Gå til innhold

Uønsket oppmerksomhet? Spm til kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det her er kanskje i feil kategori men jeg fant ikke noe som passet bedre.

 

Mann sent i 30-årene her. I går overhørte jeg to unge jenter på jobben omtale meg på lite flatterende måte på grunn av at hun ene er av oppfatting at jeg er interessert i henne. At en jente rundt 20 synes at en som er nesten dobbelt så gammel som henne er ikke attraktiv er ikke akkurat merkelig, no big deal.

Men det gjorde meg nysgjerrig på hva som utløste dette. Jenta er vakker , ingen tvil om det, men jeg må si at min interesse var aldri i de baner hun tenker. Hvis blikket mitt vandret over kroppen hennes iblant så skyldes det veldig mye hvordan hun er kledd noen ganger. Jeg har aldri sagt noe annet en hei og god morgen til de to og vi spiser aldri lunch sammen. VI jobber i to forskjellige etasjer.

Så det jeg lurer på et på hva anses som uønsket oppmerksomhet fra menn på jobben blant unge brukere her på forumet (hvis vi den mannen har aldri sagt noe eller gjort noe fysisk mot deg).

PS:

Akkurat nå er det ikke en big deal, men kan hende at jeg må jobbe med de jentene etter høsten (hvis jeg er ekstra uheldig - team reorganisering og jeg har veldig god sjef nå som jeg ikke ønsker å miste)

Anonymkode: 9e2a7...7c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det her er kanskje i feil kategori men jeg fant ikke noe som passet bedre.

 

Mann sent i 30-årene her. I går overhørte jeg to unge jenter på jobben omtale meg på lite flatterende måte på grunn av at hun ene er av oppfatting at jeg er interessert i henne. At en jente rundt 20 synes at en som er nesten dobbelt så gammel som henne er ikke attraktiv er ikke akkurat merkelig, no big deal.

Men det gjorde meg nysgjerrig på hva som utløste dette. Jenta er vakker , ingen tvil om det, men jeg må si at min interesse var aldri i de baner hun tenker. Hvis blikket mitt vandret over kroppen hennes iblant så skyldes det veldig mye hvordan hun er kledd noen ganger. Jeg har aldri sagt noe annet en hei og god morgen til de to og vi spiser aldri lunch sammen. VI jobber i to forskjellige etasjer.

Så det jeg lurer på et på hva anses som uønsket oppmerksomhet fra menn på jobben blant unge brukere her på forumet (hvis vi den mannen har aldri sagt noe eller gjort noe fysisk mot deg).

PS:

Akkurat nå er det ikke en big deal, men kan hende at jeg må jobbe med de jentene etter høsten (hvis jeg er ekstra uheldig - team reorganisering og jeg har veldig god sjef nå som jeg ikke ønsker å miste)

Anonymkode: 9e2a7...7c2

At de stirrer og måler oss opp og ned. Nettopp dette du sier selv at du gjør på henne. Er ikke i 20 årene men likevel opplever jeg dette hos mange menn. Det er ubehagelig.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Mysticgirl skrev:

At de stirrer og måler oss opp og ned. Nettopp dette du sier selv at du gjør på henne. Er ikke i 20 årene men likevel opplever jeg dette hos mange menn. Det er ubehagelig.

This

Anonymkode: 25c90...336

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville unngått a la blikket vandre over kroppen. Alle legger jo merke til det. Det er ikke gøy. Slutt med det og la være å tenke noe mer på det så går det over. Hvis du tydelig ikke er interessert og hun merker det og deretter prøver å få interessen din, ikke gi etter. Det er bare et behov for oppmerksomhet og ikke reell interesse fra deg. 

Anonymkode: b439c...c64

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva som sees på når jeg ikke vet det kan jeg ikke gjøre noe med. Men ikke la noen se at du glor. Om noen ser det, så får jeg vite det og det blir ubehagelig, ser jeg det så blir det ubehagelig. Men å se på folk er lov, kan ikke gå med blikket i bakken hele tiden. 

Anonymkode: e76f2...30e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg tenker at et blikk og høflighetsfraser som hei og god morgen ikke er en big deal. Det hadde vært verre og ikke sagt noen ting. 
 

Hilsen kvinne 31.

Anonymkode: d251d...366

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, Mysticgirl skrev:

At de stirrer og måler oss opp og ned. Nettopp dette du sier selv at du gjør på henne. Er ikke i 20 årene men likevel opplever jeg dette hos mange menn. Det er ubehagelig.

Dette ⬆️

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stirring og måling opp og ned syntes jeg er upassende uansett. Ukomfortabelt og jeg lurer enten på om jeg ser rar ut, er for tykk, for tynn, eller noe annet. Å stirre er ikke ett komplimang, og om en mann syntes en kvinne er flott å se på, så gir du små kjappe blikk. Ikke stå å ni glo. Så er det noen damer da, som er så høye på seg selv at de tror en hver mann som sier hei eller smiler til dem er interessert. Mulig kollegaen din er i den kategorien? 

Anonymkode: 4e37d...1fd

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt damer påstå de blir sjekka opp flere ganger i uka. På gata, butikken etc. Da mener de at ethvert smil, blikk eller hei er sjekking, kanskje hun er en slik?

Anonymkode: c8ee0...874

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt damer påstå de blir sjekka opp flere ganger i uka. På gata, butikken etc. Da mener de at ethvert smil, blikk eller hei er sjekking, kanskje hun er en slik?

Anonymkode: c8ee0...874

Noen damer blir sjekket opp ukentlig, som jeg feks, enten en mann stopper meg på gaten og vil ha med med på kafé, stopper meg i butikken og begynner å snakke om hvor deilig jeg er og at han vil ha sex med meg, stopper meg på bussen og vil ha telefonnummeret mitt, går forbi meg på gaten og klår meg i skrittet etc. Sånn har det vært hele mitt voksne liv.

Det skjer med meg flere ganger i måneden, noen ganger flere ganger i uken. Og nei, jeg ser ikke "slutty" ut, men jeg skiller meg nok ut fra mengden, ja. Jeg bruker lite sminke og har en litt kunstnerisk og naturlig klesstil, litt vintagestil.

TS - kvinner reagerer på å bli glodd på. Jeg blir nedglodd av menn hver eneste dag, det betyr at de stirrer på meg uten å ta vekk blikket. De glor uavbrutt og fullstendig skamløst. Merker de det ikke? Bryr de seg ikke? Jeg vet ikke. Dette er ikke hyggelig, men bare respektløst. Så vær litt observant på akkurat dette 😊

Anonymkode: 52f37...5ec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis blikket mitt vandret over kroppen hennes iblant så skyldes det veldig mye hvordan hun er kledd noen ganger.

Anonymkode: 9e2a7...7c2

Guilty AF. Kvinner merker dette her og det er fryktelig ubehagelig med mindre det kommer fra noen man er betatt av eller sammen med.

Anonymkode: 34332...e1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for innspill folkens. Litt synd at en instinktiv handling oppleves truende. Og jeg som bruker briller og må noen  ganger ta en og to blikk for å skjønne hva jeg ser på 🤣. Så blei kvinnfolk traumatisert istedenfor.

Anonymkode: 9e2a7...7c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender vel at det er to sider av en sak. Jeg har en kollega som kler seg så oppsiktsvekkende at jeg tar meg i å stirre noen ganger, til tross for at jeg er oppmerksom på å ikke skulle gjøre seg (jeg er kvinne, kollega er mann). 

Anonymkode: 047f2...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke slik oppmerksomhet er negativt. Har jobbet hardt for den kroppen jeg nå har, og elsker oppmerksomheten fra menn som kiker. 
Alle er forskjellig. 

Anonymkode: ba49e...fd4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.9.2020 den 13.27, AnonymBruker skrev:

Det her er kanskje i feil kategori men jeg fant ikke noe som passet bedre.

 

Mann sent i 30-årene her. I går overhørte jeg to unge jenter på jobben omtale meg på lite flatterende måte på grunn av at hun ene er av oppfatting at jeg er interessert i henne. At en jente rundt 20 synes at en som er nesten dobbelt så gammel som henne er ikke attraktiv er ikke akkurat merkelig, no big deal.

Men det gjorde meg nysgjerrig på hva som utløste dette. Jenta er vakker , ingen tvil om det, men jeg må si at min interesse var aldri i de baner hun tenker. Hvis blikket mitt vandret over kroppen hennes iblant så skyldes det veldig mye hvordan hun er kledd noen ganger. Jeg har aldri sagt noe annet en hei og god morgen til de to og vi spiser aldri lunch sammen. VI jobber i to forskjellige etasjer.

Så det jeg lurer på et på hva anses som uønsket oppmerksomhet fra menn på jobben blant unge brukere her på forumet (hvis vi den mannen har aldri sagt noe eller gjort noe fysisk mot deg).

PS:

Akkurat nå er det ikke en big deal, men kan hende at jeg må jobbe med de jentene etter høsten (hvis jeg er ekstra uheldig - team reorganisering og jeg har veldig god sjef nå som jeg ikke ønsker å miste)

Anonymkode: 9e2a7...7c2

Jeg vet noen av oss jenter kan være vel selvhøytidelige og omtrent si "jeg har kjæreste!!" til kassa annen som spør om hun ønsker kvittering. Antar at dette er en av den type jenter. Finnes i gutteversjon og da.

De FLESTE tror ikke noen flørter med mindre de vet.

Uansett så kak det at du vier dem "visuell oppmerksomhet" aka ser/titter/glor som selvfølgelig leder dem til å tro fu er interessert i noe mer.

Anonymkode: 3270f...e52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ikke merke til at menn kikker. Eneste grunnen til at jeg vet om det, er at kjærester har kommentert at andre menn bestandig glaner og de har vært veldig ukomfortable (les: sjalu) med det. Det jeg derimot synes er langt over streken er når de tar på skuldre, liv osv. Spesielt vemmelig er det når 20+ år eldre menn gjør dette og kommer med flørtende kommentarer.

Anonymkode: 722f6...bf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...