ingenting kan erstatte sjokolade dessverre, men jeg syns at kakao kan hjelpe. Jeg pleier å lage min med lettmelk, kakaopulver og noen ruter mørk kokesjokolade. Det er kjempegodt på høsten og vinteren. På sommeren lager jeg ofte banan-is. Kutter opp banan i små biter og fryser. Putter dem så i blenderen med kakao og litt mandelmelk. Kjempegodt. Dersom du kan prøve noe annet enn sjokolade så syns jeg det er godt med "ostekake". Jeg knuser en baixitkjekse og legger på bunn. Deretter et lag med vaniljekesam, deretter et "lokk" med bær. Jeg liker å tine fryste blåbær så det blir litt saus-aktig. Det er kjempegodt! Vet ikke om det passer innenfor lavkarbo men det er mine beste tips til sunnere snacks. Anonymkode: 2e732...4e0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #14 Del Skrevet 19. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingenting kan erstatte sjokolade dessverre, men jeg syns at kakao kan hjelpe. Jeg pleier å lage min med lettmelk, kakaopulver og noen ruter mørk kokesjokolade. Det er kjempegodt på høsten og vinteren. På sommeren lager jeg ofte banan-is. Kutter opp banan i små biter og fryser. Putter dem så i blenderen med kakao og litt mandelmelk. Kjempegodt. Dersom du kan prøve noe annet enn sjokolade så syns jeg det er godt med "ostekake". Jeg knuser en baixitkjekse og legger på bunn. Deretter et lag med vaniljekesam, deretter et "lokk" med bær. Jeg liker å tine fryste blåbær så det blir litt saus-aktig. Det er kjempegodt! Vet ikke om det passer innenfor lavkarbo men det er mine beste tips til sunnere snacks. Anonymkode: 2e732...4e0 Jeg spiser lavkalori, ikke lavkarbo Passer fint det, bortsett fra Bixit-kjeksen. Men kan for alle del ta meg en kjeks av og til. Takk for tips! Anonymkode: 9e3d2...f9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #15 Del Skrevet 19. september 2020 Dadler Anonymkode: e6991...253 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dropi Skrevet 19. september 2020 #16 Del Skrevet 19. september 2020 Jeg syns Linda Stuhaug har mange gode oppskrifter, som denne søtpotetmuffinsen: https://www.lindastuhaug.no/2016/09/28/sotpotetmuffins-med-sjokolade/ Tips å sjekke ut bloggen hennes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #17 Del Skrevet 19. september 2020 Jeg slanker meg nå. Og min favoritt er isen Nyt med dobbel sjokolade. Det er 320 kalorier i en boks, og det er nok til 3-4 porsjoner. Så det blir jo ikke så mye kalorier. Og den er virkelig god. Anonymkode: 5a8ea...17c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #18 Del Skrevet 19. september 2020 Unner meg ofte popcorn fra popcornpopperen vår (1 Ts olje plus 1 dl popcorn blir en hel masse popcorn!) og sukkerfri brus. Nypoppet og mye bedre enn potetgull! Ellers er jeg enig i den med havrekjeks med vaniljekesam og frukt (digger med mango); smoothieis; sukkerfri gelé er helt Ok; og så er det altså også plass til noen ruter sjokolade eller en kopp varm kakao her og der om du planlegger litt! Du kan også lage marengs - det er jo bare eggehvite og sukker og strekker langt sammenlignet med mye annet godteri. Tipset over om banan med revet sjokolade var smart, skal teste det. Bakt banan i folie med litt sjokolade i midten er jo supergodt, samme med bakte epler med litt sukker og kanel og en liten kule is. Kan også tipse om tilslørte bondepiker med hjemmelaget eplegrøt, ristet havregryn og litt råkrem (med en fordeling med mest eplegrøt og minst krem kan du nok passe det inn også, du kan jo lage en slik variant til deg selv iaf). Luftig sukkerbrød med vaniljekrem og bær er det lite fett i iaf, så kanskje en bløtkake kan være bedre enn sjokoladekake? Ellers er det også godt å erstatt lunsj med grove havrevafler med vanilje til eksempel - ja, det er like mye kalorier som i brød, men det føles som man spise noe skikkelig godt samtidig som man fortsatt blir mett ❤️ Kutt litt ned på mengden ris/pasta/potet, saus og kjøtt om du skal spise dessert, så får du litt av hvert med ikke så veldig mye ekstra kalorier. Anonymkode: 87db8...5bf 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 24/7SylviaPlath Skrevet 19. september 2020 #19 Del Skrevet 19. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor heller ikke venne seg av med sånt? For meg er det veldig rart å skulle finne en utvei/unnskyldning for å spise dritt. For det er jo mye bedre å IKKE spise ting som definitivt ikke bra, i stedet for å skulle opprettholde et misbruk/avhengighet. Det er en veldig ny ting i historien å skulle spise godteri/snacks/kaker/brus/ dritt av alle slag. Spis heller mat. Det finnes helt fantastisk mat, for eksempel biff med bearnaise, sjøkreps, gresk salat, nylagde fiskekaker, indisk curry, nyfanget makrell, elggryte, perfekt kokt egg, ordentlig italiensk pizza, dampede blåskjell, grønnsaker rett fra åkeren, enkel pasta med tomatsaus, quiche med bacon og ost, og så uendelig mye mer. Ditch kjeks, kaker, snacks, godteri og lignende (og ikke minst flytende kalorier i form av brus, sjokomelk, iste, iskaffe, osv.) , og spis heller ordentlig god mat. Anonymkode: fce10...f5d Fordi det er godt og det er kjipt å gå gjennom livet uten å unne seg noe man synes er digg av og til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 19. september 2020 #20 Del Skrevet 19. september 2020 Litt usikker på hvor sunt du vil ha det, men Creme-is med pasjonsfrukt og sitron fra Hennig Olsen er veldig god, ca. halvparten så mange kalorier som "vanlig" is, men så god at man ikke tenker på den som nødløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå