AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Skrevet 19. september 2020 Jeg har fått påvist at jeg har mild endometriose, eller rettere sagt, det ble gjort funn av endometriosevev rundtom livmor og eggstokk. Har ikke vært plaget med cyster. Normal syklus. Jeg sliter med infertilitet. Prøvd å bli gravid i over 5 år nå. Vært gjennom 5 ivf forsøk uten en eneste positiv test. Legene mener at jeg har så lite endometriose, at dem tror ikke det er årsaken til at jeg ikke klarer å bli gravid. Likevel sliter jeg enormt mye med smerter. Smertene har jeg hele året, og klarer ikke være i jobb lengre. Smertene ligger i korsrygg, hofter, eggstokker og bekken. Hva bør jeg gjøre? Anonymkode: 42a93...908
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #2 Skrevet 19. september 2020 Be om operasjon. Hvorfor har de ikke gjort det allerede? Etter jeg fikk operasjon har jeg ikke hatt smerter en eneste dag. Anonymkode: bcd7c...93b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #3 Skrevet 19. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Be om operasjon. Hvorfor har de ikke gjort det allerede? Etter jeg fikk operasjon har jeg ikke hatt smerter en eneste dag. Anonymkode: bcd7c...93b Jeg har jo hatt operasjon, derfor jeg skriver at dem gjorde funn av mild endometriose. Dem mente dem fikk fjernet all endometriosevevet under operasjonen. Kun ett år siden operasjonen, og har hatt like vondt hele tiden, både før og etter operasjonen Anonymkode: 42a93...908
Krakilsk Skrevet 19. september 2020 #4 Skrevet 19. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har jo hatt operasjon, derfor jeg skriver at dem gjorde funn av mild endometriose. Dem mente dem fikk fjernet all endometriosevevet under operasjonen. Kun ett år siden operasjonen, og har hatt like vondt hele tiden, både før og etter operasjonen Anonymkode: 42a93...908 Hvilket sykehus var det? Ullevål og Tønsberg er absolutt best på dette, det er desverre mange som ikke er flinke nok på endobehandling. Det finnes flere forskjellige typer endo, hvorav flere av dem er svææært vanskelig å oppdage. Uansett er det ingen sammenheng mellom mengde endovev og smertenivå. Har adenomyose vært nevnt? Mange har begge deler, og om det er årsaken til smertene dine kan det være derfor du ikke ble bedre av operasjon. Anbefaler deg å be om henvisning til Ullevål eller tbg, om du ikke har vært der enda.
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #5 Skrevet 19. september 2020 Overvekt? Pcos? Anonymkode: 5c7c9...e6b
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #6 Skrevet 19. september 2020 Jeg er ikke overvektig. 170 høy og 68 kg har ikke pcos. Er grundig utredet grunnet infertilitet. Har hatt undersøkelser for å sjekke om jeg kan ha adenomyose men det så fint ut. Anonymkode: 42a93...908
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå