Gå til innhold

Aldersforskjell i forhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en singel mann på 47 år. Alle eksperter anbefaler en aldersforskjell på 0-7 år, maks 10 år. Er egentlig ikke så opptatt av alder, men av en eller annen merkelig grunn har jeg en sperre på å finne meg kjæreste som er eldre enn meg. Søker stort sett etter kvinne i alderen 37-48 år, men er åpen for at hun kan være yngre enn 37 eller opp til 50 år.

Hva er dine erfaringer med forhold og aldersforskjell?  

5BCCBFA3-8C90-4792-B8FD-7B200AE90126.png

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du har en sperre på kvinner som er eldre enn deg så vil jeg i aller høyeste grad si at du er opptatt av alder. Du håper bare at kvinnene ikke har samme sperre.

Jeg har bare vært sammen med menn som har vært et par år eldre enn meg. Jeg er selv i førtiårene nå. Hvis jeg hadde vært enslig igjen og søkt etter en ny partner så hadde jeg holdt meg til min alder pluss minus fem år. For det første fordi vi hadde hatt mest til felles med hvor vi var i livet, for det andre for at vi skulle oppleve de samme fasene av livet noenlunde samtidig. Jeg lærer for tiden ganske mye om alderdommen gjennom foreldre og svigerforeldre som alle er over 80. For å si det sånn, jeg ønsker ikke å bruke de beste årene av min alderdom til å ta meg av en 80-årig partner. Og ja, jeg er klar over at det finnes 80-åringer som er maratonløpere men jeg snakker om sannsynlighet. Jeg hadde heller ikke hatt noen interesse av en mann som var mange år yngre enn meg. Jeg tror jeg fort hadde følt at jeg var moren hans.

Endret av NymeriaRhoynar
  • Liker 11
Skrevet
2 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

Hvis du har en sperre på kvinner som er eldre enn deg så vil jeg i aller høyeste grad si at du er opptatt av alder. Du håper bare at kvinnene ikke har samme sperre.

Jeg har bare vært sammen med menn som har vært et par år eldre enn meg. Jeg er selv i førtiårene nå. Hvis jeg hadde vært enslig igjen og søkt etter en ny partner så hadde jeg holdt meg til min alder pluss minus fem år. For det første fordi vi hadde hatt mest til felles med hvor vi var i livet, for det andre for at vi skulle oppleve de samme fasene av livet noenlunde samtidig. Jeg lærer for tiden ganske mye om alderdommen gjennom foreldre og svigerforeldre som alle er over 80. For å si det sånn, jeg ønsker ikke å bruke de beste årene av min alderdom til å ta meg av en 80-årig partner. Og ja, jeg er klar over at det finnes 80-åringer som er maratonløpere men jeg snakker om sannsynlighet. Jeg hadde heller ikke hatt noen interesse av en mann som var mange år yngre enn meg. Jeg tror jeg fort hadde følt at jeg var moren hans.

He, he, he... ja nå tenkte jeg ikke på aldersforskjell så store som 40/50 vs 80 akkurat😉. Søker nok mest etter kvinner i alderen 40-48, men vil jo ikke avskrive noen som eventuelt er yngre eller eldre. 50 er nok grensen for eldre. Har hatt kontakt med kvinner mellom 35 og 39 også. Det går fint det, men de ønsker seg gjerne barn og det kan ikke jeg gi dem. Så det stopper seg selv som regel 😉.

Skrevet

Som kvinne har jeg utvilsomt hatt et høyere spenn oppover enn nedover i alder, men jeg merker at det krymper litt som tiden går. 

Dette handler jo også om livsfaser - skal en partner ha barn fra før, store barn eller små barn, eller ønske barn? Man peiler seg jo også inn på en livssituasjon. 

Anonymkode: 80171...e35

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, remix2020 skrev:

He, he, he... ja nå tenkte jeg ikke på aldersforskjell så store som 40/50 vs 80 akkurat😉. Søker nok mest etter kvinner i alderen 40-48, men vil jo ikke avskrive noen som eventuelt er yngre eller eldre. 50 er nok grensen for eldre. Har hatt kontakt med kvinner mellom 35 og 39 også. Det går fint det, men de ønsker seg gjerne barn og det kan ikke jeg gi dem. Så det stopper seg selv som regel 😉.

Nå tenker hun vel fremover også. 10 år er ikke så mye når den ene er 40 og den andre 50, men 70 og 80 kan gi ganske forskjellige livssituasjoner.

Anonymkode: 9528e...6d6

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå tenker hun vel fremover også. 10 år er ikke så mye når den ene er 40 og den andre 50, men 70 og 80 kan gi ganske forskjellige livssituasjoner.

Anonymkode: 9528e...6d6

Det er sant. De som forsker på dette anbefaler en aldersforskjell på 0-7 år. Jeg kan fint bli sammen med ei som er mellom 40 og 47, men føler vel egentlig at ei på 54 er for gammel. 

Når jeg var 40 ble jeg sjekket opp av ei på 24. Jeg takket nei og sa at hun var for ung. Hun så ikke problemet, men respekterte mitt valg. Når jeg nå i en alder av 47 får kontakt med kvinner tidlig i 30-årene som viser interesse, så er det selvsagt smigrende, men jeg er litt skeptisk til for stor aldersforskjell. Har familie hvor forskjellen er 9 år og det går helt fint. De er 75 og 66 år gamle.

Skrevet
27 minutter siden, remix2020 skrev:

Det er sant. De som forsker på dette anbefaler en aldersforskjell på 0-7 år. Jeg kan fint bli sammen med ei som er mellom 40 og 47, men føler vel egentlig at ei på 54 er for gammel. 

Når jeg var 40 ble jeg sjekket opp av ei på 24. Jeg takket nei og sa at hun var for ung. Hun så ikke problemet, men respekterte mitt valg. Når jeg nå i en alder av 47 får kontakt med kvinner tidlig i 30-årene som viser interesse, så er det selvsagt smigrende, men jeg er litt skeptisk til for stor aldersforskjell. Har familie hvor forskjellen er 9 år og det går helt fint. De er 75 og 66 år gamle.

Dumt av deg å være så opphengt i alder på voksne mennesker når man er 25+....med den holdningen så kan du virkelig gå glipp av drømmedama og ekteskap.

Anonymkode: 9a2dc...b40

• Liker 4
Skrevet
57 minutter siden, NymeriaRhoynar skrev:

🤣 Spot on. 

• Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dumt av deg å være så opphengt i alder på voksne mennesker når man er 25+....med den holdningen så kan du virkelig gå glipp av drømmedama og ekteskap.

Vel, jeg har et samboerskap/ekteskap bak meg som varte i 11 år. Vi var like gamle. 

Vil jo finne kjærligheten igjen og er åpen for å finne drømmedama som også blir min siste kjæreste. Da kan jo alder ha en betydning.

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg åpnet døra for de opp mot 55 faktisk heller enn enn å dra inn de som her er yngre. De yngre her jager etter bekreftelse og holder på med småbarn ennda. De over er mere satt og klar for et skikkelig forhold og jager ikke etter bekreftelse på samme måte. Flotte damer er de også så sånn sett taper du ingenting. De kan ha voksne barn også. Vinn vinn.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ca samme forhold til det som deg. Det er litt vanskelig å sette meg inn i siden jeg har partner, men hvis jeg ser for meg at det en dag tar slutt og jeg er på sjekker'n igjen tror jeg at jeg vil ha samme syn på det som jeg hadde da jeg var yngre. Jeg har liten eller ingen interesse for de som er eldre, dessverre. Jeg liker ikke tanken på å bli sammen med en som er 5 år eldre enn meg, så jeg ville nok endt opp alene siden menn vil ha yngre damer. De eldre er bare ikke attraktive i mine øyne og jeg vil ha et pensjonistliv sammen med mannen min når den tid kommer. Jeg foretrekker de som er jevnaldrende eller litt yngre enn meg.

• Liker 5
Gjest TheCatLady
Skrevet (endret)

Største forskjell i alder mellom meg og en kjæreste var 6 år og det synes jeg var nok. Nå søker jeg etter menn som er +- 6 år ca. Så mye eldre eller yngre enn det er jeg ikke interessert i og er 38 selv. Jeg er ganske opptatt av alder og synes ikke at alder bare et tall.

Tenker at man må finne ut selv hva som fungerer for en og noen er opptatt av alder og andre ikke. 

Blir noen ganger kontaktet av mye eldre menn og noen ganger mye yngre menn, men jeg synes ikke at noen av de har vært attraktive. 

Heldigvis er det ikke et problem å finne menn i passende alder.

Endret av TheCatLady
Glemte et ord.
Skrevet

Foretrekker 0-15 år yngre men er åpen for alle aldre. 😊. Men ser jeg realistisk på hva jeg har opplevd før og hva jeg liker nå. Så blir jeg nok single herfra og resten da jeg aldri blir tiltrukket av de eldre enn meg. Og når man har passert 50 og menn 5-10 år eldre er ganske mange allerede blitt ufør og helsa begynt å skrante og sykepleier vil jeg heller ikke bli. Så ett alternativ er yngre fwb

• Liker 2
Skrevet

Samboeren min er 10 år eldre enn meg. Jeg er 34 og han er 44. 

Men han er jo som en forvokst guttunge så jeg merker ikke så mye til at han er 10 år eldre. 

Anonymkode: 4cc95...7a1

• Liker 3
Skrevet

Jeg tiltrekkes ikke av menn som er en del yngre eller eldre. Er 41. Hvis jeg skal sette søkekriterier setter jeg +-5 år, men jeg favoriserer helt klart menn som er født 1978-1980.

Anonymkode: 735af...170

• Liker 2
Skrevet (endret)

Synes du høres fornuftig ut, jeg... selv om du ikke bør være redd for å gå noen få år oppover ;). Er 47 jeg og, og håper inderlig at mannfolka i vennekretsen ikke har satt standarden 🤪. De er rundt 50, og samtlige har funnet damer på 30-35... Selv håper jeg på å finne en på samme alder, men om de egentlig vil 15 år nedover kan jeg komme til å slite litt. Godt å se at det finnes folk som tenker som deg! 😀

Endret av micromaya
  • Liker 2
Skrevet

Har vært gift med en som var 20+ eldre enn meg og i forhold med en som var 10 år yngre enn meg.. Foretrekker nok noen på rundt min alder eller litt yngre ut fra erfaringene jeg sitter igjen med. 

• Liker 2
Skrevet
På 19.9.2020 den 21.36, micromaya skrev:

Synes du høres fornuftig ut, jeg... selv om du ikke bør være redd for å gå noen få år oppover ;). Er 47 jeg og, og håper inderlig at mannfolka i vennekretsen ikke har satt standarden 🤪. De er rundt 50, og samtlige har funnet damer på 30-35... Selv håper jeg på å finne en på samme alder, men om de egentlig vil 15 år nedover kan jeg komme til å slite litt. Godt å se at det finnes folk som tenker som deg! 😀

Takk. Jeg og min ex var like gamle og det er mange fordeler med det. Vi var ulike, men samtidig på samme nivå i livet. Jeg ser nok for meg at neste kjæreste er i alderen 40-48 år, men åpen for at hun kan være yngre/eldre. Det viktigste er jo ikke alderen hennes, men at hun faktisk elsker meg 😉 

• Liker 1
Skrevet

Min samboer er 8 år eldre enn meg, vi er midt i livet når vi møttes, men han er sprek og ser yngre ut. Et fantastisk forhold, lidenskapelig, kjærlig og behagelig ❤️

Anonymkode: fd326...d91

• Liker 2
Skrevet
På 19.9.2020 den 10.16, remix2020 skrev:

Vet du at når du er over 40+ så er det ikke alderen som teller men gode gener. Jeg har sett 40 åringer som ser ut som de er 50+ og 60 åringer som ser ut som de er i 40 årene...Det er veldig vanskelig å se alderen mellom 45-60 år. Den eldste kan se yngre og penere ut enn den yngste.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...