AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #1 Skrevet 19. september 2020 Jeg har de siste mnd hatt en langvarig hoste som kommer spesielt når jeg ligger om natten, og etter anstrengelser. Da er det som om jeg ikke får puste ordentlig og må hoste 2-3 ganger til jeg brekker meg og hiver etter pusten flere ganger om natten. Det har tiltatt i hyppighet siste mnd og jeg holder på å bli sprø av det. Familie og venner sier det høres ut som jeg prøver å hoste opp en lunge. Jeg sliter veldig med halsbrann og tar daglig tyggetabletter for dette. Regner med at denne hosten er i forbindelse med halsbrannproblemet slik jeg har lest meg litt frem. Men, spørsmålet mitt er, er det noen andre her som har hatt en slik hoste og har det gått over av seg selv (altså forsvunnet etter en tid) eller måtte dere oppsøke lege for å bli kvitt dette? Anonymkode: 3ee15...cc4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #2 Skrevet 19. september 2020 Hvorfor omgås du venner og familie med slik en kraftig hoste? Har du ikke fått med deg at det er en pandemi nå? Anonymkode: 298c8...79f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #3 Skrevet 19. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor omgås du venner og familie med slik en kraftig hoste? Har du ikke fått med deg at det er en pandemi nå? Anonymkode: 298c8...79f Jeg testet meg for korona for et par uker siden og har altså ikke korona, så det er ikke det. Familie og venner vet hvorfor jeg mest sannsynlig hoster, så de bryr seg ikke. Anonymkode: 3ee15...cc4
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #4 Skrevet 19. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg testet meg for korona for et par uker siden og har altså ikke korona, så det er ikke det. Familie og venner vet hvorfor jeg mest sannsynlig hoster, så de bryr seg ikke. Anonymkode: 3ee15...cc4 Du skal være i karantene så lenge du har symptomer, selv ved negativ test. Anonymkode: 298c8...79f
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #5 Skrevet 19. september 2020 Stille reflux kanskje? Som folk gnåler angående corona. Tatt test sa ho. Anonymkode: 88524...8d6 6
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #6 Skrevet 19. september 2020 Frekke svar du får 🤨Men TS, dette må du gå til lege med. Det er ikke ikke vanlig å ha kraftig hoste på denne måten. Anonymkode: a013e...2b5
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #7 Skrevet 19. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor omgås du venner og familie med slik en kraftig hoste? Har du ikke fått med deg at det er en pandemi nå? Anonymkode: 298c8...79f Vi som har symptomer på luftveisinfeksjon året rundt skal leve som normalt så lenge vi ikke får noe "ekstra". Nå har og ts sagt at hun har testet seg og har altså ikke corona. Jeg tenker og at hosten stammer fra magen, veldig vanlig. Ta deg en tur til lege så får du nok en runde med somac. Anonymkode: c9b7e...e4d 3
AnonymBruker Skrevet 19. september 2020 #8 Skrevet 19. september 2020 Hvorfor skal du få hoste av halsbrann. Reflux i magen /spiserøret har vel ikke noe med luftrør og lunger å gjøre....? Anonymkode: 07d61...897 2
Sirinna Skrevet 19. september 2020 #9 Skrevet 19. september 2020 Tipper spiserørsbetennelse basert på symptomene dine. Typisk med plagsom hoste og halsbrann - spesielt forverring på nattestid. Få deg time hos fastlege og henvisning til gastroskopi. Dette finnes det heldigvis medisiner/behandling for. 2
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #10 Skrevet 20. september 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Frekke svar du får 🤨Men TS, dette må du gå til lege med. Det er ikke ikke vanlig å ha kraftig hoste på denne måten. Anonymkode: a013e...2b5 Ja, det er da ikke måte på Jeg har bestilt time til lege nå, men jeg bare lurte på om noen hadde blitt kvitt dette over tid, eller om det var noe man faktisk må til lege for å få ordnet opp i. Jeg har angst for gastroskopi og derfor har jeg latt det gå flere mnd før det nå er så ille at jeg ikke orker mer. Anonymkode: 3ee15...cc4
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #11 Skrevet 20. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du få hoste av halsbrann. Reflux i magen /spiserøret har vel ikke noe med luftrør og lunger å gjøre....? Anonymkode: 07d61...897 Stille refluks.. påvirker slim og lufteveier. Og også hvis det er for mye magesyre oppover i systemer kan dette gi plager som vir hoste. Man vil ha magesyren opp,, Anonymkode: d3357...a5c 2
Perelandra Skrevet 20. september 2020 #12 Skrevet 20. september 2020 Tråden er ryddet for brukerangrep, avsporinger og svar til dette. Perelandra, mod. 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #13 Skrevet 20. september 2020 Om du har reflux kan det komme ned i lungene og skape irritasjon. Så ja, det kan fint ha en sammenheng men du må nesten ta det opp med lege samt følge anbefalinger for å unngå å trigge refluxen. Heve sengeenden på senga og ikke spise tunge måltider før du legger deg feks... Anonymkode: 4cd0b...d1b 1
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #14 Skrevet 20. september 2020 Jeg hadde ikke gitt meg uten å finne grunnen. Røntgen thorax, gastroskopi osv. Anonymkode: e27f6...36b
Rosatoast Skrevet 20. september 2020 #15 Skrevet 20. september 2020 På 19.9.2020 den 9.04, AnonymBruker skrev: Jeg har de siste mnd hatt en langvarig hoste som kommer spesielt når jeg ligger om natten, og etter anstrengelser. Da er det som om jeg ikke får puste ordentlig og må hoste 2-3 ganger til jeg brekker meg og hiver etter pusten flere ganger om natten. Det har tiltatt i hyppighet siste mnd og jeg holder på å bli sprø av det. Familie og venner sier det høres ut som jeg prøver å hoste opp en lunge. Jeg sliter veldig med halsbrann og tar daglig tyggetabletter for dette. Regner med at denne hosten er i forbindelse med halsbrannproblemet slik jeg har lest meg litt frem. Men, spørsmålet mitt er, er det noen andre her som har hatt en slik hoste og har det gått over av seg selv (altså forsvunnet etter en tid) eller måtte dere oppsøke lege for å bli kvitt dette? Anonymkode: 3ee15...cc4 Du kan kanskje ha sopp. Det er jo sopp som ofte er problemet med sure oppstøt og halsbrann, man kan også få hoste av soppen.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #16 Skrevet 20. september 2020 14 minutter siden, Rosatoast skrev: Du kan kanskje ha sopp. Det er jo sopp som ofte er problemet med sure oppstøt og halsbrann, man kan også få hoste av soppen. Sopp hvor da? Anonymkode: d3357...a5c
Rosatoast Skrevet 20. september 2020 #17 Skrevet 20. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sopp hvor da? Anonymkode: d3357...a5c Candida sopp er helt normalt og lever i tarmene, men den kan blusse opp og få ett surt miljø og vokse. Den er jo i tarmene og magesekken . Google det
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #18 Skrevet 20. september 2020 19 minutter siden, Rosatoast skrev: Candida sopp er helt normalt og lever i tarmene, men den kan blusse opp og få ett surt miljø og vokse. Den er jo i tarmene og magesekken . Google det Var jo bare om alternativ medisin? Er det ikke hold for dette altså i tradisjonal medisin? Anonymkode: 3ee15...cc4
Rosatoast Skrevet 20. september 2020 #19 Skrevet 20. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var jo bare om alternativ medisin? Er det ikke hold for dette altså i tradisjonal medisin? Anonymkode: 3ee15...cc4 Eplecidereddik blandet med vann er veldig lindrende ved halsbrann og sopp. Du burde jo dra til legen med det. Jeg sliter med sopp selv for øyeblikket og skal til legen med det, hvis det sprer seg mye så kan man begynne å få "sår" på utsiden av kroppen inkl fotsopp og/eller neglsopp etc.
AnonymBruker Skrevet 20. september 2020 #20 Skrevet 20. september 2020 TS, jeg har det du beskriver. Det kommer og går litt, føles som jeg kveles når jeg får den hosten. Jeg tar nexium hver dag og har gjort det i mange år. Når jeg får halsbrann og evt denne hosten øker jeg dosen med nexium noen dager. Avtalt med lege at jeg skal gjøre det slik. Jeg har vert til ultralyd to ganger og på legevakt akutt med ambulanse en gang. Hos meg kommer dette fra galleblæren sier de og de vil ikke gå ned med slange for å se med mindre jeg ønsker det selv og det gjør jeg ikke. Gå til legen, å ta reseptfrie midler er ikke holdbart i lengden. Anonymkode: 34c11...a1d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå