AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #41 Del Skrevet 20. september 2020 Lektor, 0 års ansiennitet og tjener 416 000,- i året. Har 22 000,- i tillegg for kontaktlæreroppgaver. Anonymkode: 5f546...508 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #42 Del Skrevet 20. september 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: 😊👍 Jeg var på nippet til å starte på Digital Markedsføring (1 år) på Kristiania nettstudie i fjor, (meldte meg på og kom inn), men i siste lita valgte jeg noe annet. Jeg er som sagt utdannet pedagog og tenkte jeg skulle velge et litt mer «safed» yrke hvor jeg jobber med mennesker, som jeg har lang erfaring med og er ganske god til. Angrer litt nå, det er nada stillinger ute, det var ikke et veldig bra studie ift den praktiske læringskurven, og det er ikke allverdens betalt. Det visste jeg jo, men jeg var desperat etter noe nytt i fjor. Én ting et å lære det teoretiske, men når man ikke lærer de ulike verktøyene man bruker i det yrket, er det rimelig håpløst å få jobb. Så, har ikke landa ennå, men klør etter å jobbe kreativt på et kontor! Vurderer Digital Markedsføring igjen (2 år) på et Akademi her i byen (oppstart neste høst), og jobbe som markedskoordinator el. Vet ikke om noe annet som er aktuelt innenfor dette. Venter på svar på to søknader (miljøaterapeut) - jeg orker egentlig ikke én dag til i bhg... Anonymkode: 7bc7a...294 aha! samme her; var på nippet til å begynne på HK men valgte noe annet. mest fordi jeg har dårlig selvtillit ang det tekniske; og så for meg at det ble for tungt🤭men drømmer ennå om et kreativt yrke, der jeg kan jobbe selvstendig. og gjerne hjemmefra, da jeg har en del helseproblem. må si den tyngste jobben jeg noensinne har hatt var i barnehage...! var på gråten de 11 mnd jeg jobbet der🙈😂 Anonymkode: 52775...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #43 Del Skrevet 20. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: aha! samme her; var på nippet til å begynne på HK men valgte noe annet. mest fordi jeg har dårlig selvtillit ang det tekniske; og så for meg at det ble for tungt🤭men drømmer ennå om et kreativt yrke, der jeg kan jobbe selvstendig. og gjerne hjemmefra, da jeg har en del helseproblem. må si den tyngste jobben jeg noensinne har hatt var i barnehage...! var på gråten de 11 mnd jeg jobbet der🙈😂 Anonymkode: 52775...bda Hehe! Akkurat som meg 😅 jeg har heller ikke nok selvtillit ang. det tekniske, derfor backa jeg ut 🙈 Men nå, etter over ett år frem og tilbake, tenker jeg at jeg må gjøre noe - dette er drømmen min! Jeg vil jobbe kreativt, gjerne der jeg bestemmer arbeidsdagene mine selv (men jeg vet jeg liker best trygghet og forutsigbarhet, så jeg må ha en arbeidsgiver). Jeg VIL lære meg det tekniske, så jeg får evnt bare jobbe ekstra hardt. Ulempen er at jeg er straks 39 år, jeg har 3(!) utdannelser og jeg er avhengig av en grei inntekt. Det er ikke bare - bare å studere da, når man også har barn, hus og det som hører til 🙄 Anonymkode: 7bc7a...294 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine40 Skrevet 20. september 2020 #44 Del Skrevet 20. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hehe! Akkurat som meg 😅 jeg har heller ikke nok selvtillit ang. det tekniske, derfor backa jeg ut 🙈 Men nå, etter over ett år frem og tilbake, tenker jeg at jeg må gjøre noe - dette er drømmen min! Jeg vil jobbe kreativt, gjerne der jeg bestemmer arbeidsdagene mine selv (men jeg vet jeg liker best trygghet og forutsigbarhet, så jeg må ha en arbeidsgiver). Jeg VIL lære meg det tekniske, så jeg får evnt bare jobbe ekstra hardt. Ulempen er at jeg er straks 39 år, jeg har 3(!) utdannelser og jeg er avhengig av en grei inntekt. Det er ikke bare - bare å studere da, når man også har barn, hus og det som hører til 🙄 Anonymkode: 7bc7a...294 høres ut som om bør prøve☺️selv om det skulle gå til helvete så er det nesten verre å la være å prøve. du trenger jo ikke å bruke tre år. synes hk virker som et godt yrkesrettet studie, igm også. og det akademiet du nevnte; hvilken skole er det? jeg er forøvrig passert 40 og holder på med BA i språk☺️men kommer nok til å ta litt kreative kurs senere😀 håper du prøver!🌸🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #45 Del Skrevet 20. september 2020 1 time siden, stine40 skrev: høres ut som om bør prøve☺️selv om det skulle gå til helvete så er det nesten verre å la være å prøve. du trenger jo ikke å bruke tre år. synes hk virker som et godt yrkesrettet studie, igm også. og det akademiet du nevnte; hvilken skole er det? jeg er forøvrig passert 40 og holder på med BA i språk☺️men kommer nok til å ta litt kreative kurs senere😀 håper du prøver!🌸🌸 Takk 😊 Ja, noe innen det kreative skal jeg få til. Jeg har en plan B som jeg også brenner for å prøve, (kreativt ift.skriving), men vil ikke nevne det akkurat her. Gokstad akademiet, heter det. Så fint å høre at du også er «godt» voksen og studerer 👍Jeg blåser i hva andre syns, jeg tenker mest på at det blir mye studielån OG at jeg snart bør lande hva jeg skal her i livet 😅🙈 Men altså, jeg er mer positiv nå om dagen enn det jeg bare var for en måned og to siden, da jeg ikke hadde funnet ut av det jeg nå ha funnet ut. Spennende 😊Hva tenker du å bruke BA’n din til? 😊 Lykke til med det du holder på med og veien videre! Anonymkode: 7bc7a...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #46 Del Skrevet 20. september 2020 Familieterapeut i 16 år, 540.000. Ingen tillegg. Jobber kun dagtid, ikke helg. Stortrives! Anonymkode: e1e73...f72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #47 Del Skrevet 20. september 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk 😊 Ja, noe innen det kreative skal jeg få til. Jeg har en plan B som jeg også brenner for å prøve, (kreativt ift.skriving), men vil ikke nevne det akkurat her. Gokstad akademiet, heter det. Så fint å høre at du også er «godt» voksen og studerer 👍Jeg blåser i hva andre syns, jeg tenker mest på at det blir mye studielån OG at jeg snart bør lande hva jeg skal her i livet 😅🙈 Men altså, jeg er mer positiv nå om dagen enn det jeg bare var for en måned og to siden, da jeg ikke hadde funnet ut av det jeg nå ha funnet ut. Spennende 😊Hva tenker du å bruke BA’n din til? 😊 Lykke til med det du holder på med og veien videre! Anonymkode: 7bc7a...294 haha har noe skriving på gang her og(forhåpentligvis). skulle ikke forundre meg om det er noe felles her og😁😂 ja økonomisk er det tungt; jeg bor alene og har hus å betale på😬men folk som kommenterer at jeg er en gammel student viser jeg bare fingern til😁 masse lykke til du og! Anonymkode: 52775...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #48 Del Skrevet 20. september 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: haha har noe skriving på gang her og(forhåpentligvis). skulle ikke forundre meg om det er noe felles her og😁😂 ja økonomisk er det tungt; jeg bor alene og har hus å betale på😬men folk som kommenterer at jeg er en gammel student viser jeg bare fingern til😁 masse lykke til du og! Anonymkode: 52775...bda Så artig 😅Jeg har skrevet og gitt ut tre barnebøker, men nå vil jeg prøve å skrive andre ting 👍Spennende å se hvor det ender! (Og jeg som er fryktelig utålmodig skulle gjerne satt i gang i går!🤣🙈) Håper det ordner seg for oss begge! 🙏 Anonymkode: 7bc7a...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #49 Del Skrevet 21. september 2020 Spesialsykepleier sykehus. Jobber natt og har 8 års ansinitet. Tjener ca 660 000-700 000 med nattillegg. Jobber vel i snitt 90%. Anonymkode: b7640...304 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #50 Del Skrevet 21. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Så artig 😅Jeg har skrevet og gitt ut tre barnebøker, men nå vil jeg prøve å skrive andre ting 👍Spennende å se hvor det ender! (Og jeg som er fryktelig utålmodig skulle gjerne satt i gang i går!🤣🙈) Håper det ordner seg for oss begge! 🙏 Anonymkode: 7bc7a...294 så spennende med barnebøker😀har du illustrert de selv? ah skulle gjerne gjort noe sånt. har sett på e-forlag; der forfatterne slipper å si fra seg 70-80(?)% av inntekten☺️heier på deg👍👏👏kan du ikke skrive på KG senere; er spent på dine vegne😂😁😆 Anonymkode: 52775...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #51 Del Skrevet 21. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: så spennende med barnebøker😀har du illustrert de selv? ah skulle gjerne gjort noe sånt. har sett på e-forlag; der forfatterne slipper å si fra seg 70-80(?)% av inntekten☺️heier på deg👍👏👏kan du ikke skrive på KG senere; er spent på dine vegne😂😁😆 Anonymkode: 52775...bda Ja, det stemmer 👍 Jeg har illustrert de selv. Jeg får kun 15% royalty av salget, og etter utgivelse av siste bok for 10 måneder siden har jeg fortsatt ikke sett én krone. Pga korona og permitteringer i forlaget ble alt naturligvis utsatt, men jeg skulle ha fått noe innen den måneden her. Det er mer jobb enn inntekt, for å si det sånn! Takk, det skal jeg prøve å huske og gjøre 👍😊 Du også! Anonymkode: 7bc7a...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #52 Del Skrevet 21. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det stemmer 👍 Jeg har illustrert de selv. Jeg får kun 15% royalty av salget, og etter utgivelse av siste bok for 10 måneder siden har jeg fortsatt ikke sett én krone. Pga korona og permitteringer i forlaget ble alt naturligvis utsatt, men jeg skulle ha fått noe innen den måneden her. Det er mer jobb enn inntekt, for å si det sånn! Takk, det skal jeg prøve å huske og gjøre 👍😊 Du også! Anonymkode: 7bc7a...294 will do☺️uff det høres fryktelig kjedelig ut med så lite lønn for strevet😏har du vurdert noe på nett; type blogg eller nettside for barn? vi har en veldig god nettressurs ift språkopplæring. kan sikkert ha en slags «erstatning» for en fysisk bok; en digital barnebok, eller spill, etc på nett. sorry om dette er tåpelig; prøver bare å tenke ulike løsninger😁 lykke til, vi får oppdatere senere😀 Anonymkode: 52775...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #53 Del Skrevet 21. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: will do☺️uff det høres fryktelig kjedelig ut med så lite lønn for strevet😏har du vurdert noe på nett; type blogg eller nettside for barn? vi har en veldig god nettressurs ift språkopplæring. kan sikkert ha en slags «erstatning» for en fysisk bok; en digital barnebok, eller spill, etc på nett. sorry om dette er tåpelig; prøver bare å tenke ulike løsninger😁 lykke til, vi får oppdatere senere😀 Anonymkode: 52775...bda Det er ikke tåpelig i det hele tatt, det er gode idéer det 😊👍 Jeg har lest inn alle tre bøkene som E-bok nå i sommer, og de kommer ut etter jul. Hva mener du med «Vi har en veldig god nettressurs ift språkopplæring..?»🤔 jobber du med noe innenfor dette? Må straks på jobb, ha en fin dag! Anonymkode: 7bc7a...294 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stine40 Skrevet 21. september 2020 #54 Del Skrevet 21. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke tåpelig i det hele tatt, det er gode idéer det 😊👍 Jeg har lest inn alle tre bøkene som E-bok nå i sommer, og de kommer ut etter jul. Hva mener du med «Vi har en veldig god nettressurs ift språkopplæring..?»🤔 jobber du med noe innenfor dette? Må straks på jobb, ha en fin dag! Anonymkode: 7bc7a...294 hei, du må gjerne sende pm hvis du er interessert i å se den nettressursen vi har☺️vi har et litt for lite miljø til at jeg tør legge det ut her😁det er en hjelpeside for å lære språk, ganske fargerikt og greit å navigere i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skiftenøkkel Skrevet 21. september 2020 #55 Del Skrevet 21. september 2020 Ca. 450.000 uten overtid og bonus. Lander som oftest på ca. 640.000 med overtid og bonus. Mekaniker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #56 Del Skrevet 21. september 2020 SFO leder. Ca 590 000 i året. Ingen overtid eller bonus. 14 års ansiennitet. Anonymkode: 177fb...6f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #57 Del Skrevet 21. september 2020 Lokomotivfører, godstog. Ca 1.2 mill. alt inkludert (overtid. oppholdstillegg etc.). 1,5 års utdanning. Rundt 800.000 i «grunnlønn». Anonymkode: 9b278...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #58 Del Skrevet 21. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Lokomotivfører, godstog. Ca 1.2 mill. alt inkludert (overtid. oppholdstillegg etc.). 1,5 års utdanning. Rundt 800.000 i «grunnlønn». Anonymkode: 9b278...f3f wooow🤑🤑👏👏jævlig bra! er det vanskelig utd; fysiske og psykiske krav😇? Anonymkode: 52775...bda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #59 Del Skrevet 21. september 2020 Økonomisk rådgiver. 405 000 uten bonus og overtid. 0 års ansiennitet. Anonymkode: 1d202...6f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september 2020 #60 Del Skrevet 21. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: wooow🤑🤑👏👏jævlig bra! er det vanskelig utd; fysiske og psykiske krav😇? Anonymkode: 52775...bda Utdanningen er kort og intens, men veldig overkommelig. Du må være frisk, dvs ikke ha sykdommer som kan påvirke bevissthet, som diabetes, hjerteproblemer etc. Du må også ha normalt fargesyn. Det er en yrkespsykologisk test før opptak som man må bestå. Anonymkode: 9b278...f3f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå